Informacje prasowe

Informacja prasowa - I Kongres Promocji Mazowsza

2011.06.14 11:05 , aktualizacja: 2011.06.15 15:33

Autor: , Wprowadzenie: Irmina Szymska

Jak promować region, miasto, gminę? Jak powinna wyglądać atrakcyjna strona internetowa lokalnego samorządu? Dlaczego warto organizować eventy promocyjne? Jak skutecznie współpracować z dziennikarzami? Odpowiedzi na te i inne pytania można było uzyskać podczas I Kongresu Promocji Mazowsza. Wzięli w nim udział eksperci z zakresu marketingu terytorialnego oraz przedstawiciele samorządów lokalnych odpowiedzialni za promocję swoich powiatów, gmin, miast i wsi.

 

Podczas tej konferencji będziemy nie tylko rozmawiać o promocji samego Mazowsza, ale przede wszystkim wymieniać się doświadczeniami i porównywać strategie promocji poszczególnych miast, wsi czy gmin. Tak, abyśmy w przyszłości mogli zbudować silną markę Mazowsze w oparciu o bogatą ofertę turystyczną i kulturalną naszych subregionów: Płocka, Ciechanowa, Ostrołęki, Radomia i Siedlec – mówił otwierając konferencję wicemarszałek Marcin Kierwiński.


Eksperci zajmujący się ekonomiką miast i regionów twierdzą, że w XXI w. pozytywny i atrakcyjny wizerunek samorządu to jedno z najważniejszych zadań, jakie stoi przed samorządowcami. Aby ułatwić im to zadanie Samorząd Województwa Mazowieckiego wspólnie z Fundacją Best Place – Europejskim Instytutem Marketingu Miejsc zorganizował I Kongres Promocji Mazowsza. Nie była to jednak zwykła konferencja poświęcona promocji regionu. Jego celem było nawiązanie współpracy pomiędzy samorządami z Mazowsza oraz specjalistami zajmującymi się marketingiem terytorialnym i promocją regionalną. Pozwoli to w przyszłości na budowanie spójnego wizerunku naszego województwa.


Kongres miał charakter konferencyjno-warsztatowy. Podczas jego pierwszej części odbyły się prelekcje dotyczące promocji Mazowsza, a także Płocka i Radomia. Przedstawione zostały także najlepsze praktyki z zakresu promocji miejsc z Polski i ze świata. Odbył się także panel dyskusyjny z udziałem ekspertów. W drugiej części uczestnicy wzięli udział w warsztatach tematycznych: „Użyteczność i podstawy promocji samorządowych stron internetowych”, „Media, eventy, CCPR” oraz „Badania marketingowe na potrzeby promocji jednostek samorządu terytorialnego”.


Podczas warsztatów uczestnicy kongresu dowiedzieli się jak dużą rolę w promocji miasta czy też regionu odgrywają strony internetowe lokalnych samorządów. Poznali metody, które pomogą im poprawić swoje pozycjonowanie w Internecie oraz uczynić swój portal przyjaznym, dostępnym i atrakcyjnym dla odwiedzających. Oprócz tego samorządowcy poznali zasady budowania pozytywnych relacji z mediami. Dowiedzieli się również co to są eventy, jak właściwie je planować i organizować oraz jak wizerunek celebrytów może pomóc w promocji gminy czy też miasta. W programie znalazły się także ćwiczenia praktyczne, m.in. dotyczące wykorzystania badań marketingowych.


Jednym z celów I Kongresu Promocji Mazowsza była także promocja parasolowej marki Mazowsze w oparciu o wykorzystanie marek subregionalnych, którymi dla Mazowsza są byłe miasta wojewódzkie: Ciechanów, Ostrołęka, Płock, Radom, Siedlce, a także Warszawa. Należy pamiętać, że wszystkie te jednostki realizując działania promocyjne, kształtują również wizerunek Mazowsza. Z kolei to jak postrzegany jest region wpływa na wizerunek jednostek, które go tworzą. Dlatego tak ważne jest skoordynowanie działań promocyjnych na wszystkich szczeblach samorządowych. Efektywna promocja parasolowej marki Mazowsze wpłynie na zwiększenie ruchu turystycznego i wzrost zainteresowania inwestorów całym regionem.

 

Szczegółową relację z Kongresu oraz materiały szkoleniowe znaleźć można na stronie internetowej www.kongrespromocji.mazovia.pl 


 

Biuro Prasowe
Urząd Marszałkowski
Województwa Mazowieckiego
Tel. 22 59 07 602

Pliki do pobrania

Rozmiar: 437 kB, Liczba pobrań: 238, Dokument programu Microsoft Word

Liczba wyświetleń: 486

powrót