Informacje prasowe

Informacja prasowa - Dodatkowe środki z UE dla Ciechanowa

2015.05.14 16:25 , aktualizacja: 2015.05.14 16:39

Autor: , Wprowadzenie: Martyna Gadecka

Ponad 109 mln zł dofinansowania z UE pozyskał Ciechanów na budowę pętli łączącej drogi krajowe nr 50 i 60, drogi wojewódzkie nr 617 i 615 oraz siedem dróg powiatowych. Całkowita wartość projektu to ponad 172 mln zł. Dziś marszałek Adam Struzik oraz prezydent Ciechanowa Krzysztof Kosiński podpisali aneks na zwiększenie dofinansowania tego projektu w ramach EFRR o prawie 11 mln zł. Środki z dofinansowania pokryją część kosztów wynikających z dodatkowych robót, które w trakcie realizacji projektu okazały się konieczne, a których nie przewidział pierwotny projekt budowy.

 

Cała inwestycja poprawi przede wszystkim regionalny system transportowy. Objęła ona budowę pętli miejskiej łączącej drogi krajowe nr 50 i 60, drogi wojewódzkie nr 617 i 615 oraz siedem dróg powiatowych (ul. Leśna, ul. Kargoszyńska, ul. Kwiatowa, ul. Niechodzka, ul. Mazowiecka, ul. Śmiecińska oraz ul. Siewna).  

 

Dodatkowe prace, które nie były wcześniej uwzględnione, dotyczyły zmiany podłoża w korytach gruntowych (m.in. usunięcia z koryta drogowego gruntów całkowicie nienośnych i zastąpienie ich mieszanką piaskowo–żwirową, wymiany materiału gruntowego nienośnego – gytie, namuły, torfy, nasypy niekontrolowane na zagęszczony materiał nadający się do wbudowania – piasek). Wzmocnienia wymagały też grunty słabonośne, mocno zawilgocone. Wykonano też głębokie wykopy w gruntach nawodnionych przy wymianie gruntów organicznych w dolinie rzeki Łydyni.

 
Już niedługo pętla skomunikuje ze sobą poszczególne dzielnice miasta i usprawni przemieszczanie się między nimi, odciąży ciasne i niewydolne komunikacyjnie centrum miasta oraz poprawi warunki natężonego ruchu tranzytowego. Jej długość to ponad 13,2 km. Projekt jest ściśle skoordynowany z inwestycją budowy dwupoziomowych skrzyżowań z magistralą kolejową E65 realizowaną przez PKP SA (całkowita długość pętli wraz z odcinkami realizowanymi przez PKP to 14,5 km).
 
Częściowo pętla przebiega po śladzie istniejących ulic, ale w większości – po nowym śladzie. Na odcinku przebiegającym przez dzielnicę przemysłową w południowej części miasta wybudowane zostało nowe rozwiązanie komunikacyjne. To odgałęzienie od pętli bezpośrednio do drogi krajowej nr 50, pozwalające na lepsze skomunikowanie dzielnicy przemysłowej oraz osiedla Zachód i Zachód II.
 
Na długości 4,8 km pętla jest dwujezdniowa z dwoma pasami ruchu. Odcinki dwujezdniowe zlokalizowane są w obszarze  zwartego budownictwa wielorodzinnego oraz na terenie dzielnicy przemysłowej, gdzie intensywność ruchu samochodowego jest najwyższa. W pozostałej części pętla jest jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu.
 
Ponadto wzdłuż pętli przebudowane zostały m.in. skrzyżowania z istniejącą siecią drogową, powstały – oświetlenie uliczne, chodniki i ścieżki rowerowe rozdzielone pasami zieleni oraz przystanki autobusowe w zatokach.
 
Nowa inwestycja to przede wszystkim lepsze parametry, standard i jakość regionalnej sieci drogowej oraz większe bezpieczeństwo ruchu drogowego. To również odciążenie i udrożnienie zatłoczonego ośrodka subregionalnego – Ciechanowa – od ruchu tranzytowego, regionalnego i lokalnego poprzez wyprowadzenie go poza ścisłą zabudowę centrum.

 

Tytuł projektu: Poprawa regionalnego systemu transportowego przez budowę w Ciechanowie pętli łączącej drogi krajowe nr 50 i 60, drogi wojewódzkie nr 617 i 615 oraz siedem dróg powiatowych

Beneficjent: Gmina Miejska Ciechanów
Całkowita wartość projektu: 172 050 000,00  zł
Kwota dofinansowania: 109 072 440,04 zł

Działanie: 3.1 Infrastruktura drogowa

 

 

Biuro Prasowe

Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego

tel. 22 59 07 602,

e-mail biuro.prasowe@mazovia.pl

 

Edyta Al-Tawil

Wydział Informacji i Szkoleń Beneficjentów

Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych

tel. 22 542 25 62

e-mail:  media@mazowia.eu

Pliki do pobrania

Rozmiar: 877 kB, Liczba pobrań: 185, Dokument programu Microsoft Word

Liczba wyświetleń: 258

powrót