Kalendarz

Wakacje z klasyką amerykańskiego kina – przeboje wytwórni Warner Bros

2016.06.30 14:05
Autor: MCSW "Elektrownia", Wprowadzenie: Urszula Sabak-Gąska
plakat dotyczący wydarzenia plakat

Seanse o godz. 20.30 w każdy wtorek wakacji, począwszy od 5 lipca w kinie Mazowieckiego Centrum Sztuki Współczesnej „Elektrownia”

w Radomiu, ul. Kopernika 1
http://www.elektrownia.art.pl/

 

„Śpiewak jazzbandu”, „Deszczowa piosenka”, „Buntownik bez powodu” i „Mechaniczna pomarańcza” – to tylko niektóre spośród dziewięciu tytułów, które składają się na wyjątkowy letni cykl przygotowany w ramach Dyskusyjnego Klubu Filmowego. Na dużym ekranie zobaczymy te dzieła X muzy, które tworzyły nie tylko ponad dziewięćdziesięcioletnią historię wytwórni Warner Bros, ale i historię światowej kinematografii. Wszystkie filmy zaprezentujemy w odnowionej wersji cyfrowej.
To gratka zarówno dla wszystkich miłośników kina, jak i dla tych osób, które dopiero zaczynają przygodę z X muzą. Wśród proponowanych tytułów znajdują się m.in. obrazy, które wyznaczyły nowe trendy i na nowo zdefiniowały niektóre gatunki filmowe, dzieła, które uczyniły sławnymi nie tylko ich twórców, ale i grających w nich aktorów, a także adaptacje dzieł literackich. Wakacyjny cykl otworzy produkcja z lat 20. XX wieku w reżyserii Alana Croslanda – „Śpiewak jazzbandu”, który zapisał się w historii kina jako pierwszy obraz dźwiękowy, a także jako „źródło” pierwszego przeboju filmowego, piosenki „My Mammy”. Dłużej zatrzymamy się w latach 50. ubiegłego stulecia – najpierw za sprawą Elii Kazana, twórcy Tramwaju zwanego pożądaniem”, czyli adaptacji dramatu Tennessee Williamsa z Vivien Leigh i młodym Marlonem Brando w rolach głównych. Gene Kelly przypomni „Deszczową piosenkę”, jeden z lepszych musicali w dziejach kina, a James Dean – „Buntownika bez powodu”, najsłynniejszy film w dorobku Nicholasa Raya. Wspomnianą dekadę zamknie klasyczny western komediowy Howarda Hawksa – „Rio Bravo”, w którym zobaczymy m.in. Johna Wayne’a i Deana Martina. W lata 60. przeniosą nas z kolei Betty Davis i Joan Crawford za sprawą thrillera psychologicznego pt. „Co się zdarzyło Baby Jane?” wyreżyserowanego przez Roberta Aldricha. Przypomnimy także dwa obrazy Stanleya Kubricka – „2001: Odyseję kosmiczną”, arcydzieło gatunku science fiction z 1968 roku i o trzy lata młodszą, czyli reprezentującą kinematografię lat 70. XX wieku „Mechaniczną pomarańczę”, adaptację powieści Anthony’ego Burgessa z Malcomem McDowellem w roli głównej. 30 sierpnia zobaczymy ostatni film cyklu – „Egzorcystę”, horror wszechczasów zrealizowany w 1973 roku przez Williama Friedkina.
 

Program projekcji:

  • 5 lipca, godz. 20.30 – Śpiewak jazzbandu, reż. Alan Crosland, USA 1928, 88’

  • 12 lipca,  godz. 20.30 – Tramwaj zwany pożądaniem, reż. Elia Kazan, USA 1951, 122’

  • 19 lipca, godz. 20.30 – Deszczowa piosenka, reż. Stanley Donen, Gene Kelly, USA 1952, 103’

  • 26 lipca, godz. 20.30 – Buntownik bez powodu, reż. Nicholas Ray, USA 1955, 111’

  • 2 sierpnia, godz. 20.30 – Rio Bravo, reż. Howard Hawks, USA 1959, 141’

  • 9 sierpnia, godz. 20.30 – Co się zdarzyło Baby Jane?, reż. Robert Aldrich, USA 1964, 134’

  • 16 sierpnia, godz. 20.30 – 2001: Odyseja kosmiczna, reż. Stanley Kubrick, USA 1968, 160’

  • 23 sierpnia, godz. 20.30 – Mechaniczna pomarańcza, reż. Stanley Kubrick, USA 1971, 136’

  • 30 sierpnia, godz. 20.30 – Egzorcysta, reż. William Friedkin, USA 1973, 122’

    Więcej informacji na stronie http://www.elektrownia.art.pl/  

Liczba wyświetleń: 148

powrót