Informacje prasowe
Informacja prasowa - Flirt w Radomiu!
2008.06.02 00:00
Autor: Administrator, Wprowadzenie: JakubWojna
2 czerwca br., pierwszy z dziesięciu, zakupionych przez Samorząd Województwa Mazowieckiego dla Kolei Mazowieckich, pociągów typu Flirt, został zaprezentowany w Radomiu. W ten sposób także mieszkańcy Radomia mieli szansę przekonać się o komforcie i wygodzie jazdy nowym pojazdem. Kolejne pociągi będą dostarczane przez firmę Stadler sukcesywnie do końca 2008 r. Na ten cel Samorząd Województwa Mazowieckiego przeznaczył 222 mln zł.
W połowie 2006 roku Samorząd Województwa Mazowieckiego zamówił dziesięć czteroczłonowych pojazdów niskopodłogowych FLIRT.
- Rok 2008 można uznać za rok inwestycji taborowych. Na tory zaczną sukcesywnie trafiać nowe pociągi, które zdecydowanie poprawią ofertę przewozową Kolei Mazowieckich. Mam nadzieję, że pasażerowie zauważą te zmiany. Jednak to nie koniec zakupów. Już we wrześniu, na tory wyjadą piętrowe wagony firmy Bombardier, a dzięki wsparciu unijnemu w ramach RPO WM, planujemy zakup kolejnych 20 sztuk czteroczłonowych, nowoczesnych EZT – podkreśla Marszałek Województwa Mazowieckiego, Adam Struzik.
Wyprodukowane w zakładzie w Siedlcach niskopodłogowe pociągi FLIRT, reprezentują najnowocześniejszą technologię kolejową na świecie. FLIRT to w języku niemieckim skrót od: Flinker, Leichter, Innovativer, Regional Triebzug, czyli: Szybki, Lekki, Innowacyjny, Regionalny Zespół Trakcyjny.
- Koleje Mazowieckie chcą być przewoźnikiem na miarę XXI wieku – nowoczesnym, bezpiecznym i atrakcyjnym dla obecnych, jak i dla potencjalnych klientów. Przekazanie przez Samorząd Województwa Mazowieckiego nowych składów typu FLIRT to kolejny etap realizacji tego celu – powiedziała Halina Sekita, Prezes Zarządu Spółki „Koleje Mazowieckie – KM”.
Elektryczny Zespół Trakcyjny typu FLIRT mierzy 74 m długości i posiada 212 miejsc siedzących oraz 284 miejsca stojące. Wagony środkowe zostały wyposażone w pomieszczenia wielofunkcyjne na wózki dziecięce, rowery i duży bagaż. Znajdują się w nich również stanowiska dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Toaleta w każdym pojeździe została dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Od oficjalnego debiutu pojazdu FLIRT, który miał miejsce w 2004 roku w Szwajcarii, firma Stadler sprzedała 404 pojazdy tego typu do 9 krajów. Firma otrzymała 27 pojedynczych zamówień od 20 klientów. Mazowsze i Śląsk jako pierwsze województwa w Polsce zamówiły pojazdy FLIRT firmy Stadler. Pociągi tego typu obsługują już połączenia w Szwajcarii, w Niemczech, we Włoszech oraz na Węgrzech.
Również w tym roku na mazowieckie szlaki wyjadą piętrowe składy wagonowe, których producentem jest Bombardier. Pociągi dla Kolei Mazowieckich za 254 mln zł kupił Samorząd Województwa Mazowieckiego. Termin dostawy 26 wagonów środkowych upływa 31 lipca, zaś włączenie do eksploatacji dla pasażerów nastąpi od dnia 01.09.2008r. Pociągi trafią przede wszystkim na długie i najbardziej obciążone trasy.
- „Odzyskane” w ten sposób EZT-y będzie można natomiast skierować do obsługi innych relacji, co w znacznym stopniu poprawi ofertę przewozową Kolei Mazowieckich – podkreśla Piotr Szprendałowicz, Członek Zarządu Województwa Mazowieckiego.
Materiały graficzne są dostępne:
ftp://ftpstag.stadlerrail.ch
Użytkownik: polen_extern
Hasło: Polen_extern$
W połowie 2006 roku Samorząd Województwa Mazowieckiego zamówił dziesięć czteroczłonowych pojazdów niskopodłogowych FLIRT.
- Rok 2008 można uznać za rok inwestycji taborowych. Na tory zaczną sukcesywnie trafiać nowe pociągi, które zdecydowanie poprawią ofertę przewozową Kolei Mazowieckich. Mam nadzieję, że pasażerowie zauważą te zmiany. Jednak to nie koniec zakupów. Już we wrześniu, na tory wyjadą piętrowe wagony firmy Bombardier, a dzięki wsparciu unijnemu w ramach RPO WM, planujemy zakup kolejnych 20 sztuk czteroczłonowych, nowoczesnych EZT – podkreśla Marszałek Województwa Mazowieckiego, Adam Struzik.
Wyprodukowane w zakładzie w Siedlcach niskopodłogowe pociągi FLIRT, reprezentują najnowocześniejszą technologię kolejową na świecie. FLIRT to w języku niemieckim skrót od: Flinker, Leichter, Innovativer, Regional Triebzug, czyli: Szybki, Lekki, Innowacyjny, Regionalny Zespół Trakcyjny.
- Koleje Mazowieckie chcą być przewoźnikiem na miarę XXI wieku – nowoczesnym, bezpiecznym i atrakcyjnym dla obecnych, jak i dla potencjalnych klientów. Przekazanie przez Samorząd Województwa Mazowieckiego nowych składów typu FLIRT to kolejny etap realizacji tego celu – powiedziała Halina Sekita, Prezes Zarządu Spółki „Koleje Mazowieckie – KM”.
Elektryczny Zespół Trakcyjny typu FLIRT mierzy 74 m długości i posiada 212 miejsc siedzących oraz 284 miejsca stojące. Wagony środkowe zostały wyposażone w pomieszczenia wielofunkcyjne na wózki dziecięce, rowery i duży bagaż. Znajdują się w nich również stanowiska dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Toaleta w każdym pojeździe została dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Od oficjalnego debiutu pojazdu FLIRT, który miał miejsce w 2004 roku w Szwajcarii, firma Stadler sprzedała 404 pojazdy tego typu do 9 krajów. Firma otrzymała 27 pojedynczych zamówień od 20 klientów. Mazowsze i Śląsk jako pierwsze województwa w Polsce zamówiły pojazdy FLIRT firmy Stadler. Pociągi tego typu obsługują już połączenia w Szwajcarii, w Niemczech, we Włoszech oraz na Węgrzech.
Również w tym roku na mazowieckie szlaki wyjadą piętrowe składy wagonowe, których producentem jest Bombardier. Pociągi dla Kolei Mazowieckich za 254 mln zł kupił Samorząd Województwa Mazowieckiego. Termin dostawy 26 wagonów środkowych upływa 31 lipca, zaś włączenie do eksploatacji dla pasażerów nastąpi od dnia 01.09.2008r. Pociągi trafią przede wszystkim na długie i najbardziej obciążone trasy.
- „Odzyskane” w ten sposób EZT-y będzie można natomiast skierować do obsługi innych relacji, co w znacznym stopniu poprawi ofertę przewozową Kolei Mazowieckich – podkreśla Piotr Szprendałowicz, Członek Zarządu Województwa Mazowieckiego.
Materiały graficzne są dostępne:
ftp://ftpstag.stadlerrail.ch
Użytkownik: polen_extern
Hasło: Polen_extern$
Liczba wyświetleń: 342
powrót