Informacje prasowe

Informacja prasowa - Centrum Komunikacji z Mieszkańcami stolicy już gotowe!

2014.11.06 10:15 , aktualizacja: 2014.11.06 12:26

Autor: , Wprowadzenie: Eliza Albrechcińska

Dobra informacja dla mieszkańców Warszawy. Z myślą o nich powstało właśnie Centrum Komunikacji z Mieszkańcami (CKM), które umożliwi m.in. załatwienie spraw urzędowych bez wychodzenia z domu. Inwestycja, która decyzją zarządu województwa mazowieckiego otrzymała unijne dofinansowanie w wysokości ponad 3,7 mln zł jest już gotowa. W poniedziałek w tej sprawie podpisali wicemarszałkowie Leszek Ruszczyk i Wiesław Raboszuk oraz zastępca prezydenta m.st. Warszawy Michał Olszewski.

 

Centrum Komunikacji z Mieszkańcami, które powstało przy ul. Dzielnej 78 w Warszawie, działa na zasadzie tzw. contact center Urzędu m. st. Warszawy i jego jednostek organizacyjnych. Z myślą o mieszkańcach uruchomiono portal internetowy, chat oraz jeden numer telefonu (19 115), pocztę elektroniczną i faks. Centrum jest do dyspozycji mieszkańców stolicy 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu.

 

W ten sposób warszawiacy mogą załatwić sprawę urzędową bez wychodzenia z domu. Jest to szczególnie ważne dla osób niepełnosprawnych. Każdy może też w prosty sposób uzyskać  informacje na temat najbliższych imprez kulturalnych, które odbywają się na terenie Warszawy oraz śledzić zmiany w rozkładzie jazdy komunikacji miejskiej.

 

Ponadto Centrum umożliwia mieszkańcom zgłaszanie problemów, które wymagają interwencji służb miejskich. Wszystkie zgłoszenia są zarejestrowane w systemie, a ich realizacja podlega stałemu monitoringowi do czasu wyjaśnienia sprawy. Usługa nie obejmuje natomiast zgłoszeń dotyczących zagrożenia zdrowia i życia.

 

Pracownicy Urzędu m.st. Warszawy, pracujący w CKM są podzieleni na dwie grupy: I i II linię wsparcia. I linia wsparcia otrzymuje informacje od mieszkańców za pośrednictwem telefonu, portalu internetowego, poczty elektronicznej i sms.  II linia wsparcia natomiast zajmuje się udzielaniem odpowiedzi czy też wskazaniem odpowiedniej osoby, która jest w stanie pomóc w tej sprawie.

 

Oprócz tego w ramach inwestycji został zakupiony i wdrożony system informatyczny typu Call Center zintegrowany z systemem CRM (Customer Relationship Management).

 

Unijne dofinansowanie projektu zostało przyznane w odpowiedzi na konkurs ogłoszony przez Mazowiecką Jednostkę Wdrażania Programów Unijnych w ramach RPO WM 2007-2013, Działanie 2.1.Przeciwdziałanie wykluczeniu informatycznemu.

 

Tytuł projektu: Utworzenie Centrum Komunikacji z Mieszkańcami w m.st. Warszawie

Beneficjent: Miasto Stołeczne Warszawa

Całkowita wartość projektu: 4 458 099,91 zł

Kwota dofinansowania: 3733 264,53 zł

Działanie: 2.1 Przeciwdziałanie wykluczeniu informacyjnemu

Marta Milewska
Rzecznik Prasowy
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
tel. 22 59 07 602, kom. 510 591 974
e-mail rzecznik@mazovia.pl

Agnieszka Niedźwiedzka
Wydział Informacji i Szkoleń Beneficjentów
Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych
Tel. 22 542 25 62
e-mail: media@mazowia.eu

Pliki do pobrania

Rozmiar: 896 kB, Liczba pobrań: 176

Liczba wyświetleń: 224

powrót