Informacje prasowe
Informacja prasowa - Unijne fundusze na poprawę komunikacji w Warszawie
2010.02.16 00:00
Autor: Administrator, Wprowadzenie: Joanna Czechowicz-Bieniek
– Kluczem do rozwoju każdego regionu jest rozwój infrastruktury – rozpoczął marszałek Adam Struzik. Dlatego właśnie duże wsparcie kierujemy na tego typu projekty. Inwestycje, o których dziś mówimy, mają ponadlokalny charakter i duże znaczenie nie tylko dla Warszawy, ale i dla regionu.
– Te trzy inwestycje znacznie poprawią komunikację drogową w północno-wschodniej oraz zachodniej części Warszawy, a wiadukt na ul. Powązkowskiej zostanie ocalony przed zniszczeniem i wciąż będzie w pełni służyć tysiącom kierowców, którzy codziennie przemierzają tę trasę – podsumowała Prezydent m.st. Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz. – Walczymy o każde pieniądze i w projektach infrastrukturalnych, i miękkich. Jest to ważna pomoc w realizacji naszych zadań.
Wszystkie projekty decyzją Zarządu Województwa Mazowieckiego zostały ujęte w Wykazie Indywidualnych Projektów Kluczowych dla RPO WM 2007-2013. Dzięki czemu nie uczestniczyły w procedurach konkursowych. Projekty zostaną dofinansowane z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007-2013. Całkowita ich wartość to 344 732 267 zł, z czego unijne wsparcie wyniesie 247 350 000 zł.
Tytuł projektu: Przebudowa ul. Modlińskiej na odc. od Mostu Grota-Roweckiego do mostu nad Kanałem Żerańskim
Projekt dotyczy przebudowy ul. Modlińskiej od węzła z Mostem Grota Roweckiego do Kanału Żerańskiego wraz z mostem nad kanałem oraz wiaduktem nad bocznicą kolejową prowadzącą do Elektrociepłowni „Żerań”.
Przebudowa obejmuje wykonanie jezdni o czterech pasach ruchu w każdym kierunku o nawierzchni dostosowanej do przenoszenia obciążeń 115 kN/oś, budowę sześciu obiektów mostowych nad Kanałem Żerańskim (2 mosty drogowe, 1 kładka dla chodnika i ścieżki rowerowej, 1 kładka dla ciągu pieszo-rowerowego, 1 most tramwajowy, 1 kładka dla sieci ciepłowniczej), pięciu obiektów nad linią kolejową i ulicą lokalną (2 wiadukty drogowe, 1 kładka dla chodnika i ścieżki rowerowej, 1 kładka dla ciągu pieszo--rowerowego, 1 most tramwajowy – rezerwa pod przyszłą trasę), przebudowę nasypu pod jezdnią, przebudowę i budowę ulic lokalnych w rejonie inwestycji oraz budowę przejazdu kolejowego przez tory bocznicy kolejowej do EC Żerań.
Wartość projektu: 125 439 260 zł
Wysokość dofinansowania: 96 000 000 zł
Termin rozpoczęcia i zakończenia inwestycji: lata 2009-2011
Tytuł projektu: Budowa ul. Nowolazurowej na odcinku od Al. Jerozolimskich do Trasy AK – Zadanie A od Al. Jerozolimskich do ul. ks. Juliana Chrościckiego
Ulica Nowolazurowa jest projektowana jako połączenie trzech dzielnic: Ursusa, Włoch i Bemowa. Projekt ten stanowi pierwsze zadanie (Zadanie A) w realizacji ul. Nowolazurowej, która ma przebiegać od Al. Jerozolimskich do połączenia z Trasą AK. Całość pozwoli na usprawnienie ruchu w zachodniej części Warszawy. Będzie to bowiem nowe powiązanie dróg krajowych o podstawowym znaczeniu dla aglomeracji warszawskiej i województwa.
Z punktu widzenia dzielnic Włochy i Bemowo to zadanie jest niezwykle istotne, gdyż jako nowe połączenie poprawi w sposób znaczący komunikację w tamtym rejonie. Zwiększy również dostępność transportową terenów tych części miasta – dzielnic o dużych możliwościach inwestowania i rozwoju infrastruktury miasta.
Na całej długości trasy wybudowane zostaną zatoki autobusowe wraz z przystankami. Ponadto, na skrzyżowaniu z linią kolejową Warszawa – Poznań zaprojektowano rozwiązanie dwupoziomowe – tunel w ciągu ul. Nowolazurowej. Powstaną też ekrany dźwiękochłonne, separatory i osadniki w systemie odwodnienia ulicy. Długość odcinka Zadania A wyniesie ok. 3 km.
Wartość projektu: 187 000 000 zł
Wysokość dofinansowania: 125 350 000 zł
Termin rozpoczęcia i zakończenia inwestycji: lata 2009-2013
Tytuł projektu: Modernizacja wiaduktu nad torami PKP w ciągu ul. Powązkowskiej
Stan techniczny wiaduktu przed remontem pozostawiał wiele do życzenia. Skorodowany beton i stal zbrojeniowa groziły zawaleniem obiektu. Z tego względu zwężono jezdnie i ograniczono ruch pojazdów. Wiadukt wymagał natychmiastowej interwencji, dlatego zdecydowano się na jego rozebranie i postawienie nowego obiektu, który umożliwia bezpieczne przeprowadzenie ruchu drogowego, pieszego i rowerowego nad torami kolejowymi.
W ramach realizacji projektu całkowicie wymieniono konstrukcję wiaduktu, wybudowano nowe mury oporowe oraz przebudowano odcinek ul. Powązkowskiej wraz ze skrzyżowaniem z ul. Duchnicką i ul. Tatarską. Przebudowie uległa również część urządzeń kolejowych.
Dzięki inwestycji poprawie ulegnie standard usług komunikacyjnych (przystanki autobusowe w zatokach), stan bezpieczeństwa ruchu drogowego (budowa systemu sygnalizacji i innych elementów infrastruktury drogowej) oraz stanu środowiska naturalnego na tym obszarze (budowa systemu odwodnienia wiaduktu, jak i ograniczenie ilości emitowanych spalin). W ramach inwestycji wybudowano już most z ulicą dwujezdniową o dwóch pasach ruchu – każda z pasem rozdziału oraz jednostronnym chodnikiem i jednostronnym ciągiem pieszo-rowerowym.
Inwestycja jest już prawie na ukończeniu. Większość prac budowlanych została już wykonana przez firmę Skanska S.A.
Wartość projektu: 32 293 007 zł
Wysokość dofinansowania: 26 000 000 zł
Zakończenie projektu planowane jest na II kwartał 2010 r.
Rzecznik Prasowy
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
Zespół Prasowy
Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych
Urząd m.st. Warszawy
Wydział Prasowy – Magdalena Jadziewicz
Pliki do pobrania
Liczba wyświetleń: 431
powrót