Informacje prasowe

Informacja prasowa - VII Kongres Promocji Mazowsza

2017.06.08 14:40

Autor: , Wprowadzenie: Katarzyna Bernaciak

Jak efektywnie zarządzać wizerunkiem, zbudować jego spójny obraz, ale też co robić w sytuacjach kryzysowych i jakie są największe wyzwania w promowaniu miast, gmin czy powiatów w XXI w.? Na te i inne pytania odpowiadali dziś eksperci, praktycy marketingu oraz przedstawiciele mazowieckich jednostek samorządu terytorialnego podczas VII Kongresu Promocji Mazowsza.

 

Tegoroczny Kongres Promocji Mazowsza poświęcony jest marce. Cały czas musimy się uczyć, jak postępować z marką, jakie działania należy podejmować, aby była ona silna. Tworzenie marki jest bowiem bardzo odpowiedzialnym zadaniem, wymagającym współpracy wszystkich podmiotów działających na terenie danego regionu

– podkreśla Izabela Stelmańska, z-ca dyrektora Departamentu Kultury, Promocji i Turystyki w UMWM.

 

W tym roku uczestnicy kongresu mogli wziąć udział w czterech blokach tematycznych. Podczas pierwszego poświęconego Zarządzaniu marką, uczestnicy mogli dowiedzieć się, jak koordynować działania promocyjne na rzecz budowania spójnej marki oraz jak zarządzać wizerunkiem marki podczas kryzysu.

 

Budowanie marki to proces długi, wymaga współpracy i koordynacji na wielu płaszczyznach i pomiędzy wieloma podmiotami. Problem pojawia się, kiedy nadchodzi kryzys. Warto pamiętać, aby w takiej sytuacji nie popełniać kardynalnych błędów, którymi najczęściej są zamknięcie przed mediami, unikanie dialogu, brak otwartej i spójnej komunikacji, brak planu działania i ich koordynacji

– wymienia dr hab. Dariusz Tworzydło, Prezes Zarządu Instytutu Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego.

 

Temat drugiego bloku to Marka w przestrzeni, w którym przedstawiona została rola systemu identyfikacji wizualnej i znaczenie architektury dla tożsamości marki miejsca. Blok trzeci to warsztaty dotyczące wykorzystania danych z monitoringu portali społecznościowych na potrzeby promocji samorządu czy te dotyczące komunikowania się przy pomocy Youtube’a.

 

Chcemy, aby warsztaty nawiązywały do nowych trendów pojawiających się w marketingu. W tym roku stawiamy na skuteczną komunikację i promocję w portalach społecznościowych i na kanale YouTube

– dodaje Izabela Stelmańska.

 

Spotkanie zamknęła dyskusja o promowaniu się miasta, gminy czy powiatu przez inicjatywy sportowe czy wydarzenia kulturalne w ramach bloku Kultura i sport.

Marta Milewska
Rzeczniczka Prasowa
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
tel. 22 59 07 602, kom. 510 591 974
e-mail: biuro.prasowe@mazovia.pl

Liczba wyświetleń: 304

powrót