Z regionu
I kulinaria, i turystyka
2017.04.24 13:45 , aktualizacja: 2017.04.24 14:14
Autor: Kazimierz Kuran (RW), Wprowadzenie: Małgorzata Wielechowska
Najciekawsze zakątki województwa, a także bogactwo produktów regionalnych i wyrobów rzemieślniczych poznali uczestnicy VI edycji Targów Produktów Tradycyjnych i Ekologicznych „Regionalia”.
Bogata oferta województwa
Impreza była doskonałą okazją do prezentacji i promocji tradycyjnych potraw oraz oferty turystyczno-kulturalnej całego Mazowsza – zachęcano do poznawania najciekawszych zakątków województwa. Podczas 3 dni trwania targów (21–23 kwietnia) można było też poznać bogactwo produktów regionalnych, wyrobów rzemieślniczych, a także skosztować i zakupić tradycyjnie wypiekany chleb, przetwory przygotowywane według dawnych receptur, sery, wędliny i wyroby garmażeryjne, przyprawy, miody, naturalne soki. Promowano produkty, których receptura oparta jest na bazie naturalnych składników, a wyrób odbywa się według starych receptur i sprawdzonych przepisów.
Stoisko Mazowsza liczyło 150 mkw, na którym grupa 22 wystawców przedstawiała szeroką gamę produktów regionalnych i tradycyjnych. Cieszyły się one zainteresowaniem wśród zwiedzających.
Nagrody dla najlepszych
Organizatorzy imprezy co roku zachęcają wystawców i przeprowadzają konkurs na Najlepszy Produkt Targów Regionalia 2017. Konkurs promuje najlepsze regionalne i lokalne produkty. Stwarza szansę do wyróżnienia się na tle konkurencji, a wystawcy otrzymują medale i wyróżnienia.
W tegorocznej edycji konkursu nagrody i wyróżnienia w kategorii Skarby natury zdobyły firmy: Tus Trade Sp. z o.o. za pesto z czosnku niedźwiedziego, Wyroby Mięsne Regionalne Małgorzata Kwiatkowska za szynkę wiejską, Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Siedlcach za twaróg tłusty tradycyjny, Firma Lifeberry za sok z borówki. W kategorii promile i procenty wyróżnienie zdobyła firma Nalewki Staropolskie Karol Majewski za staropolską nalewkę morelową, a Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska i Piekarnia „Ratuszowa” (obie firmy z Siedlec) otrzymały od Polskiej Izby Produktu Regionalnego i Lokalnego znak Jakość i Tradycja.
Degustacja i zakupy
Dzięki rozszerzonej formule i połączeniu z XXII edycją Targów Turystyki i Wypoczynku „Lato” oraz V edycją targów Agroturystyka, Targi Regionalia stworzyły możliwości dotarcia nie tylko do szerokiej rzeszy klientów indywidualnych, ale również – sieci handlowych, sklepów, hoteli, restauracji, hurtowni oraz mediów. Na odwiedzających czekała degustacja kulinarnych specjałów, wystawcy kusili m.in. wybornymi mięsami, chrupiącym pieczywem, słodkościami, aromatycznymi miodami, regionalnym piwem oraz tradycyjnymi przetworami i wyrobami z mleka.
Na targach swoją ofertę przedstawiło ponad 200 firm, a w imprezie uczestniczyło kilkanaście tysięcy osób. Tegoroczne edycja targów „Regionalia” odbyła się pod honorowym patronatem Marszałka Województwa Mazowieckiego.
Liczba wyświetleń: 224
powrót