Z serca Polski nr 1/17
Z KM zawsze do celu
Zmiany w godzinach odjazdu pociągów, nowe połączenia, lepsze skomunikowanie, częstsze kursy oraz rozpoczynające się i dobiegające końca prace remontowe – w nowym roku czeka nas sporo zmian na mazowieckich torach.
Co nowego?
Na prośbę pasażerów, na linii Warszawa–Łuków, kursuje teraz pociąg przyspieszony. Odjeżdża z Warszawy Centralnej o godz. 17.30, a o godz. 18.33 przyjeżdża do Siedlec. Dla wygody podróżnych usprawniliśmy też relację Warszawa–Kutno. Pociągi przyspieszone, które kursowały z Sochaczewa do Warszawy Gdańskiej, w nowym rozkładzie jadą linią średnicową dalekobieżną. Z kolei na linii Kutno–Sierpc pojawiły się dwie pary nowych połączeń, które zapełniły dotychczasowe długie przerwy w kursowaniu składów. Zmiany obowiązują przez rok od wejścia w życie, czyli do 9 grudnia br.
– Każdego roku, opracowując rozkład jazdy pociągów Kolei Mazowieckich, staramy się, by był jak najbardziej dostosowany do potrzeb wszystkich podróżnych – zarówno tych korzystających z przewozów w samej aglomeracji warszawskiej, jak i tych, którzy potrzebują dojazdu na obszarach peryferyjnych. W efekcie wprowadziliśmy sporo nowości. Warto prześledzić zaproponowane rozwiązania – dla wielu otwierają one nowe możliwości, jeśli chodzi o przemieszczanie się nie tylko w granicach regionu
– przekonuje członek zarządu, dyrektor handlowy Kolei Mazowieckich Dariusz Grajda.
Wygodniej po remontach
Znacznie poprawiła się komunikacja na linii Warszawa Wileńska–Małkinia. Dobiegł końca główny etap prowadzonych tam prac modernizacyjnych, dzięki czemu liczba pociągów w ciągu doby wzrosła ze 100 do 150. W godzinach porannego i popołudniowego szczytu komunikacyjnego składy jeżdżą średnio co 10 min. Uruchomione są również pociągi kursujące linią średnicową, tj. dziewięć par połączeń Warszawa Zachodnia–Wołomin/Tłuszcz. Czas przejazdu na trasie Radom–Drzewica jest teraz krótszy o 15 min. Zmiany na lepsze odczuwają też mieszkańcy Ostrołęki – nie tylko skrócił się czas przejazdów. Nowością jest bezpośrednie połączenie miasta z Warszawą.
Komunikacja poprawiła się również na linii Warszawa–Skarżysko-Kamienna. Co prawda remonty trwają, ale liczba połączeń zwiększyła się z 48 do 58. Z kolei wybudowanie nowego rozjazdu i torów odstawczych w Piasecznie pozwala pociągom rozpoczynać i kończyć tam bieg. Prace modernizacyjne potrwają w tej okolicy prawdopodobnie do wakacji.
Dodatkowe przystanki „Dragona”
Pociąg relacji Warszawa Wschodnia–Kraków Główny–Warszawa Wschodnia odjeżdża wcześniej i zatrzymuje się na dwóch nowych przystankach – w Grodzisku Mazowieckim i Miechowie. Nie obniża to jakości usług. Podróż nadal mija w komfortowych warunkach, a oferta zapewnia szybki czas dojazdu w niskiej cenie. „Dragon”, złożony z klimatyzowanych, piętrowych wagonów, kursuje w soboty, niedziele i święta. Jest przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych i wyposażony w przewijaki dla niemowląt. Można nim podróżować w towarzystwie czworonożnego pupila, nie ponosząc żadnych dodatkowych kosztów. Nie zapłacimy też za przewóz roweru.
Sam decyduj
Nowy rozkład jazdy pociągów KM nie jest jeszcze ostateczny. Do końca grudnia ub.r. podróżni mogli wyrazić opinię na jego temat poprzez ankietę dostępną na stronie internetowej. Do KM wpłynęło ponad 5200 wypełnionych formularzy, które są teraz szczegółowo analizowane. Wszystkie propozycje zostaną rozpatrzone i jeśli – pod względem technicznym i organizacyjnym – sugestie pasażerów będzie można uwzględnić, wejdą one w życie wraz z korektą, która zacznie obowiązywać od 12 marca.
Liczba wyświetleń: 229
powrót