Komunikaty
Uruchomienie gwarancji ubezpieczeniowej biura podróży Filiz Sp. z o.o.
2012.09.05 15:40 , aktualizacja: 2012.11.05 09:07
Autor: Biuro Prasowe, Wprowadzenie: Iwona Dybowska
Mimo zamieszczenia na stronie internetowej biura podróży Filiz Sp. z o.o. informacji o zawieszeniu działalności, do dziś właściciel biura nie złożył w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Mazowieckiego w Warszawie oświadczenia o niewypłacalności.
Aby móc udzielić pomocy turystom przebywającym poza granicami kraju, marszałek zadecydował o uruchomieniu środków z gwarancji ubezpieczeniowej. Urzędnicy ustalili również wspólnie z ubezpieczycielem formularz zgłoszenia roszczenia.
4 września br., w godzinach porannych, do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie dotarły informacje o problemach biura podróży Filiz Sp. z o.o.
Zgodnie z zapisami ustawy, jeżeli biuro nie złoży oświadczenia o niewypłacalności, a zachodzą przesłanki o tym świadczące, marszałek województwa ma możliwość wydania oświadczenia o niewypłacalności biura. Jest to bowiem warunek uruchomienia gwarancji ubezpieczeniowej. Taką decyzję podjęto dziś o godzinie 12.00, ponieważ mimo wcześniejszych zapewnień telefonicznych, właściciel biura nie złożył takiego wniosku do urzędu marszałkowskiego. Tymczasem, aby sprowadzić w najbliższą sobotę 2 turystów z Turcji, najprawdopodobniej konieczne będą środki z ubezpieczenia. Koszt tej operacji wyniesie ok. 5 tys. zł.
Z nieoficjalnych ustaleń wynika też, że wycieczki wykupiło ok. 1500 osób. Są to jednak ciągle informacje, których biuro podróży nie potwierdziło. Wszystkie osoby poszkodowane przez biuro już od dziś mogą składać w urzędzie marszałkowskim uzupełniony formularz zgłoszenia roszczeń.
Biuro posiada dwie gwarancje ubezpieczeniowe w Signal Iduna. Pierwsza z nich obowiązująca do 25 czerwca br., opiewa na kwotę ponad 166 tys. zł. Natomiast druga obowiązuje do 25 czerwca 2013 r. i wynosi ponad 231 tys. zł.
Klienci biura mogą uzyskać informacje pod numerem telefonu (22) 59 79 544.
Pliki do pobrania
Artykuły powiązane
Informacja dla klientów poszkodowanych przez biura podróży Sky Club Sp. z o.o., Blue Rays Sp. z o.o., Oriac Polska Sp. z o.o. (Summerelse) i Filiz Sp. z o.o.
Liczba wyświetleń: 2296
powrót