Informacje prasowe

Informacja prasowa - Aktualna informacja dotycząca klientów Selectours

2010.09.15 14:45

Autor: , Wprowadzenie: Anna Groszyk-Książak

Marszałek województwa mazowieckiego sprowadził już do kraju ok. tysiąc klientów biura podróży Selectours & Telemac Sp. z o.o. Najpierw 328 turystów z Egiptu i Maroka, którzy wczoraj zgodnie z planem mieli kończyć turnus, a następnie 474 turystów z Egiptu, gdzie pojawiły się problemy z zakwaterowaniem w hotelach. Kolejni turyści będą sprowadzani w najbliższych dniach.

 

– Sytuacja powrotów klientów Biura Podróży Selectours jest opanowana. Wróciły już wszystkie osoby przebywające w Egipcie, z wyjątkiem tych które pozostały tam na własną rękę i nie skorzystały z zapewnionego im transportu. Dzisiaj przylecą wszyscy turyści z Turcji i dla większości z nich będzie to powrót planowany. Jutro z Tunezji, a w piątek z Maroka– podkreślił wicemarszałek Ludwik Rakowski.

 

Najwięcej problemów sprawiło nam sprowadzenie turystów z Egiptu. W związku z tym, że zostali oni wykwaterowani z hoteli, wyczarterowaliśmy samoloty, którymi wrócili dziś w nocy. Nad wszystkim czuwali rezydenci. Dziś powrócą turyści z Turcji, tam mimo wcześniejszych zapowiedzi obyło się bez wykwaterowywania – dodała Izabela Stelmańska, Zastępca Dyrektora Departamentu Kultury, Promocji i Turystyki.

 

Wczoraj, 14 września do kraju wrócili pierwsi klienci biura Selectours & Telemac Sp. z o.o. W sumie w Polsce jest już blisko tysiąc osób.

 

Mimo upadku biura, dzięki szybkiemu kontaktowi z przewoźnikiem i zapewnieniu finansowania dziewięciu czarterów zaplanowanych na ten dzień przez biuro, udało się zgodnie z planem sprowadzić do kraju 328 turystów z Egiptu i Maroka. Pierwszy samolot wyleciał o 4.30, a ostatni o 19.00 GMT.

 

Niestety, już wczoraj do urzędu marszałkowskiego dotarły niepokojące informacje, że niektórzy kontrahenci na wieść o upadku biura postanowili skrócić pobyt polskim turystom. Informacje te zostały potwierdzone przez konsulów. W związku z niebezpieczeństwem utraty noclegu, podjęto decyzję o jak najszybszym sprowadzeniu klientów biura do Polski. W tym celu urząd marszałkowski zarezerwował trzy dodatkowe loty czarterowe. Pierwszy samolot wyleciał z Egiptu o godz. 19.45, kolejny o 3.05, a ostatni o 3.35 (wszystkie czasu lokalnego).  W ten sposób do kraju powrócili już wszyscy turyści wypoczywający w Egipcie – łącznie 474 osoby.

 

Dziś do kraju powróci kolejnych 238 osób z Turcji. Niestety dla 52 z nich będzie to pobyt skrócony o tydzień. Jutro 16 września powinno powrócić 949 turystów z Tunezji. W piątek, zgodnie z planem, powinno natomiast powrócić z wakacji 29 turystów wypoczywających w Maroku.

 

 

13 września w godzinach wieczornych do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego wpłynęło pismo Biura Podróży Selectours & Telemac Sp. z o.o. informujące marszałka województwa, iż z dniem 13 września br. biuro złożyło wniosek o upadłość. Urząd marszałkowski natychmiast podjął działania mające na celu udzielenie pomocy turystom i organizację powrotu do kraju klientów biura przebywających poza granicami kraju.

 

Urząd marszałkowski jest zobowiązany na mocy ustawy o usługach turystycznych do zapewnienia turystom powrotu do kraju. Samorząd Województwa Mazowieckiego nie ponosi żadnej odpowiedzialności materialnej za zobowiązania biura Selectours & Telemac Sp. z o.o. Zarówno powroty turystów do kraju, jak i roszczenia osób, które wykupiły wycieczki, a z nich nie skorzystały będą pokrywane i wypłacane przez firmę ubezpieczeniową do kwoty gwarancji ubezpieczeniowej (ponad 3,5 mln zł).

 

Marszałek Województwa Mazowieckiego Adam Struzik powołał specjalny zespół, który monitoruje sytuację i udziela wszelkich informacji związanych z upadłością biura. Klienci biura mogą uzyskać informacje pod numerem telefonu (22) 59 79 543.

 

Wszyscy poszkodowani przez Biuro Podróży powinni zgłaszać się do Towarzystwa Ubezpieczeniowego Signal Iduna, któremu urząd marszałkowski przekaże stosowne pełnomocnictwa. Wszelkie informacje na temat zgłaszania roszczeń można znaleźć na stronie www.signal-iduna.pl oraz u konsultantów CallCenter SIGNAL IDUNA +48 22 50 56 508.

 

 

Zgłaszając roszczenie należy dostarczyć poniższe wymagane dokumenty:

  1. kopia umowy o świadczenie usług turystycznych zawartej pomiędzy Biurem Podróży a poszkodowanym,
  2. kopia dowodu wpłat (np. wyciąg bankowy, pokwitowanie),
  3. kopia dowodu osobistego osoby poszkodowanej poświadczona za zgodność z oryginałem,
  4. oświadczenie poszkodowanego o poniesionej szkodzie (podpis na oświadczeniu powinien być zgodny z podpisem w dowodzie osobistym).

 

Roszczenia należy przesyłać na adres:

Biuro Szkód i Świadczeń

SIGNAL IDUNA Polska TU S.A.

ul. Jasna 14/16a

00-041 Warszawa

Marta Milewska
Rzecznik Prasowy
Urząd Marszałkowski
Województwa Mazowieckiego

Pliki do pobrania

Rozmiar: 5 kB, Liczba pobrań: 375
Rozmiar: 55 kB, Liczba pobrań: 255, Dokument programu Microsoft Word

Liczba wyświetleń: 1102

powrót