Komunikaty

Budowa instrumentów wspierających rozwój zainteresowania nowymi zawodami, zawodami niszowymi oraz cieszącymi się małą popularnością – konkurs zamknięty na składanie wniosków o dofinansowanie

2011.10.10 10:45 , aktualizacja: 2011.10.12 10:09

Autor: Magdalena Czarnecka, WUP w Warszawie, Wprowadzenie: Iwona Dybowska

Wojewódzki Urząd Pracy w Warszawie ogłasza konkurs zamknięty nr 1/IN/6.1.1/2011 na składanie wniosków o dofinansowanie projektów ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (PO KL): Priorytet VI Rynek pracy otwarty dla wszystkich, Działanie 6.1, Poddziałanie 6.1.1, w temacie: Budowa instrumentów wspierających rozwój zainteresowania nowymi zawodami, zawodami niszowymi oraz cieszącymi się małą popularnością W ramach konkursu dopuszcza się możliwość składania wyłącznie projektów innowacyjnych z możliwością realizacji komponentu ponadnarodowego.

 

O dofinansowanie mogą występować wszystkie podmioty, które spełnią kryteria określone w dokumentacji konkursowej, z wyłączeniem podmiotów określonych w art. 207 oraz 210 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. 2009, Nr 157, poz. 1240, z późn. zm.). Dokumentacja konkursowa jest dostępna w Wojewódzkim Urzędzie Pracy w Warszawie, ul. Młynarska 16, 01-205 Warszawa oraz na stronie internetowej www.wup.mazowsze.pl/efs

Na realizację projektów wyłonionych w ramach konkursu dostępna jest kwota:
5 500 000,00 PLN

 

Zgodnie z Wytycznymi IZ PO KL kwota 5 500 000,00 PLN zawiera 5% rezerwy finansowej przeznaczonej na odwołania Beneficjentów tj. 275 000,00 PLN.

Wnioski o dofinansowanie projektu można składać osobiście, kurierem lub pocztą w godzinach pracy Urzędu w terminie: od 24.11.2011r. do 22.12.2011r. w godz. 8.00 – 16.00

 

Weryfikacja formalna wniosków o dofinansowanie projektu nastąpi w ciągu 14 dni od daty ich złożenia (w uzasadnionych przypadkach np. dużej liczby wniosków, WUP w Warszawie może wydłużyć powyższy termin do 21 dni roboczych, o czym poinformuje niezwłocznie na stronie internetowej www.wup.mazowsze.pl/efs), natomiast ocena merytoryczna zostanie przeprowadzona podczas posiedzenia Komisji Oceny Projektów, w terminie uzależnionym od liczby wniosków spełniających wymogi oceny formalnej i zarejestrowane w Krajowym Systemie Informatycznym (KSI), tj. 40 dni roboczych w przypadku dokonywania oceny do 100 wniosków. Przy każdym kolejnym wzroście liczby wniosków o 100 termin dokonania oceny merytorycznej może zostać wydłużony o 20 dni.
Szczegółowy harmonogram przeprowadzenia kolejnych etapów oceny i wyboru wniosków o dofinansowanie zamieszczony będzie na stronie internetowej Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Warszawie w terminie do 10 dni od zakończenia naboru wniosków.

Ocena formalna i merytoryczna wniosków o dofinansowanie projektu będzie prowadzona w oparciu o następujące kryteria wyboru projektów i metodologię ich zastosowania:
1. Ogólne kryteria formalne
1.1. Obowiązek spełniania ogólnych kryteriów formalnych dotyczy wszystkich rodzajów projektów realizowanych w ramach PO KL. Ich weryfikacja ma miejsce na etapie oceny formalnej. Dotyczą one zagadnień związanych ze spełnieniem wymogów rejestracyjnych oraz wypełnieniem wniosku zgodnie z ogólnie przyjętymi dla PO KL zasadami.


Stosowane będą następujące ogólne kryteria formalne:
- czy wniosek złożono w terminie wskazanym przez instytucję prowadząca nabór projektów;
- czy wniosek został złożony we właściwej instytucji;
- czy wniosek został wypełniony w języku polskim;
- czy wniosek jest kompletny i został sporządzony i złożony zgodnie z obowiązują instrukcją wypełniania wniosku o dofinansowanie i właściwą dokumentacją konkursową;
- czy wraz z wnioskiem złożono list intencyjny (dot. proj. współpracy ponadnarodowej);
- czy roczny obrót projektodawcy i partnerów (o ile budżet uwzględnia wydatki partnera) jest równy lub wyższy od rocznych wydatków w projekcie (zgodnie z zapisami pkt. 3.6 wniosku oraz z budżetem projektu);
- czy wydatki przewidziane w projekcie nie są współfinansowane z innych wspólnotowych instrumentów finansowych;
- czy wniosek stanowi odpowiedź na konkurs (wpłynął w odpowiedzi na ogłoszenie o konkursie);
- czy okres realizacji projektu jest zgodny z Systemem Realizacji PO KL;
1.2. Ocena wniosku na podstawie kryteriów formalnych ma postać „0-1” tzn. „nie spełnia - spełnia”.
Wnioskodawca ma możliwość uzupełnienia/korekty złożonego wniosku o dofinansowanie projektu
w przypadku wystąpienia następujących braków/błędów oczywistych, m.in.:
- brak kopii wniosku;
- brak wersji elektronicznej wniosku, uszkodzenie płyty CD/DVD, nieprawidłowo nagrana wersja elektroniczna wniosku;
- brak wydrukowanej strony wniosku;
- brak wymaganych załączników do wniosku;
- brak podpisu i/lub pieczęci osoby upoważnionej;
- braki i/ lub błędy oczywiste w części I i II wniosku.
- podpisanie wniosku w części V przez inną osobę (osoby) niż wskazana (wskazane) w pkt 2.6 wniosku (oraz brak w części V wniosku o dofinansowanie podpisu wszystkich partnerów projektu
w przypadku projektów, które mają być realizowane w partnerstwie krajowym);
- niezłożenie wraz z wnioskiem 2 egzemplarzy kopii listu/ów intencyjnego/ych współpracy ponadnarodowej poświadczonych za zgodność z oryginałem zgodnie z punktem 4.10.3 dokumentacji konkursowej.
- niezłożenie wraz z wnioskiem 2 egzemplarzy tłumaczenia listu intencyjnego/ych współpracy ponadnarodowej.
Uzupełnienie/korekta wskazanych przez Instytucję Wdrażającą braków/błędów oczywistych musi nastąpić
w terminie podanym w piśmie informującym o powyższym. W przypadku braku uzupełnienia/korekty
w wyznaczonym terminie wniosek zostaje odrzucony.

2. Szczegółowe kryteria dostępu
2.1. Szczegółowe kryteria dostępu są obowiązkowe dla wszystkich Wnioskodawców i podlegają weryfikacji podczas oceny formalnej wniosku. Projekty, które nie spełniają kryteriów dostępu, są odrzucane. Kryteria dostępu mogą dotyczyć, np.: Wnioskodawcy, grup docelowych, obszaru realizacji projektu, poziomu wymaganego wkładu własnego itp.
W ramach niniejszego konkursu będą stosowane następujące szczegółowe kryteria dostępu:
1. Projektodawca lub Partner na dzień złożenia wniosku o dofinansowanie posiada co najmniej roczne doświadczenie w prowadzeniu działalności w obszarze merytorycznym, którego dotyczy projekt
• Kryterium dotyczące określenia doświadczenia projektodawcy lub partnera jest istotne z tytułu specyfiki projektów innowacyjnych. Kryterium umożliwi bardziej efektywną realizację zadań projektowych i zwiększy prawdopodobieństwo uzyskania planowanych rezultatów.
• Kryterium będzie weryfikowane na podstawie informacji zawartych we wniosku o dofinansowanie projektu.
2. Projektodawca w okresie realizacji projektu prowadzi biuro projektu (lub posiada siedzibę, filię, delegaturę, oddział czy inną prawnie dozwoloną formę organizacyjną działalności podmiotu) na terenie województwa mazowieckiego z możliwością udostępnienia pełnej dokumentacji wdrażanego projektu oraz zapewniające uczestnikom projektu możliwość osobistego kontaktu z kadrą projektu.
• Regionalny charakter wsparcia uzasadnia, iż działania realizowane w projekcie mają wzmacniać potencjał zasobów ludzkich i instytucji/podmiotów z terenu województwa mazowieckiego oraz oddziaływać na poprawę sytuacji na regionalnym rynku pracy, a także przyczyniać się do rozwiązywania problemów społeczno - gospodarczych występujących w województwie mazowieckim.
• Kryterium będzie weryfikowane na podstawie informacji zawartych we wniosku o dofinansowanie projektu.
3. Projektodawca składa nie więcej niż dwa wnioski o dofinansowanie projektu w ramach konkursu.
• Ograniczenie liczby projektów możliwych do złożenia w ramach konkursu przez jednego Beneficjenta ma w założeniu wpływać na zwiększenie dywersyfikacji podmiotów realizujących projekty współfinansowane ze środków EFS w województwie mazowieckim.
• Kryterium w przedmiotowym brzmieniu odnosi się wyłącznie do występowania danego podmiotu w charakterze beneficjenta a nie partnera. Oznacza to, że niezależnie od maksymalnie dwóch wniosków, w których występuje dany podmiot w charakterze beneficjenta, może występować w innych wnioskach złożonych w tym samym konkursie w charakterze partnera. W przypadku złożenia więcej niż dwóch wniosków przez jednego projektodawcę IOK odrzuca wszystkie złożone w odpowiedzi na konkurs wnioski, w związku z niespełnieniem przez Beneficjenta kryterium dostępu. W przypadku wycofania jednego lub obydwu wniosków o dofinansowanie projektodawca ma prawo złożyć kolejny wniosek/kolejne dwa wnioski.
4. Okres realizacji projektu wynosi minimum 20 miesięcy, przy czym rozpoczęcie projektu nastąpi nie później niż w II kwartale 2012 r.
• Ze względu na specyfikę projektów innowacyjnych testujących oraz ich etapowość, czas realizacji projektów innowacyjnych powinien wynosić minimum 20 miesięcy.
• Kryterium będzie weryfikowane na podstawie informacji zawartych we wniosku o dofinansowanie projektu.
5. Projekt jest skierowany do grup docelowych z obszaru województwa mazowieckiego (w przypadku osób fizycznych uczą się, pracują lub zamieszkują one na obszarze województwa mazowieckiego w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego, w przypadku innych podmiotów posiadają one jednostkę organizacyjną na obszarze województwa mazowieckiego).
• Realizacja projektów na terenie województwa mazowieckiego podyktowana jest regionalnym charakterem przewidzianego wsparcia.
• Kryterium zostanie zweryfikowane na podstawie treści wniosku.
2.2. Ocena wniosku na podstawie szczegółowych kryteriów dostępu ma postać „0-1” tzn. „nie spełnia – spełnia”.
Wnioski niespełniające jednego lub więcej kryteriów są odrzucane na etapie oceny formalnej, bez możliwości ich uzupełnienia i/lub korekty.
3. Ogólne kryteria horyzontalne
3.1. Ocena wniosków złożonych w ramach konkursu prowadzona będzie w oparciu o następujące kryteria horyzontalne:
  -zgodność z właściwymi politykami i zasadami wspólnotowymi (w tym: polityką równych szans i koncepcją zrównoważonego rozwoju) oraz prawodawstwem wspólnotowym;
  -zgodność z prawodawstwem krajowym;
  -zgodność ze Szczegółowym Opisem Priorytetów PO KL.
UWAGA! Zgodnie z Rozporządzeniem Rady (WE) nr 1083/2006 ustanawiającym przepisy ogólne dotyczące EFRR, EFS, FS art. 16 Państwa Członkowskie i Komisja zapewniają wsparcie zasady równości mężczyzn i kobiet oraz uwzględnianie problematyki płci na poszczególnych etapach wdrażania funduszy, a kwestia wyrównywania szans kobiet i mężczyzn traktowana jest jako naczelna i niezwykle istotna polityka horyzontalna, która powinna być przestrzegana przez wszystkie kraje UE. Przestrzeganie zasady równości szans kobiet i mężczyzn stanowi obowiązek prawny wszystkich instytucji zaangażowanych w realizację Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
UWAGA! Standard minimum realizacji zasady równości szans kobiet i mężczyzn został wprowadzony do Karty oceny merytorycznej wniosku. W związku z powyższym każdy Wnioskodawca jest zobowiązany do uwzględnienia perspektywy równości płci w treści wniosku o dofinansowanie.
Standard minimum zostanie spełniony w przypadku uzyskania dwóch pozytywnych odpowiedzi na pytania dotyczące niniejszego tematu w karcie oceny merytorycznej w części A.
UWAGA! Kwestię tę opisuje Poradnik – Zasada równości szans kobiet i mężczyzn w projektach PO KL, będący załącznikiem do niniejszej Dokumentacji konkursowej.
3.2. Ocena wniosku na podstawie ogólnych kryteriów horyzontalnych ma postać „0-1” tzn. „nie spełnia – spełnia”. Wnioski niespełniające jednego lub więcej kryteriów są odrzucane na pierwszym etapie oceny merytorycznej.
4. Ogólne kryteria merytoryczne
4.1. Ogólne kryteria merytoryczne dotyczą treści wniosku, wiarygodności i zdolności Projektodawcy do podjęcia realizacji projektu oraz zasad finansowania projektów w ramach PO KL. Ogólne kryteria merytoryczne mają charakter uniwersalny, tj. odnoszą się do wszystkich projektów realizowanych w ramach Programu.
Stosowane będą następujące ogólne kryteria merytoryczne:
UZASADNIENIE POTRZEBY REALIZACJI I CELE PROJEKTU
a. Wskazanie problemów, do rozwiązania których przyczyni się realizacja projektu oraz uzasadnienie potrzeby zmiany dotychczasowego podejścia
b. Zdefiniowanie celu głównego i celów szczegółowych projektu w kontekście zdefiniowanego problemu
c. Adekwatność i założona do osiągnięcia wartość wskaźników pomiaru celów oraz źródła weryfikacji/pozyskania danych do pomiaru wskaźników i częstotliwości pomiaru
d. Zgodność proponowanego rozwiązania/podejścia z Tematem dla projektów innowacyjnych testujących INNOWACYJNOŚĆ I GRUPY DOCELOWE
a. Opis i uzasadnienie innowacyjności proponowanego rozwiązania/podejścia na tle istniejącej praktyki - wskazanie, czym ono różni się od obecnie stosowanych rozwiązań (również w kontekście relacji nakład/rezultat); określenie i ocena wymiaru innowacyjności produktu; wartość dodana innowacji w stosunku do obecnej praktyki
b. Wskazanie barier niepozwalających na stosowanie obecnie proponowanego rozwiązania/podejścia
c. Opis produktu finalnego projektu, w tym określenie, co będzie przedmiotem upowszechniania i włączania do polityki; ocena potencjału produktu do upowszechniania i włączania do polityki
d. Charakterystyka grup docelowych projektu (tj. osób i/lub instytucji/sektorów, które otrzymają produkt do stosowania oraz osób, które będą skuteczniej wspierane dzięki nowemu produktowi) oraz uzasadnienie ich wyboru
e. Opis sposobu, w jaki przedstawiciele grup docelowych projektu zostali/zostaną włączeni w jego przygotowanie i realizację
ZADANIA
a. Wskazanie i opis zadań służących osiąganiu celów projektu (w tym uwzględnienie działań upowszechniających i włączających na wszystkich wymaganych etapach oraz strategii upowszechniania i włączania produktu finalnego do polityki); ich adekwatność w stosunku do zidentyfikowanych problemów i grup docelowych; racjonalność harmonogramu projektu
b. Opis produktów, które będą wytworzone w ramach zadań
c. Opis, co będzie stanowiło o sukcesie działań upowszechniających i włączających w politykę
d. Opis sposobu ewaluacji projektu
ODDZIAŁYWANIE PROJEKTU
a. Opis sposobu, w jaki osiągniecie celu głównego przyczyni się do osiągnięcia oczekiwanych efektów realizacji danego Priorytetu PO KL
POTENCJAŁ I DOŚWIADCZENIE PROJEKTODAWCY, SPOSÓB ZARZĄDZANIA PROJEKTEM, RYZYKO NIEOSIĄGNIĘCIA ZAŁOŻEŃ PROJEKTU
a. Doświadczenie w realizacji podobnych przedsięwzięć (projektodawcy i partnerów – jeśli występują)
b. Potencjał instytucjonalny (kadrowy, techniczny, badawczy), w szczególności w kontekście upowszechniania i włączania do polityki (projektodawcy i partnerów – jeśli występują)
c. Sposób zarządzania projektem (czytelność zasad realizacji, podejście do zarządzania we wszystkich jego aspektach, podział obowiązków; adekwatność personelu kluczowego)
d. Opis sposobu monitorowania projektu
e. Opis potencjalnego ryzyka i działań zapobiegawczych
f. Uzasadnienie wyboru partnerów projektu* i innych podmiotów**
g. Opis roli partnerów* i innych podmiotów**
(*dotyczy tylko projektów przewidzianych do realizacji w partnerstwie **jeżeli wykonanie zadań będzie zlecane innym podmiotom)
4.2. Ocena merytoryczna wniosku na podstawie ogólnych kryteriów merytorycznych będzie dokonywana w skali punktowej zgodnie z kartą oceny merytorycznej. Maksymalna liczba punktów do uzyskania wynosi 100.
Spełnienie przez wniosek kryteriów w minimalnym zakresie oznacza uzyskanie 60 punktów i 60% punktów możliwych do uzyskania w każdym punkcie oceny, zgodnie z Kartą oceny merytorycznej.


Wzór Wniosku o dofinansowanie projektu, Karty oceny formalnej, Karty oceny merytorycznej oraz wzór Umowy o dofinansowanie projektu stanowią integralna część dokumentacji konkursowej dla ogłaszanego konkursu oraz są zamieszczone na stronie www.wup.mazowsze.pl/efs.
5. Szczegółowe kryteria strategiczne
5.1. Szczegółowe kryteria strategiczne dotyczą preferowania pewnych typów projektów, co w praktyce oznacza przyznanie spełniającym je wnioskom premii punktowej w trakcie oceny merytorycznej (premia przyznawana będzie wyłącznie tym wnioskom, które otrzymają wymagane minimum punktowe za spełnianie ogólnych kryteriów merytorycznych).
W ramach niniejszego konkursu określone zostało następujące szczegółowe kryterium strategiczne:
1. Realizacja projektu w partnerstwie ponadnarodowym. (WAGA 10 pkt)
Projekty zawierające komponent współpracy ponadnarodowej w większym stopniu przyczynią się do osiągnięcia celów Priorytetu VI w ramach wybranego tematu projektów innowacyjnych. Wykorzystanie doświadczenia i wiedzy partnerów z innych krajów ma umożliwić adaptowanie i wdrożenie na poziomie regionu innowacyjnych rozwiązań, które z powodzeniem były testowane i realizowane poza granicami Polski w zakresie budowy instrumentów wspierających rozwój zainteresowania nowymi zawodami, zawodami niszowymi oraz cieszącymi się małą popularnością.
2. Realizacja projektu w partnerstwie z co najmniej jedną jednostką publiczną należącą do: publicznych służb zatrudnienia lub jednostek samorządu terytorialnego lub uczelni wyższych. (WAGA 5 pkt)
Realizacja projektów w formie partnerstwa z podmiotami publicznymi przyczyni się do większego zaangażowania tych podmiotów w poszukiwanie innowacyjnych metod realizacji polityki rynku pracy. Kryterium będzie weryfikowane na podstawie informacji zawartych we wniosku o dofinansowanie projektu.
3. Projekt służy wypracowaniu narzędzi i procesów, których wdrożenie i upowszechnienie wpłynie na podejmowanie zatrudnienia w sektorze zielonej gospodarki przez odbiorców projektu. (WAGA 15 pkt)
Miejsca pracy w sektorze zielonej gospodarki stanowią niszę na lokalnym rynku pracy, będąc tym samym szansą dla osób znajdujących się w chwili obecnej poza rynkiem pracy. Kryterium będzie weryfikowane na podstawie informacji zawartych we wniosku o dofinansowanie projektu.
4. Projekt służy wypracowaniu narzędzi i procesów, których wdrożenie i upowszechnienie wpłynie na podejmowanie zatrudnienia przez odbiorców jednej z następujących grup docelowych:
- kobiety powracające na rynek pracy po urodzeniu dziecka,
- osoby 50+,
- osoby niepełnosprawne,
- osoby poniżej 24 roku życia. (WAGA 10 pkt)
Wyżej wymienione grupy znajdują się w szczególnej sytuacji na rynku pracy, dlatego też w ramach projektu powinien zostać wypracowany (poprzez konkretne narzędzia i procesy, a następnie ich wdrożenie i upowszechnienie) model działań sprzyjających podejmowaniu zatrudnienia przez odbiorców ww. grup docelowych. Kryterium będzie weryfikowane na podstawie informacji zawartych we wniosku o dofinansowanie projektu.
5.2. Ocena merytoryczna wniosku na podstawie kryteriów strategicznych będzie dokonywana w formie „0-1” tzn. „nie spełnia - spełnia”. Wnioski, które spełnią kryteria strategiczne, otrzymują premię punktową w maksymalnej wysokości 6 punktów. Premia punktowa za spełnienie kryteriów strategicznych będzie doliczana do końcowej oceny projektu tylko wówczas, gdy wniosek od każdego z oceniających uzyskał co najmniej 60 punktów, a także przynajmniej 60% punktów w poszczególnych punktach oceny merytorycznej.
Wnioski, które nie spełnią kryteriów strategicznych (jednego lub więcej) nie tracą punktów uzyskanych za spełnienie ogólnych kryteriów merytorycznych.
Spełnienie kryteriów strategicznych nie jest obowiązkowe, aby wniosek mógł zostać pozytywnie oceniony pod względem merytorycznym.
6. Procedura odwoławcza
6.1. W ramach procedury odwoławczej obowiązują dwa etapy: etap przedsądowy w ramach Systemu Realizacji PO KL oraz etap sądowy, przy czym środki odwoławcze przysługują wyłącznie wnioskodawcom, których wnioski uzyskały ocenę negatywną. Zgodnie z art. 30c ust. 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2006r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz U. z 2006, nr 227, poz. 1658, z późn.zm.), prawo do wniesienia skargi do sądu administracyjnego przysługuje wnioskodawcy po wyczerpaniu środków odwoławczych przewidzianych w Systemie Realizacji PO KL, czyli protestu oraz odwołania i po otrzymaniu informacji o negatywnym wyniku procedury odwoławczej przewidzianej w Systemie Realizacji PO KL.
Etap przedsądowy procedury odwoławczej:
Wnioskodawca, którego projekt został negatywnie oceniony, czyli w przypadku oceny formalnej nie spełnił któregokolwiek z kryteriów przedmiotowej oceny, a w przypadku oceny merytorycznej nie otrzymał minimum 60 punktów ogółem za spełnianie ogólnych kryteriów merytorycznych i/lub co najmniej 60% punktów w poszczególnych punktach oceny merytorycznej (zgodnie z Kartą Oceny Merytorycznej z systemem wagowym, stanowiącą Załącznik 8.4 do Dokumentacji Konkursowej), w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania informacji w tej sprawie może złożyć pisemny protest. Złożenie protestu nie przysługuje zatem wnioskodawcy, którego wniosek został oceniony pozytywnie, lecz nie został przyjęty do dofinansowania z powodu wyczerpania alokacji, a więc braku środków, które mogłyby być przeznaczone na dofinansowanie projektu.
Protest podlega rozpatrzeniu w terminie 30 dni kalendarzowych od dnia jego otrzymania przez właściwą instytucję (liczy się data wpływu). W terminie tym zostaje sporządzone i nadane zostaje pismo informujące o wyniku rozstrzygnięcia. Wniesienie protestu po terminie skutkuje pozostawieniem go bez rozpatrzenia, o czym niezwłocznie informuje się wnioskodawcę. Protest może dotyczyć zarówno oceny formalnej, jak i merytorycznej. Zgodnie z zapisami Wytycznych z dnia 18 lutego 2009 r. w zakresie wymogów, jakie powinny uwzględniać procedury odwoławcze ustalone dla programów operacyjnych, dla konkursów ogłaszanych od dnia 20 grudnia 2008 r., środek odwoławczy zostanie uznany za protest w przypadku, gdy będzie zawierał:
• Dane wnioskodawcy, tożsame z danymi wskazanymi we wniosku o dofinansowanie projektu,
• Numer wniosku o dofinansowanie projektu,
• Wyczerpujące uzasadnienie podniesionych zarzutów odnośnie przeprowadzonej oceny wniosku o dofinansowanie projektu, ze wskazaniem, w jakim zakresie zdaniem wnioskodawcy, ocena zgodności złożonego wniosku z kryteriami, o których mowa w art. 29 ust. 2 pkt 6 Ustawy
z dnia 6 grudnia 2006 r. o prowadzeniu polityki rozwoju (Dz. U. Nr 227, poz. 1658 z późn. zm.), została przeprowadzona w sposób nieprawidłowy.
Wszystkie zarzuty wnioskodawcy powinny zostać ujęte w jednym proteście; w przypadku, jeżeli zdaniem wnioskodawcy ocena została przeprowadzona niezgodnie z więcej niż jednym kryterium oceny, w proteście należy wskazać wszystkie te kryteria.
Protest powinien zawierać precyzyjne wskazanie podnoszonych zarzutów, a także należy do niego dołączyć dokumenty związane bezpośrednio ze sprawą (kopia wniosku o dofinansowanie projektu, kopia informacji w przedmiocie wyników oceny wniosku, otrzymana przez wnioskodawcę), jak również pośrednio, inne dokumenty, mogące, zdaniem wnioskodawcy, świadczyć o słuszności podniesionych w proteście zarzutów.
Zgodnie z art. 30b ust. 3 ustawy, w rozpatrywaniu protestu i w ponownej ocenie wniosku nie mogą brać udziału osoby, które na jakimkolwiek etapie dokonywały czynności związanych z określonym projektem, w tym były zaangażowane w jego ocenę. Wyłączenie dotyczy każdej osoby związanej z projektem w sposób:
a) podmiotowy: wynikający z więzów pokrewieństwa, powinowactwa, czy też z kontaktów kontraktowych, podległości służbowej itp.
b) przedmiotowy: wynikający z faktu zaangażowania danej osoby w ocenę projektu na etapie konkursu lub w ramach ponownej oceny przeprowadzanej w wyniku uwzględnienia środka odwoławczego, bądź też w rozpatrywanie środka odwoławczego na którymkolwiek etapie przesądowej procedury odwoławczej.
W wyniku pozytywnego rozpatrzenia (uwzględnienia protestu) Instytucja Pośrednicząca II stopnia (IP2)
w terminie:
• 14 dni w przypadku protestu dotyczącego oceny formalnej lub
• 21 dni w przypadku protestu dotyczącego oceny merytorycznej
przeprowadza proces ponownej oceny wniosku i informuje beneficjenta o jego wynikach. W przypadku negatywnego rozpatrzenia (nieuwzględnienia) protestu instytucja go rozpatrująca przekazuje wnioskodawcy pisemną informację w tym zakresie.
Wnioskodawca ubiegający się o dofinansowanie, w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia otrzymania informacji o negatywnym rozpatrzeniu (nieuwzględnieniu) protestu, może skierować odwołanie do Instytucji Pośredniczącej PO KL. Wniesienie odwołania po terminie, w sposób sprzeczny z pouczeniem, a także do niewłaściwej instytucji skutkuje pozostawieniem go bez rozpatrzenia. IP w terminie przewidzianym na rozpatrzenie odwołania informuje Wnioskodawcę o pozostawieniu odwołania bez rozpatrzenia wraz z podaniem przyczyny. Odwołanie jest rozpatrywane w terminie 30 dni kalendarzowych od dnia jego otrzymania przez IP.
Etap sądowy procedury odwoławczej – skarga do sądu administracyjnego:
Zgodnie z art. 30c ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz. U. z 2009, nr 84, poz. 712, z późn. zm.), od negatywnego wyniku procedury odwoławczej, tj. jedynie od negatywnego rozstrzygnięcia wszystkich środków odwoławczych przewidzianych w Systemie Realizacji PO KL wnioskodawcy przysługuje skarga wnoszona bezpośrednio do właściwego wojewódzkiego sądu administracyjnego w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania informacji o wyniku procedury odwoławczej, wraz z kompletną dokumentacją w sprawie, obejmującą wniosek o dofinansowanie wraz z informacją w przedmiocie oceny projektu, kopie wniesionych środków odwoławczych oraz informacji o wyniku procedury odwoławczej. Skarga podlega opłacie sądowej.
Instytucja Pośrednicząca (IP) przekazuje niezwłocznie do Instytucji Zarządzającej (IZ) informację
o wniesieniu przez wnioskodawcę skargi lub skargi kasacyjnej do sądu administracyjnego z powodu nieuwzględnienia odwołania przez IP. IZ może przystąpić do postępowania administracyjnego. Od wyroku wojewódzkiego sądu administracyjnego skargę kasacyjną może wnieść zarówno wnioskodawca, który wniósł uprzednio skargę do wojewódzkiego sądu administracyjnego, jak również IP lub IZ.
6.2 Szczegółowe informacje o wymogach i trybie rozpatrywania wniosku o ponowne rozpatrzenie sprawy na etapie sądowej procedury odwoławczej znajdują się w Zasadach dokonywania wyboru projektów w ramach Programu operacyjnego Kapitał Ludzki z dnia 1 stycznia 2011r. dostępnych na stronie internetowej www.wup.mazowsze.pl/efs i www.efs.gov.pl.

Dodatkowe informacje można uzyskać w siedzibie WUP w Warszawie,
tel. (022) 578 44 34, 578 44 63, punktinformacyjnyefs@wup.mazowsze.pl


Ogłoszenie współfinansowane przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
 

Pliki do pobrania

Rozmiar: 183 kB, Liczba pobrań: 229, Adobe Acrobat Document

Liczba wyświetleń: 542

powrót