Aktualności

Wsparcie MŚP w promocji marek produktowych - Go to Brand.PL

2016.07.11 14:00

Autor: Agnieszka Jędrzejczak, (KM), Wprowadzenie: Dorota Łucja Cichocka

Głównym celem programu Go to Brand.pl (poddziałanie 3.3.3 Programu Inteligentny Rozwój - POIR) jest internacjonalizacja polskich przedsiębiorstw oraz wzrost innowacyjności naszej gospodarki. Program skierowany do mikro małych i średnich przedsiębiorstw poszukujących możliwości dofinansowania  w zakresie zagranicznej promocji polskich marek produktowych. O wsparcie działań na zagranicznych rynkach mogą starać się początkujący eksporterzy, a także przedsiębiorstwa z wieloletnią tradycją w tym obszarze.

 

Instrument ukierunkowany jest na promowanie polskich marek produktowych poprzez Markę Polskiej Gospodarki przy zaangażowaniu przedsiębiorstw:

  • posiadających innowacyjny produkt/usługę (markę produktową, która ma szansę stać się marką globalną, rozpoznawalną na rynkach zagranicznych);
  • prowadzących działalność eksportową, samodzielną działalność badawczo-rozwojową lub które zakupiły/wdrożyły odpowiednie rozwiązania innowacyjne.

 

O dofinansowanie w ramach PO IR mogą ubiegać się firmy, które działają w następujących branżach:

  1. Polskie specjalności żywnościowe
  2. IT/ICT
  3. Meble
  4. Jachty i łodzie rekreacyjne
  5. Kosmetyki
  6. Usługi prozdrowotne
  7. Sprzęt medyczny
  8. Maszyny i urządzenia
  9. Biotechnologia i farmaceutyka
  10. Moda polska
  11. Budowa i wykańczanie budowli
  12. Części samochodowe i lotnicze

Dla siedmiu wyszczególnionych powyżej branż, opracowane zostały już zakresy branżowych programów promocji. Dla pozostałych pięciu branż programy są w trakcie opracowywania. Więcej na temat programów dla branż stronie

 

Dofinansowanie uzyskane w ramach Go to Brand.PL można przeznaczyć np. na organizację stoiska wystawowego na targach (w tym transport, opłaty rejestracyjne i rezerwację miejsca), podróże służbowe pracowników uczestniczących w misjach gospodarzy, czy udział firmy w seminariach, kongresach, konferencjach i innych wydarzeniach służących promocji marki. W ramach środków Go to Brand.PL można również pokryć koszty związane ze szkoleniami i doradztwem w zakresie umiędzynarodowienia działalności.

Maksymalna kwota dofinansowania może osiągnąć nawet 1 mln zł. Poziom dofinansowania wynosi do 50 proc. lub do 85 proc.

 

W 2016 r. w ramach Go to Brand.PL przeprowadzone zostaną dwa konkursy.

  • Pierwszy wiosenno-letni ogłoszono 16 maja 2016 r. nabór wniosków o dofinansowanie potrwa od 24 czerwca do 5 sierpnia 2016 r., budżet wynosi 100 mln zł.
  • Drugi jesienny zostanie ogłoszony w październiku 2016 r., nabór wniosków o dofinansowanie potrwa od 14 listopada do 16 grudnia 2016 r., budżet wynosi 200 mln zł.

Dofinansowanie przyznaje Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, która przygotowuje konkursy i prowadzi ocenę wniosków składanych przez przedsiębiorców. Przygotowując aplikację należy pamiętać, aby zapoznać się z branżowym programem promocji właściwym dla dziedziny w której działa firma.  Umożliwi to wybór konkretnych wydarzeń i spotkań oraz oszacowanie kosztów projektu.

 

Więcej informacji:

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości

ul. Pańska 81/83

00-834 Warszawa

tel.: (22) 432 80 80, 432 71 25,

fax: (22) 432 86 20

oraz na stronie.

Liczba wyświetleń: 98

powrót