Informacje prasowe
Informacja prasowa - Najlepsi stypendyści zaprezentowali swoje osiągnięcia
2012.06.21 14:15 , aktualizacja: 2012.06.21 14:47
Autor: , Wprowadzenie: Eliza Albrechcińska
Dziś czternastu najlepszych stypendystów z mazowieckich szkół odebrało z rąk marszałka Adama Struzika dyplomy gratulacyjne. Uczniowie zaprezentowali również swoje osiągnięcia z zakresu m.in. matematyki, przyrody, historii, energetyki jądrowej czy medycyny. To efekt ubiegłorocznej edycji projektu „Regionalny program stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych” realizowanego w ramach PO KL 2007-2013 przez Samorząd Województwa Mazowieckiego.
Na Mazowszu mieszka bowiem wielu uczniów, którzy mimo iż osiągają sukcesy w nauce, nie mają wystarczających środków, aby w pełni rozwijać swoje zainteresowania. Taką szansę daje im właśnie stypendium unijne dla najzdolniejszych uczniów.
– Cieszę się, że jest tylu młodych, zdolnych i ambitnych uczniów na Mazowszu. To właśnie Wy jesteście naszą nadzieją na przyszłość – mówił do stypendystów marszałek Adam Struzik. – Myślę, że za kilka lat Wasze osiągnięcia naukowe potwierdzą, że stypendia dla szczególnie uzdolnionej młodzieży, to najlepszy sposób na inwestowanie środków unijnych – dodał.
– Mam nadzieję, że stypendia, które otrzymaliście choć trochę pomogły Wam w pogłębianiu wiedzy i rozwijaniu zainteresowań. Z ogromnym zaciekawieniem zapoznałem się z Waszymi osiągnięciami i muszę przyznać, że zaimponowaliście mi swoją wiedzą i pracowitością. Życzę Wam kolejnych sukcesów – dodał wicemarszałek Leszek Ruszczyk.
W kończącym się roku szkolnym, dzięki stypendiom unijnym aż 536 gimnazjalistów i uczniów szkół ponadgimnazjalnych mogło pogłębiać swoją wiedzę i realizować wiele ciekawych projektów. Brali oni udział i zajmowali wysokie miejsca w olimpiadach m.in. matematycznej, informatycznej, biologicznej, konkursach przedmiotowych, a także warsztatach i seminariachnaukowych.
Z ubieganiem się o stypendia najlepiej poradzili sobie uczniowie z subregionu radomskiego – stypendia pobiera tam aż 171 uczniów. Na drugim miejscu znalazła się młodzież z subregionu ostrołęckiego – w sumie 96 uczniów. W subregionie warszawskim i okołowarszawskim stypendia pobiera 91 uczniów, w siedleckim – 83, ciechanowskim – 62, natomiast płockim – 33.
Stypendia zostały przyznane na okres 12 miesięcy, czyli od 1 września 2011 r. do 31 sierpnia 2012 r. Łączna kwota pomocy to 4 560 zł, czyli 380 zł miesięcznie. Uczniowie mogą przeznaczyć je m.in. na zakup pomocy naukowych, sprzętu komputerowego czy opłacenie kursów języków obcych.
W ramach projektu każdy uczeń rozwija swoje zainteresowania i umiejętności pod kierunkiem nauczyciela-opiekuna, który pomaga mu dobrze wykorzystać stypendium. Na bieżąco monitoruje jego osiągnięcia edukacyjne. Każdy z nauczycieli otrzymuje jednorazowe wynagrodzenie za pracę z uczniem, które wynosi 1000 zł brutto.
Podczas konferencji, 14 najlepszych stypendystów zaprezentowało swoje projekty edukacyjne. Znaleźli się wśród nich :
- uczeń liceum w Ciechanowie, który realizował projekt „Wpływ ćwiczeń aerobowych i siłowych na masę ciała oraz puls”;
- uczennica liceum w Ciechanowie, która realizowała projekt „Zależności alleopatycznych u roślin uprawnych”;
- uczennica gimnazjum w Dobrem, która realizowała projekt „Proces widzenia, a złudzenia optyczne na terenie miejskim i wiejskim”;
- uczeń gimnazjum w Mrozach, który realizował projekt „Jakie bryły matematyczne występują w architekturze”;
- uczeń liceum w Ostrołęce, który realizował projekt „Chaos i porządek- teoria fraktali z perspektywy nauki, przyrody i sztuki”;
- uczennica gimnazjum w Baranowie, która realizowała projekt „Niezwykły świat roślin”;
- uczeń liceum w Płocku, który realizował projekt „Krzywe stożkowe, powierzchnie prostokreślne i obrazy nicią tworzone”;
- uczeń liceum w Płocku, który realizował projekt „Frekwencja wyborcza w Polsce po upadku komunizmu”;
- uczeń Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Radomiu, który realizował projekt „komputerowa analiza, modulacja i równanie fal dźwiękowych z użyciem profesjonalnego oprzyrządowania oraz amatorskich urządzeń własnej konstrukcji”;
- uczennica gimnazjum w Radomiu, która realizowała projekt „Walory przyrodnicze Puszczy kozienickiej- rezerwat Jedlnia”;
- uczennica liceum w Garwolinie, która realizowała projekt „Energetyka jądrowa- zyski i straty z budowy elektrowni jądrowej w naszym kraju”;
- uczeń Zespołu Szkół w Łosicach, który realizował projekt „Śladami oddziału Zenona”;
- uczeń Zespołu Szkół w Warszawie, który realizował projekt „Deskorolka- jak to dział i jaki to materiał? Badanie zależności fizycznych na podstawie obserwacji skateboarding’u”;
- uczennica gimnazjum w Warszawie, która realizowała projekt „Słońce czy wiatr? Możliwości stosowania czystych i niewyczerpalnych energii w Warszawie i jej okolicach oraz nad Morzem Bałtyckim”
Rzecznik Prasowy
Urząd Marszałkowski
Województwa Mazowieckiego
- Dominik Murzynowski - uczeń...
- Mateusz Adach - uczeń...
- Zuzanna Affek - uczennica...
- Karolina Balcerczyk -...
- Tomasz Linowski - uczeń...
- Ewelina Kościk - uczennica...
- Oskar Kaczmarczyk - uczeń...
- Natalia Budkiewicz -...
- Dominika Fic - uczennica...
- Ewellina Matysiak -...
- Adrian Olizaruk - uczeń...
- Szymon Stankiewicz - uczeń...
- Jakub Waśkiewicz - uczeń...
Pliki do pobrania
Liczba wyświetleń: 959
powrót