Pozostałe

Orbis Sp. z o.o.

2011.12.21 08:00 , aktualizacja: 2012.08.29 09:17

Autor: Departament Kultury, Promocji i Turystyki UMWM, Wprowadzenie: Iwona Dybowska

Informujemy, że poszkodowanym klientom zostały uruchomione wypłaty z gwarancji ubezpieczeniowej Polskiego Biura Podróży ORBIS Sp. z o.o.

 

Wszyscy klienci, którzy złożyli zasadne roszczenia, otrzymali zwrot ze środków z gwarancji ubezpieczeniowej na numery rachunków bankowych wskazane w formularzu zgłoszenia szkody.

 

Uprzejmie informujemy, że roszczenia złożone w związku z: zakupem biletów lotniczych, autokarowych i promowych; rezerwacjami hoteli; pośrednictwem wizowym; bonami turystycznymi i voucherami oraz złożone przez agentów i pośredników są niezasadne i nie zostały objęte gwarancją ubezpieczeniową Polskiego Biura Podróży ORBIS Sp. z o.o. Decydują o tym zapisy ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych, stanowiące, że organizator turystyki jest zobowiązany zapewnić klientom, na wypadek swojej niewypłacalności, zwrot wpłat wniesionych tytułem zapłaty za imprezę turystycznąw wypadku, gdy z przyczyn dotyczących organizatora turystyki oraz osób, które działają w jego imieniu impreza turystyczna nie zostanie zrealizowana (art. 5 ust. 1 ustawy o usługach turystycznych). Imprezą turystyczną są co najmniej dwie usługi turystyczne tworzące jednolity program i objęte wspólną ceną, jeżeli usługi te obejmują nocleg lub trwają ponad 24 godziny albo jeżeli program przewiduje zmianę miejsca pobytu (art. 3 pkt 2 ustawy o usługach turystycznych).

 

Warunkiem skorzystania ze środków z gwarancji ubezpieczeniowej jest przedstawienie umowy o udział w imprezie turystycznej oraz dowodów wpłaty.

 

Przypominamy, że zgodnie z zapisami gwarancji ubezpieczeniowej PBP ORBIS Sp. z o.o. klienci, którzy nie złożyli jeszcze roszczeń mogą to zrobić do 31 grudnia 2011 r.

Pliki do pobrania

Rozmiar: 79 kB, Liczba pobrań: 1190, Dokument programu Microsoft Excel

Liczba wyświetleń: 2796

powrót