Informacje prasowe
Informacja prasowa - Planowane inwestycje taborowe Samorządu Województwa Mazowieckiego
2008.06.02 00:00
Autor: Administrator, Wprowadzenie: JakubWojna
Podróżnych Kolei Mazowieckich czekają w tym roku duże zmiany. Już w czerwcu na tory wyjadą pierwsze nowoczesne pociągi typu Flirt, a najprawdopodobniej już we wrześniu kolejne, tym razem piętrowe wagony środkowe do składów typu push-pull. Jednak to nie koniec inwestycji. Samorząd Województwa Mazowieckiego planuje kolejne zakupy, również przy wsparciu funduszy unijnych.
10 FLIRTÓW
W czerwcu na tory wyjadą pierwsze dwa z dziesięciu pociągów typu FLIRT wyprodukowanych w siedleckiej fabryce firmy Stadler. Kolejne pociągi będą dostarczane sukcesywnie do końca 2008 r. Na ten cel Samorząd Województwa Mazowieckiego przeznaczył 222 mln zł (szczegóły w drugiej informacji prasowej).
11 POCIĄGÓW WAGONOWYCH TYPU „PUSH-PULL”
Również w tym roku na mazowieckie szlaki wyjadą piętrowe składy wagonowe, których producentem jest Bombardier. Pociągi dla Kolei Mazowieckich za 254 mln zł kupił Samorząd Województwa Mazowieckiego. Termin dostawy 26 wagonów środkowych upływa 31 lipca, zaś włączenie do eksploatacji dla pasażerów nastąpi od dnia 01.09.2008r. Pociągi trafią przede wszystkim na długie i najbardziej obciążone trasy.
- „Odzyskane” w ten sposób EZT-y będzie można natomiast skierować do obsługi innych relacji, co w znacznym stopniu poprawi ofertę przewozową Kolei Mazowieckich – podkreśla Piotr Szprendałowicz, Członek Zarządu Województwa Mazowieckiego.
Do czasu dostawy nowych lokomotyw, w pierwszym okresie, Spółka Koleje Mazowieckie pozyska do obsługi składów push-pull – w ramach rozpisanego przetargu – 7 lokomotyw na okres od 1 września 2008 r. do 31 stycznia 2009 r. oraz 11 lokomotyw na okres od 1 lutego 2009 r. do 31 sierpnia 2010 r. Najbardziej korzystnym dla Spółki rozwiązaniem jest pozyskanie oferty na wynajem codziennej, kompleksowej obsługi składów.
20 EZT
Kolejne duże inwestycje w tabor planowane są przy udziale funduszy unijnych. W ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007-2013 Samorząd Województwa Mazowieckiego zakupi 20 szt. czteroczłonowych nowoczesnych EZT. Pociągi zostaną skierowane m.in. do obsługi aglomeracji warszawskiej. Szacunkowy koszt całości to ok. 100 mln €.
16 EZT
Ponadto, w związku z EURO 2012, Koleje Mazowieckie planują zakup kolejnych 16 sztuk czteroczłonowych nowoczesnych pociągów. Na ten cel ubiegają się o wsparcie unijne w ramach Funduszu Spójności (działanie 7.3 „Transport Miejski w obszarach metropolitarnych VII osi priorytetowej Transport przyjazny środowisku”). Tabor ten zostanie przeznaczony do przewozu podróżnych z Portu Lotniczego im. F. Chopina w Warszawie oraz regionalnego Portu Lotniczego w Modlinie do centrum Warszawy – okolic Stadionu Narodowego.
15 AUTOBUSÓW SZYNOWYCH
Rozważany jest również zakup, ze środków Samorządu Województwa Mazowieckiego, ok. 15 sztuk używanych spalinowych autobusów szynowych (przetarg zostanie wkrótce ogłoszony przez KM). Autobusy szynowe zostaną skierowane na mniej obciążone trasy m.in. Radom-Drzewica, Tłuszcz-Małkinia. Odzyskane w ten sposób EZTy wzmocnią bardziej obciążone trasy.
10 FLIRTÓW
W czerwcu na tory wyjadą pierwsze dwa z dziesięciu pociągów typu FLIRT wyprodukowanych w siedleckiej fabryce firmy Stadler. Kolejne pociągi będą dostarczane sukcesywnie do końca 2008 r. Na ten cel Samorząd Województwa Mazowieckiego przeznaczył 222 mln zł (szczegóły w drugiej informacji prasowej).
11 POCIĄGÓW WAGONOWYCH TYPU „PUSH-PULL”
Również w tym roku na mazowieckie szlaki wyjadą piętrowe składy wagonowe, których producentem jest Bombardier. Pociągi dla Kolei Mazowieckich za 254 mln zł kupił Samorząd Województwa Mazowieckiego. Termin dostawy 26 wagonów środkowych upływa 31 lipca, zaś włączenie do eksploatacji dla pasażerów nastąpi od dnia 01.09.2008r. Pociągi trafią przede wszystkim na długie i najbardziej obciążone trasy.
- „Odzyskane” w ten sposób EZT-y będzie można natomiast skierować do obsługi innych relacji, co w znacznym stopniu poprawi ofertę przewozową Kolei Mazowieckich – podkreśla Piotr Szprendałowicz, Członek Zarządu Województwa Mazowieckiego.
Do czasu dostawy nowych lokomotyw, w pierwszym okresie, Spółka Koleje Mazowieckie pozyska do obsługi składów push-pull – w ramach rozpisanego przetargu – 7 lokomotyw na okres od 1 września 2008 r. do 31 stycznia 2009 r. oraz 11 lokomotyw na okres od 1 lutego 2009 r. do 31 sierpnia 2010 r. Najbardziej korzystnym dla Spółki rozwiązaniem jest pozyskanie oferty na wynajem codziennej, kompleksowej obsługi składów.
20 EZT
Kolejne duże inwestycje w tabor planowane są przy udziale funduszy unijnych. W ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007-2013 Samorząd Województwa Mazowieckiego zakupi 20 szt. czteroczłonowych nowoczesnych EZT. Pociągi zostaną skierowane m.in. do obsługi aglomeracji warszawskiej. Szacunkowy koszt całości to ok. 100 mln €.
16 EZT
Ponadto, w związku z EURO 2012, Koleje Mazowieckie planują zakup kolejnych 16 sztuk czteroczłonowych nowoczesnych pociągów. Na ten cel ubiegają się o wsparcie unijne w ramach Funduszu Spójności (działanie 7.3 „Transport Miejski w obszarach metropolitarnych VII osi priorytetowej Transport przyjazny środowisku”). Tabor ten zostanie przeznaczony do przewozu podróżnych z Portu Lotniczego im. F. Chopina w Warszawie oraz regionalnego Portu Lotniczego w Modlinie do centrum Warszawy – okolic Stadionu Narodowego.
15 AUTOBUSÓW SZYNOWYCH
Rozważany jest również zakup, ze środków Samorządu Województwa Mazowieckiego, ok. 15 sztuk używanych spalinowych autobusów szynowych (przetarg zostanie wkrótce ogłoszony przez KM). Autobusy szynowe zostaną skierowane na mniej obciążone trasy m.in. Radom-Drzewica, Tłuszcz-Małkinia. Odzyskane w ten sposób EZTy wzmocnią bardziej obciążone trasy.
Biuro Prasowe
Urząd Marszałkowski
Urząd Marszałkowski
Liczba wyświetleń: 416
powrót