Ogłoszenia
Bezpłatne porady w okresie świątecznym
2016.12.07 15:05 , aktualizacja: 2016.12.07 15:08
Autor: Anna Łataś, (KM), Wprowadzenie: Dorota Łucja Cichocka
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uruchomił projekt świątecznego poradnictwa dla konsumentów.
Pięć organizacji konsumenckich będzie udzielało bezpłatnej pomocy prawnej w formie bezpośredniej lub on-line:
-
Federacja Konsumentów – poradnictwo bezpośrednie w supermarketach i on-line na profilu na Facebooku -http://www.federacja-konsumentow.org.pl/176,swiateczne-zakupy.html ; https://www.facebook.com/dlakonsumentow/,
-
Fundacja Konsumentów – poradnictwo za pomocą formularza on-line -http://porady.konsumenci.org/,
-
Stowarzyszenie na Rzecz Edukacji, Innowacji i Rozwoju Społecznego „DEXTRUM” – poradnictwo bezpośrednie w kamperach - https://www.facebook.com/dextrumlbn,
-
Fundacja Edukacji Prawnej Prawo i Ja – wykłady dla seniorów w sanatoriach i dyżur on-line na stronie organizacji - http://fundacjaedukacjiprawnej.pl/portfolio/swiateczna-pomoc-konsumentow/,
-
Centrum Edukacji i Wsparcia RES-GEST – poradnictwo dla osób niesłyszących – filmiki o tematyce konsumenckiej oraz dyżur on-line - http://resgest.pl/pomoc-prawna/ , http://www.glusi.tv/.
Eksperci Federacji Konsumentów dyżurują w dni powszednie i weekendy na stoiskach mobilnych w wybranych supermarketach w 17 miastach (Bydgoszcz, Gdańsk, Gorzów Wielkopolski, Katowice, Kraków, Lublin, Łódź, Olsztyn, Poznań, Radom, Rzeszów, Sosnowiec, Szczecin, Tarnobrzeg, Warszawa, Wrocław, Zielona Góra). Dodatkowo konsumenci mogą zgłosić się po bezpłatną poradę on-line na profilu Federacji Konsumentów na Facebooku.
Z pomocy prawnej będzie można również skorzystać codziennie w godz. 9.00-17.00 w specjalnie do tego przystosowanych kamperach w pobliżu sklepów sieci Kaufland. Prawnicy Stowarzyszenia na Rzecz Edukacji, Innowacji i Rozwoju Społecznego „DEXTRUM” będą obecni w 13 miastach województwa mazowieckiego i lubelskiego (Biała Podlaska, Chełm, Hrubieszów, Jabłonna, Lubartów, Łuków, Mława, Puławy, Radom, Siedlce, Świdnik, Zamość).
Pomoc świąteczna obejmie także wrażliwe grupy konsumentów. Specjalną ofertę dla seniorów przygotowała Fundacja Edukacji Prawnej Prawo i Ja, która w połowie grudnia zorganizuje wykłady w sanatoriach. Ponadto na stronie organizacji pełniony będzie dyżur on-line dla seniorów, którzy chcieliby skonsultować się w kwestiach konsumenckich drogą elektroniczną. Z zupełnie nowej formuły poradnictwa będą mogły skorzystać osoby niesłyszące. Centrum Edukacji i Wsparcia RES-GEST opublikuje filmiki instruktażowe poruszające tematykę konsumencką w telewizji z językiem migowym Glusi.TV oraz na swojej stronie internetowej. Osoby niesłyszące będą mogły również skorzystać z poradnictwa on-line.
Dla konsumentów, którzy chętnie korzystają z mediów elektronicznych i są zainteresowani uzyskaniem ekspresowej porady prawnej, Fundacja Konsumentów uruchomiła formularz porad on-line. Czas oczekiwania na odpowiedź to 24 godziny w przypadku pierwszych 100 zapytań konsumenckich i najpóźniej 3 dni w przypadku pozostałych. Internauci mogą również samodzielnie wyszukać odpowiedź na swój problem w gotowym zbiorze porad na stronie.
Projekt świąteczny jest uzupełnieniem poradnictwa świadczonego przez cały rok w ramach Infolinii Konsumenckiej pod numerem 801 440 220 oraz mailowo pod adresem . Nieodpłatnie konsumentom pomagają również Wojewódzkie Inspektoraty Inspekcji Handlowej oraz miejscy i powiatowi rzecznicy konsumentów.
Więcej informacji:
UOKiK
pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
tel. 22 55 60 273
e-mail:
Liczba wyświetleń: 125
powrót