Komunikaty

Zasady reagowania na upadki biur podróży

2012.09.14 15:55 , aktualizacja: 2012.09.14 16:03

Autor: Biuro Prasowe, Wprowadzenie: Agnieszka Stabińska

12 września br. w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Mazowieckiego w Warszawie odbyło się spotkanie z przedstawicielami Ministerstwa Sportu i Turystyki oraz Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego. Miało ono na celu wypracowanie – na podstawie obowiązujących przepisów prawa – zasad działania w przypadku ogłoszenia niewypłacalności przez biuro podróży.

 

Podczas rozmów zwrócono uwagę na fakt, że obowiązujące przepisy nie nakładają na marszałków województw obowiązku sprowadzania turystów. Niestety, w wielu przypadkach odpowiedzialność biura podróży kończy się na złożeniu oświadczenie o niewypłacalności. Przepisy nie regulują również kwestii dodatkowych środków finansowych w przypadku niewystarczającej gwarancji. W tym roku Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie został zmuszony do uruchomienia rezerwy finansowej na pokrycie kosztów powrotu turystów dwóch biur podróży. Jednocześnie zwrócił się z prośbą do Wojewody Mazowieckiego o zabezpieczenie na ten cel środków z budżetu państwa. Problemem pozostają cały czas ewentualne roszczenia, na które nie ma już środków na gwarancjach ubezpieczeniowych.

 

Starano się również odpowiedzieć na pytania o to, jak w przyszłości ma wyglądać ewentualne sprowadzanie turystów upadających biur do kraju – ze szczególnym uwzględnieniem tego, kto ma się tą kwestią zajmować i na jakich zasadach.

 

W planach są już kolejne spotkania, których celem jest uszczelnienie obecnie obowiązującego systemu.

Liczba wyświetleń: 321

powrót