Aktualności

Rozpoczął się nabór do branżowego programu promocji polskich firm IT/ICT za granicą

2012.06.05 15:05 , aktualizacja: 2013.03.19 13:54

Autor: Natalia Sikorska, Agencja M Promotion, Wprowadzenie: Agnieszka Stabińska

Celem przedsięwzięcia jest wykreowanie nowych, silnych polskich marek, które będą rozpoznawane na świecie i kojarzone z Polską. Polscy przedsiębiorcy mogą liczyć na zwrot nawet  do75 proc. kosztów kwalifikowanych udziału w zagranicznych targach branżowych i misjach gospodarczych objętych programem. Branżowy program promocji IT/ICT realizowany będzie do 31 marca 2015 roku. Działania promocyjne organizowane będą na terenie Polski, Niemiec, Norwegii, Szwecji, Hiszpanii, Brazylii, Japonii i Stanów Zjednoczonych.

 

Program składa się z dwóch części. Komponent A to działania promujące produkty, usługi i przedsiębiorców z branży IT/ICT. Dofinansowanie dla przedsiębiorców udzielane jest w ramach poddziałania 6.5.2 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, którego celem jest wzmocnienie konkurencyjności polskiej gospodarki przez poprawę jej wizerunku w oczach zagranicznych partnerów, nawiązanie międzynarodowych kontaktów i wypromowanie polskich specjalności eksportowych. Działania promujące, realizowane w ramach komponentu A, finansowane są w całości przez przedsiębiorców. Wielkość dofinansowania udziału przedsiębiorców w programie może sięgnąć do 75 proc. poniesionych wydatków kwalifikowanych. Warunkiem uczestnictwa w przedsięwzięciu jest zgłoszenie chęci udziału w co najmniej połowie inicjatyw organizowanych w ramach komponentu A na przestrzeni trzech lat. Programy promocji dotyczą m.in. branży meblarskiej, kosmetycznej, biotechnologii i przemysłu obronnego.

 

Komponent B to działania promujące gałąź IT/ICT jako całość – między innymi kampania reklamowa w branżowej prasie zagranicznej, wydanie informatora o polskim rynku ICT i trzydniowe misje przyjazdowe dla zagranicznych dziennikarzy, finansowane w całości przez ministerstwo gospodarki.

 

Przedsiębiorcy zakwalifikowani do programu będą mieli okazję przez trzy kolejne lata brać udział w targach branżowych „IT Innovations Expo” w szwedzkim Göteborgu, „Mobile World Congress” w Barcelonie, „Futurecom” w Sao Paolo w Brazylii i „Japan IT Week” w Tokio, w hanowerskich targach „CeBIT”. Program obejmuje też organizację obecności przedsiębiorców na łódzkich targach „Intertelecom”. Beneficjenci programu w trzech kolejnych latach wezmą udział w dwudniowych seminariach dla przedsiębiorców z branży IT/ICT na temat prowadzenia działalności gospodarczej na rynkach zagranicznych. W ramach programu zorganizowane zostaną misje gospodarcze do Stanów Zjednoczonych, Brazylii, Japonii, Niemiec, Norwegii i Hiszpanii w celu nawiązania relacji z potencjalnymi partnerami biznesowymi i zdobycia w ramach specjalnie zorganizowanego seminarium wiedzy na temat specyfiki rynku IT/ICT danego kraju.

 

Nabór wniosków o dofinansowanie udziału w branżowym programie promocji dla branży IT/ICT już się rozpoczął. Kwota alokacji wynosi 7 mln 300 tys. zł. Wnioski o dofinansowanie przyjmowane są do osiągnięcia poziomu 130 proc. alokacji przewidzianej na konkurs.

Szczegółowe informacje na temat konkursu, kryteriów wyboru projektów oraz dokumentów dla wnioskodawców znajdują się na stronie:  www.mg.gov.pl/Fundusze+UE/POIG/Dzialania/Dzialanie+652/Ogloszenie+o+naborze

 

Harmonogram planowanych działań promocyjnych można znaleźć pod adresem: www.mg.gov.pl/files/upload/14809/BPP_uslugi_ICT.IT_.pdf

 

Wszelkich informacji dotyczących udziału w programie udziela Aleksandra Oniszk, koordynator programu z ramienia Agencji M Promotion: tel. (22) 818 00 23, .

Zapytania w sprawie warunków i trybu udzielania pomocy finansowej należy kierować do Departamentu Wdrażania Programów Operacyjnych Ministerstwa Gospodarki pod numerem telefonu (22) 693-58-44.

 

Strona internetowa programu: www.poland-it.pl .

Pliki do pobrania

Rozmiar: 471 kB, Liczba pobrań: 332, Adobe Acrobat Document

Liczba wyświetleń: 240

powrót