Komunikaty

Targi branży rolno-spożywczej

2009.06.15 00:00 , aktualizacja: 2009.07.20 00:00

Autor: Administrator, Wprowadzenie: Agnieszka Stabińska

Województwo Mazowieckie charakteryzuje się znacznym potencjałem branży rolno-spożywczej, która odgrywa dominującą rolę w gospodarce regionu. Jej rozwój jest kluczowy dla rozwoju społeczno-gospodarczego całego Mazowsza i dlatego też, istotna jest promocja wspomnianego sektora. Samorząd Województwa Mazowieckiego w ramach promocji gospodarczej Mazowsza oraz umiędzynarodowienia działalności mazowieckich firm organizuje stoiska na międzynarodowych imprezach wystawienniczych.
W związku z powyższym Departament Rolnictwa i Modernizacji Terenów Wiejskich Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego serdecznie zaprasza producentów i przetwórców sektora rolno-spożywczego z siedzibą w Województwie Mazowieckim do składania ofert dotyczących promocji potencjału gospodarczego Mazowsza na następujących targach:
1) Fruit Logistica, 3-5 lutego 2010, Berlin, Niemcy
www.fruitlogistica.com
Osoby do kontaktu:
• Rafał Rzepkowski tel. (22) 59-79-178, e-mail: r.rzepkowski@mazovia.pl
• Szymon Denis, tel. (22) 59-79-659, e-mail: s.denis@mazovia.pl,
2) BioFach, 17-20 lutego 2010, Norymberga, Niemcy
www.biofach.de
Osoba do kontaktu:
• Anna Wielowieyska tel. (22) 59-79-379, e-mail: a.wielowieyska@mazovia.pl

Samorząd Województwa Mazowieckiego zastrzega sobie prawo do odwołania organizacji stoiska na wyżej wymienionych targach bez podania przyczyn. Ewentualne zmiany dotyczące kalendarza targowego zostaną zamieszczone na stronie internetowej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego.


Zasadnicze kryteria oceny ofert

1) Profil targów porównanie oferty produktowej targów oraz ich tematyki z ofertą producentów.
2) W wypadku targów żywności ekologicznej, tradycyjnej i regionalnej preferowani są producenci niniejszych wyrobów. Istotny jest fakt, czy targi są skierowane do profesjonalistów, czy też mają charakter bardziej otwarty ponieważ łączy się to
z możliwościami eksportowymi firmy i dotarciem do grup docelowych klientów.
3) Zgodność strategii marketingowej - analizowana jest zgodność strategii marketingowej firmy z miejscem odbywania się targów. Weryfikowana jest tożsamość kierunków ekspansji gospodarczej firm z miejscem organizacji targów. Badany będzie również wpływ udziału przedsiębiorstw w targach na realizację ich celów marketingowych.
4) Możliwości eksportowe: czy dany podmiot będzie w stanie zrealizować zamówienia potencjalnych kontrahentów handlowych.
5) Konkurencyjność na rynku europejskim: przedsiębiorstwa muszą mieć ugruntowaną pozycję na rynku lokalnym i krajowym, co potwierdza atrakcyjną ofertę produktową, która może być konkurencyjna w stosunku do ofert zagranicznych.
6) Siedziba firmy: preferowane będą podmioty prowadzące działalność gospodarczą na obszarach wiejskich i w małych miejscowościach, co służyć będzie powstawaniu nowych miejsc pracy i tym samym niwelowaniu zróżnicowań społeczno-gospodarczych na osi miasto-wieś.
7) Wielkość firmy: koszt udziału w targach, szczególnie dla mikro oraz małych
i średnich przedsiębiorstw jest barierą uniemożliwiającą uczestnictwo w imprezach targowych. Dlatego też, preferowane będą tego rodzaju podmioty gospodarcze. Definicje przedsiębiorstw zgodne z rozporządzeniem KE 364/2004 z dnia 25 lutego 2004 r.
8) Przygotowanie marketingowe: efektywne i aktywne uczestnictwo w targach wymaga odpowiednich materiałów reklamowych i znajomości językowych.
9) Nagrody, wyróżnienia: zdobyte tytuły potwierdzają wysoką jakość i atrakcyjność oferowanych produktów. W szczególności preferowane będą podmioty uczestniczące w konkursach organizowanych, bądź współorganizowanych przez Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego, tj. konkurs o Laur Marszałka, Polski Producent Żywności, Agroliga i Nasze Kulinarne Dziedzictwo.


Składanie ofert:

Kartę zgłoszeniową należy złożyć:
do dnia 24 lipca 2009 r.
w formie papierowej na adres:
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie
Departament Rolnictwa i Modernizacji Terenów Wiejskich
ul. Skoczylasa 4, 03-469 Warszawa
• lub faxem: (22) 59-79-365

W przypadku dużej liczby wniosków przy ocenie uwzględniona będzie kolejność zgłoszeń.

Załączniki
Po wybraniu oferty należy dostarczyć kopię zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, albo kopię odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego, wystawione nie wcześniej niż 6 m-cy przed datą złożenia wniosku;

Karta zgłoszeniowa musi być podpisana przez upoważnione osoby zgodnie z KRS lub wpisem do ewidencji działalności gospodarczej.

Pliki do pobrania

Rozmiar: 50 kB, Liczba pobrań: 204, Dokument programu Microsoft Word

Liczba wyświetleń: 595

powrót