Informacje prasowe

Informacja prasowa - Wielomilionowe wsparcie na usprawnienie warszawskiego systemu alarmowego oraz platformę urzędowych e-usług

2016.07.20 15:30 , aktualizacja: 2016.07.20 16:03

Autor: , Wprowadzenie: Anna Groszyk-Książak

Rozbudowa systemu alarmowania i ostrzegania ludności o zagrożeniach w stolicy oraz utworzenie portalu e-usług w urzędzie m.st. Warszawy (UM) to inwestycje, które zostaną wkrótce zrealizowane dzięki wsparciu środków unijnych. Umowy o dofinansowanie projektów podpisali członek zarządu województwa mazowieckiego Elżbieta Lanc oraz zastępca prezydenta m.st. Warszawy Michał Olszewski. Wartość dofinansowania tych dwóch projektów wyniesie ponad 10,8 mln zł.

 

– Mazowsze wzbogaca się o dwa dobre i bardzo ważne projekty dedykowane mieszkańcom Warszawy. Blisko 11 mln zł zasili zarówno system ułatwiający komunikację na drodze mieszkańcy – administracja, jak i wesprze bezpieczeństwo regionu – podkreśliła Elżbieta Lanc członek zarządu województwa mazowieckiego.

 

Poprawa słyszalności sygnałów alarmowych na terenie Warszawy

Ostrzeganie i alarmowanie ludności stanowi jedno z kluczowych działań organów zarządzania kryzysowego. Dlatego tak ważne jest posiadanie sprawnego systemu wczesnego alarmowania i ostrzegania przed katastrofami. Już wkrótce dzięki unijnym środkom stołeczny system zostanie rozbudowany o 119 nowych punktów alarmowania (syren alarmowych), wspomaganych dodatkowo przez urządzenia monitorujące warunki meteorologiczne oraz poziom wody w wybranych ciekach wodnych. Rozbudowa systemu o kolejne punkty alarmowania poprawi słyszalność sygnałów alarmowych na terenie miasta, w tym szczególnie w rejonach występowania potencjalnego zagrożenia powodzią, zagrożenia ze strony zakładów wykorzystujących substancje niebezpieczne czy też w miejscach gromadzenia się dużej liczby osób. Po rozbudowie system pozwoli na przesyłanie sygnałów do około 96 proc. mieszkańców miasta. Projekt obejmuje cały powiat m.st. Warszawy.

 

Przewidziane też przeprowadzenie szerokiej akcji edukacyjnej, która ma poinformować mieszkańców o zagrożeniach, sygnałach alarmowych i komunikatach ostrzegawczych. Planowane jest zorganizowanie dwóch spotkań z mieszkańcami obszaru objętego projektem w ramach programu „Bezpieczne osiedle”. Aby dotrzeć do jak największej grupy odbiorców projektu zaplanowano przygotowanie materiałów drukowanych informujących o sposobie ogłaszania i odwoływania alarmów, rodzajach komunikatów ostrzegawczych, wskazówek dotyczących postępowania w przypadku ogłoszenia alarmu, danych kontaktowych do służb oraz numerów alarmowych, a także poradnik jak postępować w sytuacjach zagrożeń.

 

Tytuł projektu: Rozbudowa systemu alarmowania i ostrzegania ludności w Warszawie

Beneficjent: Miasto Stołeczne Warszawa

Całkowita wartość projektu: 4 520 900,01 zł

Kwota dofinansowania: 2 802 426,25 zł

Działanie: 5.1 Dostosowanie do zmian klimatu

 

Usprawnienie kontaktów z urzędem m.st. Warszawy

W ramach projektu zostanie utworzony nowy portal e-usług, dzięki któremu w formie elektronicznej udostępniony zostanie szereg wysokiej jakości, nowych lub istotnie udoskonalonych usług administracji publicznej skierowanych do obywateli i przedsiębiorców. Planowana inwestycja pozwoli na znaczne zredukowanie lub nawet całkowite wyeliminowanie konieczności osobistych wizyt w urzędzie miasta. Ponadto dzięki ograniczeniu liczby dokumentów papierowych obniżą się kosztów funkcjonowania UM i administracji publicznej.

 

E-usługi będą zapewniały możliwość załatwienia sprawy urzędowej drogą elektroniczną i jednocześnie wprowadzą tzw. personalizację obsługi, tzn. automatyczne dostarczenie konkretnych usług, spersonalizowanych dla użytkownika. Wykorzystane będą mechanizmy dostosowujące usługi do szczególnych uwarunkowań i potrzeb klienta (np. oferowanie częściowo wypełnionych formularzy, poinformowanie klienta sms-em o zbliżającej się potrzebie wykonania danej czynności urzędowej itp.). Jednorazowe założenie przez klienta konta na portalu (uwierzytelnionego za pomocą ePUAP lub Karty Miejskiej) pozwoli na dostęp do spersonalizowanych usług, a system jednorazowego uwierzytelniania będzie „podążać” za klientem poruszającym się w obrębie zintegrowanego portalu i katalogu usług.

 

Tytuł projektu: E-administracja – utworzenie portalu e-usług m.st. Warszawy

Beneficjent: Miasto Stołeczne Warszawa

Całkowita wartość projektu: 12 783 327,02 zł

Kwota dofinansowania: 8 000 000,00 zł

Działanie: 2.1 E-usługi

 

Agnieszka Czachorowska-Jakoniuk
Wydział Informacji i Szkoleń Beneficjentów
Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych
tel. 22 542 24 36
e-mail: a.jakoniuk@mazowia.eu, media@mazowia.eu

Marta Milewska
Rzeczniczka Prasowa
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
tel. 22 59 07 602, kom. 510 591 974
e-mail: rzecznik@mazovia.pl

Pliki do pobrania

Rozmiar: 126 kB, Liczba pobrań: 130, Dokument programu Microsoft Word

Liczba wyświetleń: 260

powrót