Informacje prasowe
Informacja prasowa - Wystartował konkurs dla mazowieckich muzeów
2019.03.18 13:40 , aktualizacja: 2019.03.18 14:57
Autor: , Wprowadzenie: Karolina Ołdakowska
Ruszyła kolejna edycja konkursu „Mazowieckie Zdarzenie Muzealne Wierzba”. Nagrodzone zostaną najciekawsze inicjatywy, wystawy, projekty czy koncerty. Na zgłoszenia swoich najciekawszych przedsięwzięć mazowieckie muzea mają czas do 15 kwietnia br.
Konkurs „Mazowieckie Zdarzenia Muzealne – Wierzba” jest kierowany do placówek muzealnych na całym Mazowszu. Nagradzane są w nim wszystkie muzealne inicjatywy zarówno projekty, wydawnictwa, jak i wystawy. Nagrody przyznawane są w pięciu kategoriach: najciekawsza wystawa, najlepszy projekt edukacyjny, najciekawsze wydawnictwo muzealne, w kategorii otwartej, obejmującej koncerty, wydawnictwa nieposiadające ISBN, gry miejskie, projekty artystyczne bądź multimedialne, inscenizacje, imprezy plenerowe lub we wnętrzu placówki, a także kategorii pn. NIEPODLEGŁA, do której placówki muzealne mogą zgłaszać przedsięwzięcia realizowane w ramach obchodów 100-lecia odzyskania przez Polskę niepodległości.
– Ten konkurs to doskonała okazja dla mazowieckich instytucji kultury, aby otrzymać prestiżowe wyróżnienia. W poprzedniej edycji rekordowo o zwycięstwo walczyło aż 94 wystaw, projektów i wydawnictw. Wierzba cieszy się dużym powodzeniem, dlatego zachęcam wszystkich jeszcze niezdecydowanych do zgłaszania swoich przedsięwzięć. Na pewno są wśród nich perełki, które warto pokazać i nagrodzić – mówi wicemarszałek Wiesław Raboszuk.
Kto może się zgłosić?
O nagrodę będą mogły rywalizować wszystkie muzea, które mają swoją siedzibę na terenie Mazowsza. Prawo do zgłoszenia udziału w konkursie przysługuje organizatorom lub współorganizatorom zdarzeń muzealnych zorganizowanych nie tylko na Mazowszu, ale też poza granicami województwa lub Polski. Jeden podmiot zgłasza tylko jedno zdarzenie muzealne w każdej kategorii. Dopuszcza się również zgłoszenie zdarzeń muzealnych organizowanych przez filie, oddziały lub inne podległe jednostki organizacyjne muzeów, które mają siedzibę na Mazowszu.
Jak zgłosić udział?
Aby wziąć udział w konkursie należy dostarczyć wypełniony wniosek wraz z wymaganymi dokumentami w terminie do 15 kwietnia 2019 r. osobiście, składając wniosek w Departamencie Kultury, Promocji i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie, lub listownie, wysyłając na wskazany adres: Departament Kultury, Promocji i Turystyki, Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie, ul. Brechta 3, 03-472 Warszawa.
Więcej informacji oraz regulamin konkursu znajduje się pod adresem:
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
tel. 22 59 07 602, kom. 510 591 974,
e-mail: rzecznik@mazovia.pl
Pliki do pobrania
Liczba wyświetleń: 137
powrót