Informacje prasowe
Informacja prasowa - Radni województwa za przyspieszeniem budowy trasy S10
2018.04.24 12:15 , aktualizacja: 2018.04.24 14:47
Autor: , Wprowadzenie: Joanna Czechowicz-Bieniek
Jak najszybciej i jak najbliżej Płocka – radni województwa mazowieckiego przyjęli stanowisko w sprawie przyspieszenia prac nad budową drogi S10 w bezpośrednim sąsiedztwie Płocka. Jest to warunek konieczny dla dalszego rozwoju ponad 100 tys. miasta, a przede wszystkim zwiększenia komfortu życia mieszkańców. Budowa trasy S10 pozwoli na wyprowadzenie z centrum Płocka przewozu towarów niebezpiecznych z PKN Orlen, a także zwiększy przepustowość układu komunikacyjnego miasta.
– W tej chwili budowa trasy S10 przebiegającej jak najbliżej Płocka to jedna z najważniejszych kwestii umożliwiających dalszy dynamiczny rozwój miasta – podkreśla marszałek Adam Struzik. – Wyprowadzenie z centrum Płocka transportu materiałów niebezpiecznych nie tylko usprawni komunikację w mieście, ale również poprawi bezpieczeństwo jego mieszkańców. Budowa tej drogi jest też ważna ze względu na rozwój całego subregionu płockiego, a w szerszym kontekście także całego Mazowsza. Jako władze województwa już wielokrotnie apelowaliśmy do administracji rządowej o realizację tej inwestycji. Liczymy, że głos radnych województwa zostanie wysłuchany.
W swoim stanowisku radni Mazowsza zauważają, że „konieczne jest przyspieszenie prac nad realizacją budowy drogi S10 na terenie województwa mazowieckiego, zlokalizowanej jak najbliżej Płocka”. Wnioskują również o „jak najszybsze rozpoczęcie prac projektowych nad przebiegiem lokalizacji drogi S10 i jej budowę”.
Radni podkreślają, że Płock jest ważnym ośrodkiem gospodarczym nie tylko na Mazowszu i w Polsce. Jest liderem w branży rafineryjnej i petrochemicznej w Europie Środkowej i Wschodniej. Niestety, miasto nie jest dobrze skomunikowane z głównymi korytarzami transportowymi. Nie posiada dogodnych połączeń przede wszystkim z Warszawą i północno-zachodnią częścią Polski.
– Płock jest jedynym 100 tys. miastem, które nie posiada dostępu do dróg szybkiego ruchu i autostrad. Każdego dnia ulicami miasta odbywa się transport produktów do PKN Orlen. Niekorzystną sytuację transportową pogłębia wzrastająca liczba samochodów – dodaje marszałek Adam Struzik.
Stanowisko radnych województwa mazowieckiego zgodne jest z szeregiem dokumentów strategicznych województwa mazowieckiego oraz kraju. W „Koncepcji Przestrzennego Zagospodarowania Kraju 2030” Płock został zakwalifikowany jako miasto regionalne, współtworzące policentryczną metropolię sieciową, które przez silne oddziaływanie oraz powiązanie z Warszawą będzie pełnić znaczącą funkcję dla rozwoju całego regionu. Budowa trasy S10 wpisuje się także w priorytetowe kierunki działań rządu dotyczące obszarów położonych poza metropoliami. Określa je „Strategia na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju do roku 2020”. Droga S10, na odcinku przebiegającym przez województwo mazowieckie w pobliżu Płocka, została ujęta w niej na mapie sieci drogowej do realizacji w 2030 r. Z kolei w dokumentach operacyjnych budowa trasy S10 znalazła się na liście rezerwowej Programu Budowy Dróg Krajowych.
Budowa drogi S10 jest jedną z kluczowych inwestycji dla województwa mazowieckiego. Jej przebieg poprawiłby znacznie dostępność komunikacyjną dla subregionu płocko-ciechanowskiego. Wpisuje się to w kierunki działań określone w „Strategii rozwoju Województwa Mazowieckiego do 2030 roku. Innowacyjne Mazowsze”, dotyczące poprawy dostępności komunikacyjnej w regionie. Inwestycja uwzględniona jest również w Kontrakcie terytorialnym dla województwa mazowieckiego, będącym umową między rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Województwem Mazowieckim. Budowę trasy S10 uwzględniono jako przedsięwzięcie warunkowe, uzależnione od dostępności środków finansowych i wpisania do Programu Budowy Dróg Krajowych.
Rzeczniczka Prasowa
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
tel. 22 59 07 602, kom. 510 591 974
e-mail: rzecznik@mazovia.pl
Pliki do pobrania
Liczba wyświetleń: 156
powrót