Komunikaty
Informacja dla klientów GTI TRAVEL POLAND Sp. z o.o.
2013.06.04 22:05 , aktualizacja: 2013.10.21 14:27
Autor: Departament Kultury Promocji i Turystyki UMWM, Wprowadzenie: Monika Guzowska
W związku z otrzymaniem 4 czerwca br. w godzinach popołudniowych od firmy GTI TRAVEL POLAND Sp. z o.o. oświadczenia o niewypłacalności informujemy, że marszałek województwa mazowieckiego uruchomi procedurę wynikającą z umowy gwarancji ubezpieczeniowej turystycznej.
Informujemy, że GTI TRAVEL POLAND Sp. z o.o. posiada umowę gwarancji ubezpieczeniowej turystycznej w związku z działalnością wykonywaną przez organizatorów turystyki i pośredników turystycznych nr M 255986 z dnia 27 sierpnia 2012 r. wystawioną przez SIGNAL IDUNA Polska Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. na sumę gwarancyjną 7.250.000 zł, obejmującą ochroną umowy o organizowanie imprez turystycznych, zawarte w okresie jej obowiązywania, tj. od 18 września 2012 r. do 17 września 2013 r.
Środki z umowy gwarancji ubezpieczeniowej przeznaczone są na:
- pokrycie kosztów powrotu klientów z imprezy turystycznej do miejsca wyjazdu lub planowanego powrotu z imprezy turystycznej w wypadku, gdy organizator turystyki wbrew obowiązkowi nie zapewni tego powrotu;
- zwrot wpłat wniesionych tytułem zapłaty za imprezę turystyczną w wypadku, gdy z przyczyn dotyczących organizatora turystyki oraz osób, które działają w jego imieniu, impreza turystyczna nie zostanie zrealizowana;
- zwrot części wpłat wniesionych tytułem zapłaty za imprezę turystyczną, odpowiadającą części imprezy turystycznej, która nie zostanie zrealizowana z przyczyn dotyczących organizatora turystyki oraz osób, które działają w jego imieniu.
Powyższy zakres umowy gwarancji ubezpieczeniowej jest zgodny z treścią art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych (Dz. U. z 2004 r. Nr 223, poz. 2268, z późn. zm.).
Zgodnie z zapisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych oraz treścią umowy gwarancji ubezpieczeniowej nie podlegają zwrotowi ze środków z ww. umowy gwarancji:
- zakup pojedynczej usługi np. biletu lotniczego lub zakwaterowania;
- roszczenia z anulowanych umów lub z tytułu niewłaściwego wykonania umów, które miały miejsce przed uruchomieniem środków z gwarancji;
- dodatkowe koszty poniesione przez klientów np. zapłata za hotel, telefony, taksówki, zakup pożywienia itp.;
- koszty ubezpieczeń fakultatywnych, jeżeli nie są wliczone w cenę imprezy;
- koszty wszelkich świadczeń nie objętych umową, np. wycieczek wykupionych na miejscu od innych usługodawców;
- odszkodowania za straty moralne.
Wobec powyższego wszystkie osoby, które mogą mieć roszczenia do GTI TRAVEL POLAND Sp. z o.o., wynikające z niewypłacalności ww. firmy,powinny dostarczyćnastępujące dokumenty:
- kopię umowy o świadczenie usług turystycznych zawartej pomiędzy biurem podróży i klientem;
- kopię dowodu wpłaty klienta na rzecz biura podróży należności za imprezę turystyczną określonej w ww. umowie;
- formularza zgłoszenia roszczenia z umów gwarancji ubezpieczeniowych (znajdującego się poniżej w odrębnym pliku).
Dokumenty należy przesłać/dostarczyć na adres:
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie
Departament Kultury, Promocji i Turystyki
ul. Okrzei 35
03-715 Warszawa
Zgodnie z zapisami ww. umowy gwarancji ubezpieczeniowej termin składania roszczeń w związku z niezrealizowanymi lub przerwanymi imprezami turystycznymi upływa po 1 roku od dnia, w którym decyzja o zakazie wykonywania działalności organizatora turystyki i pośrednika turystycznego przez okres 3 lat oraz o wykreśleniu z Rejestru Organizatorów Turystyki i Pośredników Turystycznych Województwa Mazowieckiego, stanie się ostateczna.
Informujemy, że marszałek województwa mazowieckiego nie posiada kompetencji do uznawania roszczeń za zasadne lub bezzasadne, ani też do wyliczania wysokości należnych kwot zwrotu. Pełni on jedynie rolę beneficjenta gwarancji, występującego do ubezpieczyciela, który wystawił umowę gwarancji ubezpieczeniowej na rzecz biura podróży, w imieniu wszystkich klientów zgłaszających roszczenia z tytułu umów niezrealizowanych w związku z niewypłacalnością organizatora turystyki.
Informujemy, że zgodnie z zapisami ww. umowy gwarancji ubezpieczeniowej wyliczenia kwot należnych poszkodowanym klientom dokonuje Gwarant, tj. SIGNAL IDUNA Polska Towarzystwo Ubezpieczeń S.A., po upływie terminu na składanie roszczeń, określonego w treści ww. umowy gwarancji ubezpieczeniowej. Gwarant odpowiada także za prawidłowe rozliczenie środków z umowy gwarancji ubezpieczeniowej.
Beneficjent, tj. marszałek województwa mazowieckiego, po otrzymaniu od Gwaranta szczegółowego wyliczenia kwot należnych poszkodowanych klientom, wydaje dyspozycję wypłaty środków. Gwarant dokonuje wypłat należnych kwot bezpośrednio poszkodowanym klientom w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia otrzymania dyspozycji wypłaty środków.
Zapytania w sprawie składania roszczeń można kierować pod adres e-mail
Pliki do pobrania
Liczba wyświetleń: 12046
powrót