Z regionu

Już wkrótce szybciej i sprawniej w urzędach

2010.07.13 12:40 , aktualizacja: 2012.03.01 13:31

Autor: Dorota Łucja Cichocka, Wprowadzenie: Dorota Łucja Cichocka

8 lipca br. w Warszawie odbyła się konferencja pt. „Rozwój elektronicznej administracji w samorządach województwa mazowieckiego wspomagającej niwelowanie dwudzielności potencjału województwa”. To krok w stronę wdrożenia elektronicznego systemu obsługi interesantów we wszystkich urzędach gmin i powiatów.

 

Elektroniczny system obsługi interesantów w urzędach gmin i powiatów zostanie wdrożony do 2012 roku. Złożenie wniosku czy uiszczenie opłaty administracyjnej nie będzie wymagało już wizyty w urzędzie. Od tej pory sprawy urzędowe będzie można załatwiać przez Internet. Takie rozwiązanie umożliwi projekt współfinansowany przez Unię Europejską. Jego koszt to 60 mln zł, z czego dofinansowanie unijne wyniesie 51 mln zł. Samorząd Województwa Mazowieckiego przeznaczył na ten cel ok. 1,1 mln zł.

 

Projekt ten oznacza przede wszystkim usprawnienie i uproszczenie ścieżki załatwiania spraw w urzędach. Oprócz wprowadzenia elektronicznego systemu obiegu dokumentów i skrzynki podawczej, ważną rolę odgrywa tu serwis internetowy www.wrotamazowsza.pl oraz współpraca z platformą e-PUAP (elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej), która udostępnia informacje na temat usług realizowanych drogą elektroniczną. Dzięki informacjom na nich zamieszczonym klient dowie się m.in., w którym urzędzie i w jaki sposób może załatwić daną sprawę.

 

Projekt Rozwójelektronicznej administracji w samorządach województwa mazowieckiego wspomagającej niwelowanie dwudzielności potencjału województwa realizowany jest w ramach RPO WM 2007-2013 przez Samorząd Województwa Mazowieckiego we współpracy z 278 gminami i 36 powiatami z Mazowsza.

Liczba wyświetleń: 719

powrót