Pozostałe

Zaproszenie na targi rolno-spożywcze: SIAL w Paryżu oraz AGRO w Kijowie

2010.03.05 12:21 , aktualizacja: 2010.03.05 12:21

Autor: Administrator, Wprowadzenie: Iwona Dybowska

Województwo Mazowieckie charakteryzuje się znacznym potencjałem branży rolno-spożywczej, która odgrywa dominującą rolę w gospodarce regionu. Jej rozwój jest kluczowy dla rozwoju społeczno-gospodarczego całego Mazowsza, dlatego tak istotna jest promocja wspomnianego sektora. Samorząd Województwa Mazowieckiego w ramach promocji gospodarczej Mazowsza oraz umiędzynarodowienia działalności mazowieckich firm organizuje stoiska na międzynarodowych imprezach wystawienniczych.

Tym razem Departament Rolnictwa i Modernizacji Terenów Wiejskich Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego serdecznie zaprasza producentów i przetwórców sektora rolno-spożywczego z siedzibą w obrębie województwa mazowieckiego do składania ofert dotyczących promocji potencjału gospodarczego Mazowsza na następujących targach:

1. AGRO 2010, 15-19 czerwca 2010 r., Kijów, (Ukraina)
Targi „Agro” łączą w sobie praktycznie wszystkie dziedziny rolnictwa, poczynając od małych gospodarstw rolnych, poprzez hodowlę zwierząt, artykuły rolno- spożywcze i kończąc na dużym sprzęcie i maszynach rolniczych.
Dane statystyczne:
• Powierzchnia wystawiennicza: 55.700,
• Licza wystawców: 2.167 wystawcy, w tym 233 zagranicznych wystawców z 24 państw,
• Liczba gości: 500.000.
Osoby do kontaktu:
• Szymon Denis tel. (22) 59-79-339, e-mail: s.denis@mazovia.pl
• Rafał Rzepkowski, tel. (22) 59-79-178, e-mail: r.rzepkowski@mazovia.pl
Dalsze informacje dostępne są na stronie internetowej: http://www.agro-expo.com

2. SIAL 2010, 17-21 października 2010, Paryż, (Francja)
Targi SIAL są najbardziej prestiżową imprezą branży spożywczej. Jest to specjalistyczna impreza o bardzo dużym znaczeniu dla tego sektora.
Dane statystyczne:
• Liczba wystawców: 5.500,
• Liczba gości: 147.860 z 185 państw,
• Ponad 80 % wystawców jest usatysfakcjonowanych z udziału w targach.
Osoby do kontaktu:
• Rafał Rzepkowski tel. (22) 59-79-178, e-mail: r.rzepkowski@mazovia.pl
• Anna Wielowieyska, tel. (22) 59-79-379, e-mail: a.wielowieyska@mazovia.pl,
Dalsze informacje dostępne są na stronie internetowej: www.sial.fr

Samorząd Województwa Mazowieckiego zastrzega sobie prawo do odwołania organizacji stoiska na wyżej wymienionych targach bez podania przyczyn.

W ramach promocji gospodarczej regionu Samorząd Województwa Mazowieckiego pokrywa koszty organizacji ekspozycji, w tym powierzchni wystawienniczej, zabudowy stoiska i elektryczności. Wśród wydatków pozostających po stronie wykonawców działań promocyjnych wymienia się przelot, nocleg oraz transport eksponatów wystawienniczych.

Zasadnicze kryteria oceny ofert

1) Profil targów porównanie oferty produktowej targów oraz ich tematyki z ofertą producentów.

2) W wypadku targów żywności ekologicznej, tradycyjnej i regionalnej preferowani są producenci niniejszych wyrobów.

3) Zgodność strategii marketingowej - analizowana jest zgodność strategii marketingowej firmy z miejscem odbywania się targów. Weryfikowana jest tożsamość kierunków ekspansji gospodarczej firm z miejscem organizacji targów. Badany będzie również wpływ udziału przedsiębiorstw w targach na realizację ich celów marketingowych.

4) Możliwości eksportowe: czy dany podmiot będzie w stanie zrealizować zamówienia potencjalnych kontrahentów handlowych.

5) Konkurencyjność na rynku europejskim: przedsiębiorstwa muszą mieć ugruntowaną pozycję na rynku lokalnym i krajowym, co potwierdza atrakcyjną ofertę produktową, która może być konkurencyjna w stosunku do ofert zagranicznych.

6) Siedziba firmy: preferowane będą podmioty prowadzące działalność gospodarczą na obszarach wiejskich i w małych miejscowościach, co służyć będzie powstawaniu nowych miejsc pracy i tym samym niwelowaniu zróżnicowań społeczno-gospodarczych na osi miasto-wieś.

7) Wielkość firmy: koszt udziału w targach, szczególnie dla mikro oraz małych i średnich przedsiębiorstw jest barierą uniemożliwiającą uczestnictwo w imprezach targowych. Dlatego też, preferowane będą tego rodzaju podmioty gospodarcze. Definicje przedsiębiorstw zgodne z rozporządzeniem KE 364/2004 z dnia 25 lutego 2004 r.

8) Przygotowanie marketingowe: efektywne i aktywne uczestnictwo w targach wymaga odpowiednich materiałów reklamowych i znajomości językowych.

9) Nagrody, wyróżnienia: zdobyte tytuły potwierdzają wysoką jakość i atrakcyjność oferowanych produktów. W szczególności preferowane będą podmioty uczestniczące w konkursach organizowanych, bądź współorganizowanych przez Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego, tj. konkurs o Laur Marszałka, Polski Producent Żywności, Agroliga i Nasze Kulinarne Dziedzictwo.


Składanie ofert:

Kartę zgłoszeniową należy złożyć do 19 marca 2010 r.:
• w formie papierowej na adres:
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie
Departament Rolnictwa i Modernizacji Terenów Wiejskich
ul. Skoczylasa 4, 03-469 Warszawa
• lub faxem: (22) 59-79-365
• lub mailem: s.denis@mazovia.pl

W przypadku dużej liczby wniosków przy ocenie uwzględniona będzie kolejność zgłoszeń.

Załączniki
Po wybraniu oferty należy dostarczyć kopię zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, albo kopię odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego, wystawione nie wcześniej niż 6 m-cy przed datą złożenia wniosku;

Karta zgłoszeniowa musi być podpisana przez upoważnione osoby zgodnie z KRS lub wpisem do ewidencji działalności gospodarczej.

Pliki do pobrania

Rozmiar: 53 kB, Liczba pobrań: 273, Dokument programu Microsoft Word
Rozmiar: 27 kB, Liczba pobrań: 296, Dokument programu Microsoft Word

Liczba wyświetleń: 571

powrót