Informacje prasowe

Informacja prasowa - Unijne pieniądze na Aleję Wilanowską

2010.02.19 00:00

Autor: Administrator, Wprowadzenie: Anna Groszyk-Książak

Dziś wicemarszałek Ludwik Rakowski oraz prezydent m.st. Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz podpisali umowę na dofinansowanie z funduszy unijnych projektu dotyczącego rozbudowy al. Wilanowskiej w Warszawie. Wartość tej inwestycji to ponad 53 mln zł, z czego unijne dofinansowanie wyniesie ponad 45 mln zł.

Bardzo się cieszę, że kolejny projekt realizowany na terenie Warszawy otrzyma dofinansowanie unijne. Aleja Wilanowska to droga ważna nie tylko dla mieszkańców Wilanowa, Mokotowa i całej Warszawy, ale także południowego Mazowsza – powiedział wicemarszałek Ludwik Rakowski.

Aleja Wilanowska jako droga przebiegająca przez dwie warszawskie dzielnice – Mokotów i Wilanów (od węzła Rzymowskiego/Wołoska/Marynarska do skrzyżowania z ul. Przyczółkową) jest ważnym połączeniem wschód – zachód w tej części miasta. Umożliwia też dojazd od strony Konstancina do centrum Warszawy. Ze względu na potrzebę rozbudowania tej drogi Miasto Stołeczne Warszawa złożyło projekt o dofinansowanie unijne. Po jego ocenie przez Mazowiecką Jednostkę Wdrażania Programów Unijnych, Zarząd Województwa Mazowieckiego podjął decyzję o wsparciu inwestycji z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007-2013.

Projekt zostanie dofinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007-2013 (Priorytet III Regionalny system transportowy, Działanie 3.1. Infrastruktura drogowa w ramach). Wartość tej inwestycji wynosi 53 360 155,76 zł, z czego unijne dofinansowanie to 45 356 132,38 zł.

Prowadzona rozbudowa obejmuje odcinek al. Wilanowskiej od ul. Dolina Służewiecka do skrzyżowania z ul. Sobieskiego (ok. 1,8 km). Dotychczas ta jednojezdniowa ulica była w złym stanie technicznym – nie spełniała wymaganych parametrów dla drogi klasy G (główna). Podczas gdy od ul. Puławskiej do skrzyżowania z ul. Dolina Służewiecka są dwie jezdnie o pełnych parametrach drogi głównej.

Aby to połączenie mogło właściwie spełniać funkcje powiązań regionalnych, parametry drogi muszą ulec zmianie. Inwestycja obejmuje więc budowę jezdni północnej i przebudowę południowej (tak, by dopuszczalne było obciążenie 115 kN/oś). Każda z jezdni będzie mieć po dwa pasy o szerokości 3,5 m, z poszerzeniami na zjazdach. Na skrzyżowaniach zostaną wydzielone pasy do skrętu w lewo lub w prawo. Poza tym powstanie pas dzielący jezdnie o szerokości od 2 m do 5 m, w którym planowane jest ustawienie oświetlenia. Z myślą o uzyskaniu jednolitego ciągu dojazdu do osiedli mieszkaniowych zostanie wybudowana droga serwisowa o długości 230 m i szerokości 5,5 m.

Al. Wilanowska jest ważną drogą także z punktu widzenia komunikacji publicznej, dlatego zaprojektowano wydzielone zatoki autobusowe na przystankach. Po obu stronach powstaną chodniki oraz ścieżki rowerowe. Wybudowane zostaną ekrany akustyczne, a wzdłuż jezdni posadzone drzewa i krzewy, zmniejszające uciążliwość projektowanej drogi. Przewidziano też budowę kanalizacji deszczowej z węzłem oczyszczania i retencji wód w rejonie skrzyżowania al. Wilanowskiej z ul. Sobieskiego.

Inwestycja jest prowadzona etapowo – w pierwszej kolejności zbudowano jezdnię północną, w grudniu 2009 r. przełączono na nią ruch. Obecnie trwa remont dotychczas istniejącej jezdni południowej – wraz z wymianą konstrukcji nawierzchni i przebudową kolidujących urządzeń podziemnych. Budowa potrwa do końca czerwca 2010 r.

Marta Milewska
Rzecznik Prasowy
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego

Zespół Prasowy
Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych

Urząd m.st. Warszawy
Wydział Prasowy – Magdalena Jadziewicz

Pliki do pobrania

Rozmiar: 3672 kB, Liczba pobrań: 202, Plik graficzny (JPG)
Rozmiar: 3519 kB, Liczba pobrań: 202, Plik graficzny (JPG)
Rozmiar: 3107 kB, Liczba pobrań: 212, Plik graficzny (JPG)
Rozmiar: 3672 kB, Liczba pobrań: 193, Plik graficzny (JPG)
Rozmiar: 761 kB, Liczba pobrań: 192, Plik graficzny (JPG)

Liczba wyświetleń: 322

powrót