Z serca Polski nr 5/17
Z duchem czasu
Bilet Kolei Mazowieckich można już kupić przez internet, a w pociągu zapłacić za niego kartą. Udogodnienia szybko zyskały popularność – z nowych możliwości pasażerowie skorzystali już ponad 22 tys. razy[1].
System IKM – czyli aplikacja internetowa, za pośrednictwem której dokonamy zakupu – dostępny jest pod adresem bilety.mazowieckie.com.pl . W okresie pilotażu umożliwia zakup biletu w ramach taryfy normalnej, ulgowej i ofert specjalnych (jednorazowe, strefowe czasowe, dobowe oraz trzydniowe).
– Podstawowe zalety systemu sprzedaży internetowej Kolei Mazowieckich to, oprócz możliwości nabycia najkorzystniejszych cenowo biletów, także szybkość wyszukiwania połączeń, które dla danej relacji uwzględniają możliwość przesiadki, przejścia pomiędzy stacjami oraz komunikację zastępczą uruchamianą przez spółkę KM. Dodatkowo System IKM umożliwia zwrot lub wymianę biletu, a bezpośrednio na stronie głównej daje szansę wyboru ofert specjalnych, jak np.: bilet lotniskowy lub na przejazd pociągiem „Dragon”
– opowiada o nowym kanale sprzedaży członek zarządu, dyrektor handlowy Kolei Mazowieckich Dariusz Grajda.
Przez internet
Bilet można kupić po zalogowaniu na konto (utworzone przed rozpoczęciem bądź w trakcie zakupu) lub bez rejestracji w standardowych okresach przedsprzedaży. Płatności są realizowane za pośrednictwem Dotpay S.A. z wykorzystaniem szybkich przelewów online lub kart płatniczych (Visa i MasterCard). Sam proces zakupu biletu jest dość prosty: użytkownik systemu IKM wybiera nazwę stacji, z której chce rozpocząć podróż oraz wskazuje stację docelową, a następnie wybiera przycisk „Szukaj”. Po wprowadzeniu tych parametrów otrzyma informację o najbliższym dostępnym połączeniu oraz o kilku kolejnych. Znajdzie też podpowiedź dotyczącą opcji najkorzystniejszej finansowo. Tak zakupiony bilet drukujemy, a gdy nie mamy takiej możliwości, wystarczy, że podczas kontroli pokażemy go na ekranie urządzenia mobilnego.
Zakup kartą
Drugim udogodnieniem, jakie właśnie wprowadził przewoźnik, jest możliwość zakupu biletu u kierownika pociągu i zapłacenie za niego kartą. Tę formę płatności – już od jakiegoś czasu dostępną w kasach biletowych – zintegrowano z urządzeniami mobilnymi używanymi przez drużyny konduktorskie[2]. Zarówno dla podróżnych, jak i pracowników KM to rozwiązanie, które maksymalnie upraszcza proces zakupu biletu w pociągu. Użytkowane kasy mobilne pozwalają teraz na przeprowadzanie transakcji autoryzowanych – z użyciem kodu PIN oraz tych niewymagających autoryzacji.
[1] Według danych z 10 maja br. zakupu przez internet dokonano ponad 12 tys. razy, a z płatności bezgotówkowych skorzystano przeszło 10,5 tys. razy.
[2] Uruchomienie systemu płatności za pomocą karty poprzedzono integracją użytkowanych przez kierowników pociągów terminali mobilnych PIDION BIP 1500 NL z aplikacją płatniczą dostarczoną przez MCX System, obsługującą płatności we współpracy z certyfikowaną organizacją płatniczą – Centrum Elektronicznych Usług Płatniczych eService Sp. z o.o.
Liczba wyświetleń: 148
powrót