Informacje prasowe

Informacja prasowa - Unijne fundusze na poprawę komunikacji w Warszawie

2010.02.16 00:00

Autor: Administrator, Wprowadzenie: Joanna Czechowicz-Bieniek

Dziś przedstawiciele zarządu województwa mazowieckiego wraz z władzami m.st. Warszawy podpisali trzy preumowy na dofinansowanie z funduszy unijnych projektów dotyczących prac nad stołecznymi ulicami – Modlińską, Powązkowską oraz Nowolazurową. Łączna wartość projektów to ponad 344 mln zł, z czego unijne dofinansowanie wyniesie ponad 247 mln zł.

Kluczem do rozwoju każdego regionu jest rozwój infrastruktury – rozpoczął marszałek Adam Struzik. Dlatego właśnie duże wsparcie kierujemy na tego typu projekty. Inwestycje, o których dziś mówimy, mają ponadlokalny charakter i duże znaczenie nie tylko dla Warszawy, ale i dla regionu.

Te trzy inwestycje znacznie poprawią komunikację drogową w północno-wschodniej oraz zachodniej części Warszawy, a wiadukt na ul. Powązkowskiej zostanie ocalony przed zniszczeniem i wciąż będzie w pełni służyć tysiącom kierowców, którzy codziennie przemierzają tę trasę – podsumowała Prezydent m.st. Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz. – Walczymy o każde pieniądze i w projektach infrastrukturalnych, i miękkich. Jest to ważna pomoc w realizacji naszych zadań.

Wszystkie projekty decyzją Zarządu Województwa Mazowieckiego zostały ujęte w Wykazie Indywidualnych Projektów Kluczowych dla RPO WM 2007-2013. Dzięki czemu nie uczestniczyły w procedurach konkursowych. Projekty zostaną dofinansowane z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007-2013. Całkowita ich wartość to 344 732 267 zł, z czego unijne wsparcie wyniesie 247 350 000 zł.


Tytuł projektu: Przebudowa ul. Modlińskiej na odc. od Mostu Grota-Roweckiego do mostu nad Kanałem Żerańskim


Projekt dotyczy przebudowy ul. Modlińskiej od węzła z Mostem Grota Roweckiego do Kanału Żerańskiego wraz z mostem nad kanałem oraz wiaduktem nad bocznicą kolejową prowadzącą do Elektrociepłowni „Żerań”.

Przebudowa obejmuje wykonanie jezdni o czterech pasach ruchu w każdym kierunku o nawierzchni dostosowanej do przenoszenia obciążeń 115 kN/oś, budowę sześciu obiektów mostowych nad Kanałem Żerańskim (2 mosty drogowe, 1 kładka dla chodnika i ścieżki rowerowej, 1 kładka dla ciągu pieszo-rowerowego, 1 most tramwajowy, 1 kładka dla sieci ciepłowniczej), pięciu obiektów nad linią kolejową i ulicą lokalną (2 wiadukty drogowe, 1 kładka dla chodnika i ścieżki rowerowej, 1 kładka dla ciągu pieszo--rowerowego, 1 most tramwajowy – rezerwa pod przyszłą trasę), przebudowę nasypu pod jezdnią, przebudowę i budowę ulic lokalnych w rejonie inwestycji oraz budowę przejazdu kolejowego przez tory bocznicy kolejowej do EC Żerań.


Wartość projektu: 125 439 260 zł
Wysokość dofinansowania: 96 000 000 zł

Termin rozpoczęcia i zakończenia inwestycji: lata 2009-2011


Tytuł projektu: Budowa ul. Nowolazurowej na odcinku od Al. Jerozolimskich do Trasy AK – Zadanie A od Al. Jerozolimskich do ul. ks. Juliana Chrościckiego


Ulica Nowolazurowa jest projektowana jako połączenie trzech dzielnic: Ursusa, Włoch i Bemowa. Projekt ten stanowi pierwsze zadanie (Zadanie A) w realizacji ul. Nowolazurowej, która ma przebiegać od Al. Jerozolimskich do połączenia z Trasą AK. Całość pozwoli na usprawnienie ruchu w zachodniej części Warszawy. Będzie to bowiem nowe powiązanie dróg krajowych o podstawowym znaczeniu dla aglomeracji warszawskiej i województwa.

Z punktu widzenia dzielnic Włochy i Bemowo to zadanie jest niezwykle istotne, gdyż jako nowe połączenie poprawi w sposób znaczący komunikację w tamtym rejonie. Zwiększy również dostępność transportową terenów tych części miasta – dzielnic o dużych możliwościach inwestowania i rozwoju infrastruktury miasta.

Na całej długości trasy wybudowane zostaną zatoki autobusowe wraz z przystankami. Ponadto, na skrzyżowaniu z linią kolejową Warszawa – Poznań zaprojektowano rozwiązanie dwupoziomowe – tunel w ciągu ul. Nowolazurowej. Powstaną też ekrany dźwiękochłonne, separatory i osadniki w systemie odwodnienia ulicy. Długość odcinka Zadania A wyniesie ok. 3 km.


Wartość projektu: 187 000 000 zł
Wysokość dofinansowania: 125 350 000 zł
Termin rozpoczęcia i zakończenia inwestycji: lata 2009-2013


Tytuł projektu: Modernizacja wiaduktu nad torami PKP w ciągu ul. Powązkowskiej


Stan techniczny wiaduktu przed remontem pozostawiał wiele do życzenia. Skorodowany beton i stal zbrojeniowa groziły zawaleniem obiektu. Z tego względu zwężono jezdnie i ograniczono ruch pojazdów. Wiadukt wymagał natychmiastowej interwencji, dlatego zdecydowano się na jego rozebranie i postawienie nowego obiektu, który umożliwia bezpieczne przeprowadzenie ruchu drogowego, pieszego i rowerowego nad torami kolejowymi.


W ramach realizacji projektu całkowicie wymieniono konstrukcję wiaduktu, wybudowano nowe mury oporowe oraz przebudowano odcinek ul. Powązkowskiej wraz ze skrzyżowaniem z ul. Duchnicką i ul. Tatarską. Przebudowie uległa również część urządzeń kolejowych.

Dzięki inwestycji poprawie ulegnie standard usług komunikacyjnych (przystanki autobusowe w zatokach), stan bezpieczeństwa ruchu drogowego (budowa systemu sygnalizacji i innych elementów infrastruktury drogowej) oraz stanu środowiska naturalnego na tym obszarze (budowa systemu odwodnienia wiaduktu, jak i ograniczenie ilości emitowanych spalin). W ramach inwestycji wybudowano już most z ulicą dwujezdniową o dwóch pasach ruchu – każda z pasem rozdziału oraz jednostronnym chodnikiem i jednostronnym ciągiem pieszo-rowerowym.

Inwestycja jest już prawie na ukończeniu. Większość prac budowlanych została już wykonana przez firmę Skanska S.A.

Wartość projektu: 32 293 007 zł
Wysokość dofinansowania: 26 000 000 zł

Zakończenie projektu planowane jest na II kwartał 2010 r.

Marta Milewska
Rzecznik Prasowy
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego

Zespół Prasowy
Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych

Urząd m.st. Warszawy
Wydział Prasowy – Magdalena Jadziewicz

Pliki do pobrania

Rozmiar: 4033 kB, Liczba pobrań: 206, Plik graficzny (JPG)
Rozmiar: 3466 kB, Liczba pobrań: 222, Plik graficzny (JPG)
Rozmiar: 3831 kB, Liczba pobrań: 231, Plik graficzny (JPG)
Rozmiar: 3632 kB, Liczba pobrań: 247, Plik graficzny (JPG)
Rozmiar: 811 kB, Liczba pobrań: 207, Plik graficzny (JPG)
Rozmiar: 962 kB, Liczba pobrań: 229, Plik graficzny (JPG)
Rozmiar: 3178 kB, Liczba pobrań: 230, Plik graficzny (JPG)
Rozmiar: 2261 kB, Liczba pobrań: 277, Plik graficzny (JPG)
Rozmiar: 1492 kB, Liczba pobrań: 242, Plik graficzny (JPG)
Rozmiar: 2331 kB, Liczba pobrań: 194, Plik graficzny (JPG)
Rozmiar: 2998 kB, Liczba pobrań: 160, Plik graficzny (JPG)
Rozmiar: 1621 kB, Liczba pobrań: 183, Plik graficzny (JPG)

Liczba wyświetleń: 431

powrót