Aktualności

Promocja polskiej gospodarki na rynkach międzynarodowych

2013.10.18 11:25 , aktualizacja: 2013.10.18 11:32

Autor: Olga Scott, (KM), Wprowadzenie: Dorota Łucja Cichocka

Uprzejmie informujemy, że Departament Instrumentów Wsparcia w Ministerstwie Gospodarki realizuje  działania ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka (PO IG), lata 2007-2013, poddziałanie 6.5.1 „Promocja polskiej gospodarki na rynkach międzynarodowych” dotyczące organizowania branżowych programów promocji przyczyniających się do wykreowania kilkunastu polskich specjalności eksportowej. Programem działania zostało objętych 15 branż polskiej gospodarki m.in.:

 

  • Branża meblarska
  • Branża jubilersko-bursztynnicza
  • Usługi IT i ITC
  • Produkcja jachtów i łodzi rekreacyjnych
  • Przemysł biotechnologiczny i farmaceutyczny
  • Produkcja sprzętu medycznego i aparatury pomiarowej
  • Branża stolarki okiennej i drzwiowej
  • Budownictwo
  • Branża ochrony i zachowania zabytków
  • Kosmetyki
  • Maszyny i urządzenia górnicze
  • Odzież, dodatki, galanteria skórzana
  • Turystyka medyczna
  • Przemysł obronny polskie specjały żywnościowe.

 

Program dot. promocji branży zakłada nie tylko wzrost konkurencyjności ww. sektorów polskiej gospodarki, zacieśnienie współpracy gospodarczej między krajami docelowymi objętymi programem, ale również służy zwiększeniu świadomości konsumentów i producentów zagranicznych. Został podzielony na dwa komponenty – A i B. Komponent A, który współfinansowany jest w ramach poddziałania 6.5.2 PO IG – polegający na ogłoszeniu konkursu na nabór wniosków o dofinansowanie udziału w programach branżowych, obejmuje

m. in.:

 

·         udział przedsiębiorców w wybranych prestiżowych  imprezach targowych w kraju i zagranicą

·         przygotowanie materiałów promocyjnych

·         szkolenia w zakresie działalności eksportowej

·         udział przedsiębiorców w misjach gospodarczych.

 

Natomiast komponent B został zaprojektowany w taki sposób, aby efekt  podejmowanych działań promocyjnych oddziaływał na wszystkich przedsiębiorców, również na tych nie uczestniczących w branżowych programach promocji. Komponent ten zakłada:

 

  • organizację konferencji promującą daną branżę w każdym docelowym kraju,
  • organizację wizyt studyjnych w Polsce dla dziennikarzy z  poszczególnych krajów
  • organizację wizyt dla zagranicznych kontrahentów i sieci kupieckich
  • organizację kampanii promującej markę  danej branży w każdym kraju oraz podczas imprez tagowo-wystawienniczych razem z przygotowaniem materiałów promocyjnych oraz z wizualizacją marki polskiej gospodarki.

 

Warunki udzielania pomocy finansowej przedsiębiorcom zakładają udział w co najmniej 50% liczby działań
w programie. Ponadto wysokość tej pomocy nie może przekraczać 75% poniesionych wydatków kwalifikujących się do objęcia pomocą i kwoty wynikającej z zarządzenia de minimis, czyli 200 tys. euro przyznane w ciągu 3 lat.

 

Dodatkowo przedsiębiorcy mogą uczestniczyć w Programie Pomocy Ogólnej, który dotyczy udziału
w kluczowych wydarzeniach promocyjnych na świecie poprzez wsparcie aktywności promocyjnej przedsiębiorców.

 

Wniosek o dofinansowanie, w tym także dla wydarzeń promocyjnych w 2014 roku, musi być zgłoszony
w nieprzekraczalnym terminie do 31 października 2013 roku.

 

 

Wszelkie informacje są dostępne na stronie internetowej: www.promocjagospodarki.pl

Liczba wyświetleń: 180

powrót