Informacje prasowe

Informacja prasowa - Blisko 1,6 mln zł z Unii na e-usługi w urzędach w Legionowie i Łomiankach

2010.10.19 13:10 , aktualizacja: 2010.10.19 13:53

Autor: , Wprowadzenie: Eliza Albrechcińska

Starostwo Powiatowe w Legionowie oraz Urząd Miasta i Gminy w Łomiankach zostaną zinformatyzowane, dzięki czemu mieszkańcy większość urzędowych spraw będą mogli załatwić przez Internet. Umowy na unijne dofinansowanie projektów podpisali dzisiaj przedstawiciele Zarządu Województwa Mazowieckiego oraz beneficjenci. Łączna wartość projektów to ponad 1,8 mln zł, z czego wsparcie z Unii Europejskiej wyniesie blisko 1,6 mln zł.

 
Bardzo się cieszę, że coraz więcej mazowieckich urzędów wdraża nowoczesne technologie. Umożliwiają one mieszkańcom sprawne załatwianie spraw przez Internet, bez wychodzenia z domu – powiedział podczas konferencji wicemarszałek Marcin Kierwiński.
 
Gratuluję Państwu tak dobrze przygotowanych projektów.  Życzę szybkiej ich realizacji i rozliczenia – dodał Waldemar Roszkiewicz Członek Zarządu Województwa Mazowieckiego. 
 
NOWA JAKOŚĆ USŁUG W STAROSTWIE POWIATOWYM W LEGIONOWIE
 
E-karty usług, e-załatwianie spraw, e-learning, e-skrzynka podawcza oraz e-ogłoszenia to nowe usługi, które dostępne będą przez Internet w starostwie powiatowym w Legionowie. Projekt zakłada także ujednolicenie serwisów internetowych wszystkich jednostek organizacyjnych starostwa oraz modernizację i zakup niezbędnego sprzętu komputerowego i oprogramowania. Powstaną także specjalne bazy danych na potrzeby urzędu.
 
Mieszkańcy powiatu będą mogli korzystać m.in. z elektronicznej skrzynki podawczej oraz e-formularzy, dzięki czemu wnioski do urzędu będzie można przesyłać Internetem, a także sprawdzić na jakim etapie znajduje się dana sprawa. W specjalnym serwisie dostępna będzie także aplikacja e-karty usług, dzięki której mieszkańcy będą mogli dowiedzieć się jakie sprawy można załatwić w urzędzie i jak to zrobić. Na stronie dostępne będą także moduły:
• e-ogłoszenia zawierające aktualne ogłoszenia, a także informacje o ważnych wydarzeniach;
• e-konsultacje, czyli swoiste fora internetowe, na których mieszkańcy będą mogli wymieniać się informacjami i doświadczeniami;
• e-learning, czyli narzędzie za pomocą którego mieszkańcy dowiedzą się m.in. w jaki sposób wypełniać formularze, natomiast nowozatrudnieni pracownicy będą mogli zapoznać się z przepisami, statutem urzędu, regulaminem organizacyjnym, a także zdać egzamin kompetencyjny.
 
Tytuł projektu: e-standard w urzędzie czyli nowa jakość usług w administracji publicznej
Całkowita wartość projektu: 1 335 000,00 zł
Kwota dofinansowania: 1 134 750,00 zł
Beneficjent: Powiat Legionowski
 
URZĄD MIASTA ŁOMIANKI JESZCZE BARDZIEJ ZINFORMATYZOWANY
 
Portal e-Miasto w Urzędzie Miasta i Gminy Łomianki zostanie rozbudowany o nowe moduły, umożliwiające sprawną i bezpieczną komunikację mieszkańców z urzędem. Projekt zakłada także wdrożenie elektronicznego systemu obiegu dokumentów, instalację czterech infokiosków oraz zakup niezbędnego sprzętu komputerowego i oprogramowania.
 
Obecnie na portalu e-Miasto mieszkańcy Łomianek mogą zamieszczać ogłoszenia drobne, skorzystać z kiosku z pracą oraz skrzynki podawczej urzędu. Dzięki środkom unijnym portal zostanie rozbudowany o kolejne moduły:
• e-interwencje drogowe umożliwią mieszkańcom zgłaszanie uszkodzeń dróg. Po wypełnieniu formularza, zgłoszenia będą dodawane do bazy i widoczne dla wszystkich zainteresowanych. Na portalu będzie można także śledzić postępy prac drogowych;
• e-konsultacje społeczne pozwolą mieszkańcom nie tylko zapoznać się z projektami najważniejszych przedsięwzięć planowanych przez władze miasta, ale także wyrazić swoje zdanie na ich temat. Rada Miasta, po zapoznaniu się z opiniami internautów, zajmie stanowisko o którym poinformuje przez stronę internetową;
• na platformie e-przedsiębiorca informacje o swoich firmach będą mogli zamieszczać lokalni przedsiębiorcy. Zamieszczona tu wyszukiwarka pomoże osobom zainteresowanym na szybkie znalezienie usługodawcy na terenie swojej gminy;
• e-rekreacja to aplikacja informująca o atrakcjach i imprezach na terenie gminy. Mieszkańcy będą mogli wyrazić swoją opinię o imprezach, które się już odbyły, a także zgłosić nowe propozycje;
• w zakładce e-opieka zdrowotna znajdą się aktualne informacje dotyczące aptek oraz ośrodków zdrowia. Będzie to także swoiste forum, na którym mieszkańcy będą mogli podzielić się swoją wiedzą na temat przebytych chorób i dolegliwości;
• w module e-akty prawne w formie elektronicznej dostępne będą m.in. akty normatywne i inne akty prawne, a także dzienniki urzędowe;
• za pomocą aplikacji e-rada mieszkańcy będą mogli komunikować się z radnymi. Wprowadzone zostaną specjalne dyżury radnych. Moduł usprawni także organizację obrad rady miejskiej – system będzie ewidencjonował skład rady, obecność radnych na posiedzeniach, rejestry uchwał, protokoły i inne dokumenty związane z działalnością rady oraz wyniki głosowań nad poszczególnymi uchwałami.
 
Projekt przewiduje także instalację na terenie Łomianek czterech infokiosków. Dwa z nich dostępne będą w urzędzie miasta, po jednym w Integracyjnym Centrum Dydaktyczno-Sportowym oraz zakładzie opieki zdrowotnej.
 
Tytuł projektu: Rozbudowa portalu e-Miasto oraz wdrożenie systemu elektronicznego obiegu dokumentów w Urzędzie Miejskim w Łomiankach w celu rozwoju e-usług dla obywateli i przystosowania Gminy do procesu dalszej informatyzacji
Całkowita wartość projektu: 541 520,29 zł
Kwota dofinansowania: 460 292,25 zł
Beneficjent: Gmina Łomianki
Biuro Prasowe
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
tel. 22 59 07 602, kom. 510 591 974
e-mail: m.milewska@mazovia.pl

Zespół Prasowy
Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych
tel. 22 542 22 23, kom. 506 047 917
e-mail: media@mazowia.eu

Pliki do pobrania

Rozmiar: 885 kB, Liczba pobrań: 263, Dokument programu Microsoft Word
Rozmiar: 6 kB, Liczba pobrań: 308

Liczba wyświetleń: 373

powrót