Informacje prasowe
Informacja prasowa - 14 nowych EZT-ów dla WKD
2010.03.26 00:00
Autor: , Wprowadzenie: Anna Groszyk-Książak
– Dzisiejsze podpisanie umowy rozpoczyna rewolucję taborową w Warszawskiej Kolei Dojazdowej. Nowe pociągi to przede wszystkim szansa na krótszy dojazd do Warszawy – powiedział Grzegorz Dymecki, Prezes WKD.
– Ta umowa to dowód na to, że Warszawska Kolej Dojazdowa rozwija się dynamicznie – podkreślił Piotr Szprendałowicz, Członek Zarządu Województwa Mazowieckiego. Dodał, że jest to historyczny dzień zwłaszcza dla wszystkich pasażerów korzystających z usług WKD.
Nowe pojazdy to przede wszystkim większy komfort jazdy dla pasażerów. Wnętrza pojazdów będą przestronne i wyposażone w urządzenia klimatyzacyjne. Dzięki obniżeniu podłogi w drzwiach wejściowych i wyeliminowaniu schodków łatwiej będzie wsiadać i wysiadać na peronach przystankowych. Bezpieczeństwo podróżnych zapewni wyposażenie „ezetów” w system monitoringu wnętrza. W pojazdach zostaną również zamontowane automaty biletowe i nowe Najważniejsze dane techniczne wymagane dla nowego taboru przedstawiono w tabeli 1.kasowniki elektroniczne, zintegrowane z systemem opłat za przejazdy obowiązującym w środkach komunikacji podlegających Zarządowi Transportu Miejskiego w Warszawie.
Nowoczesne pojazdy będą jeździć na wszystkich liniach Warszawskiej Kolei Dojazdowej. Linia kolejowa WKD biegnie z dworca Warszawa Śródmieście WKD przez Pruszków, Komorów i Podkowę Leśną do Grodziska Mazowieckiego z odgałęzieniem do Milanówka.
W ramach umowy PESA zobowiąże się również do świadczenia usług serwisowych przez sześć miesięcy od daty przekazania każdego pojazdu. Firma przeszkoli pracowników w zakresie obsługi, utrzymania i napraw bieżących pojazdów szynowych. Każdy z nich będzie objęty gwarancją jakości producenta, obowiązującą przez cztery lata od daty odbioru.
W celu zapewnienia odpowiednich możliwości rozwoju potencjału przewozowego na linii WKD oraz związanych z tym podwyższonych wymagań dla nowego taboru niezbędna będzie zmiana wartości napięcia w układzie zasilania sieci trakcyjnej WKD z dotychczasowych 600V na 3000V prądu stałego. Zmiana ta będzie gwarantować osiągnięcie następujących rezultatów:
- zapewnienie możliwości przesłania dostatecznej mocy do pojazdów trakcyjnych, umożliwiającej pełne wykorzystanie własności trakcyjnych tych pojazdów,
- zapewnienie odpowiedniej rezerwy mocy umożliwiającej zorganizowanie przewozów na poziomie 12 poc/h dla jednego kierunku (co 5 minut w godzinach szczytu);
- ograniczenie strat przesyłu energii elektrycznej w sieci trakcyjnej (do 25%);
- ograniczenie ilości modernizowanych podstacji trakcyjnych do dwóch obiektów (obecnie 7);
- ograniczenie do minimum kosztów przebudowy sieci trakcyjnej, gdyż aktualnie sieć WKD mimo pracy pod napięciem 600V jest przystosowana do pracy dla 3000V;
- ograniczenie emisji do atmosfery energii cieplnej z sieci trakcyjnej oraz sieci powrotnej.
Pojazdy będą przystosowane do zasilania napięciem o wartości docelowej 3000V. W okresie przejściowym – do momentu dostarczenia wszystkich egzemplarzy – pociągi będą miały zapewnioną możliwość zasilania napięciem o aktualnej wartości 600V. Dostosowanie (przełączenie) całej partii pojazdów od wartości 600V do 3000V zostanie wykonane przez producenta w czasie nie dłuższym niż 48 godzin, z zachowaniem wszelkich postanowień w zakresie długości okresu gwarancji oraz świadczenia usług serwisowych w odniesieniu do podzespołów podlegających wymianie.
Najważniejsze dane techniczne wymagane dla nowego taboru przedstawiono w tabeli 1.
Więcej informacji udzielają:
Rzecznik Prasowy
Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o
Michał Żurowski
Specjalista ds. kontaktów z mediami
PESA Bydgoszcz SA
Biuro Prasowe
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
Pliki do pobrania
Liczba wyświetleń: 471
powrót