Zadania
Urząd wykonuje zadania samorządu województwa, należące do kompetencji marszałka i zarządu, w szczególności z dziedziny:
- edukacji publicznej;
- ochrony zdrowia i polityki społecznej;
- ochrony środowiska i modernizacji terenów wiejskich;
- kultury i ochrony dziedzictwa kulturowego;
- drogownictwa i transportu;
- sportu i turystyki;
- promocji Województwa i współpracy zagranicznej;
- zagospodarowania przestrzennego i rozwoju regionalnego;
- obronności i bezpieczeństwa publicznego;
- kontroli finansowej i audytu wewnętrznego.
Urzędem kieruje marszałek, przy pomocy wicemarszałków, członków zarządu, dyrektora urzędu i skarbnika, jako głównego księgowego urzędu oraz dyrektorów departamentów.
Załatwianie spraw w urzędzie
Sprawy w urzędzie załatwiane są zgodnie z przepisami kodeksu postępowania administracyjnego oraz innymi obowiązującymi przepisami prawa przy zachowaniu szczególnej troski o przestrzeganie konstytucyjnie zagwarantowanych obywatelom praw i wolności.
Odpowiedzialność za terminowe, zgodne z prawem oraz zasadami współżycia społecznego załatwianie spraw ponoszą dyrektorzy departamentów, dyrektorzy delegatur i pracownicy, zgodnie z ustalonym zakresem obowiązków.
Pracownicy urzędu są w szczególności zobowiązani do:
- należytej znajomości przepisów prawa dotyczących funkcjonowania samorządu województwa oraz innych przepisów prawa z zakresu działania departamentu;
- właściwego stosowania przepisów prawa, instrukcji i regulaminów;
- terminowego załatwiania spraw;
- zapewnienia formy i trybu gwarantujących prawidłowe i szybkie załatwienie sprawy;
- właściwej obsługi interesantów.