Pozostałe

Opinia prawna dotycząca dotacji

2009.05.19 10:34 , aktualizacja: 2009.05.19 10:37

Autor: Barbara Nałęcz, Radca prawny, Wprowadzenie: Administrator

Zgodnie z art. 106 ust.2 ustawy o finansach publicznych - dotacje są to wydatki danego budżetu przeznaczone na finansowanie lub dofinansowanie określonych zadań.

Przedmiotem umowy w sprawie przyznania dotacji celowej na dofinansowanie przez Województwo Mazowieckie zakupu sprzętu specjalistycznego dla Ochotniczych Straży Pożarnych jest przekazanie środków finansowych w postaci dotacji celowej. Z pisma z dnia 12 maja 2009r ON.BI.I./KZ/.0724.8-26/09 wynika, że ze względu na dofinansowanie z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska, gminy mają obowiązek zakończyć procedury przetargowe na zakup samochodów do końca czerwca 2009 r.

Biorąc pod uwagę przewidywany termin posiedzenia Sejmiku Województwa Mazowieckiego oraz Zarządu Województwa podpisanie umów z jednostkami samorządu terytorialnego którym przyznana została dotacja celowa przez Województwo Mazowieckie, możliwe będzie po dniu 7 lipca 2009 . Rozpoczęcie i zakończenie procedur przetargowych przed dokonaniem wyboru wniosków do wsparcia finansowego nie wpływa na ważność zawartych potem umów . Podstawą do przekazania dotacji jest natomiast podpisana umowa i informacja z Gminy/Miasta o ostatecznym rozstrzygnięciu procedur przetargowych zakupu. Ponieważ z założenia dotacja celowa ma służyć zrealizowaniu konkretnego zakupu, stad też data wystawienia faktury zakupu sprzętu specjalistycznego nie powinna poprzedzać daty zawarcia umowy.

Liczba wyświetleń: 1500

powrót