Z serca Polski nr 10/17
Gdzie mój bilet?
Każdemu zdarza się zapomnieć, przegapić datę upływu ważności, czy po prostu zgubić bilet. Warszawska Kolej Dojazdowa znalazła na to sposób. I to bezstresowy dla pasażerów.
Na stacjach i przystankach możemy skorzystać z 30 biletomatów. W sześciu miejscach znajdują się też pełnozakresowe kasy biletowe WKD. Jeśli brak biletu zauważymy, będąc już w pociągu, możemy to jeszcze naprawić przed ewentualną kontrolą. Jednorazowe bilety można kupić u maszynisty (trzeba wsiąść do pierwszego wagonu) lub przez telefon komórkowy (systemy mPay i SkyCash).
Czasem zaskoczyć nas może uszkodzony kasownik, ale tylko w przypadku niedziałania wszystkich tego typu urządzeń w pociągu możemy skasować bilet odręcznie, czyli – w miejscu przeznaczonym na odcisk kasownika – trzeba wpisać w sposób trwały (np. długopisem) datę, godzinę i minuty rozpoczęcia przejazdu.
Jeśli chcemy dociekać swoich praw (w przypadku bezskutecznego wyczerpania drogi reklamacyjnej u przewoźnika), możemy zwrócić się do Rzecznika Praw Pasażera Kolei przy Prezesie Urzędu Transportu Kolejowego (Al. Jerozolimskie 134 w Warszawie), dzwoniąc na infolinię (801 044 080 lub 22 460 40 80) albo pisząc maila ().
Rozkład jazdy – gdzie go znajdziemy?
Plan podróży zamieszczony jest przede wszystkim na wiatach stacji i przystanków osobowych linii WKD. W kasie biletowej na nasze pytania odpowie kasjer, dodatkowo można u niego otrzymać bezpłatny kieszonkowy rozkład jazdy pociągów w formie papierowej. Komunikaty mogą być też wygłaszane przez megafon. Od tego roku działa również system informacji wizualnej wyświetlający godziny odjazdu pociągów oraz komunikaty na tablicach, które zobaczymy na stacjach i przystankach osobowych wzdłuż linii WKD. Ważnym źródłem informacji jest także internet – przede wszystkim strona internetowa (www.wkd.com.pl) oraz portale z informacjami o przewoźnikach (www.rozklad-pkp.pl, www.astarium.pl, www.targeo.pl, www.e-podroznik.pl). Ponadto przez całą dobę czynne są telefony dyspozytora (22 755 70 82) oraz dyżurnego ruchu WKD (22 758 00 12), którzy udzielą nam informacji o rozkładzie jazdy, kursach pojazdów niskopodłogowych oraz warunkach podróżowania na linii Warszawskiej Kolei Dojazdowej.
Liczba wyświetleń: 134
powrót