Informacje prasowe

Informacja prasowa - Kampania wizerunkowa Mazowsza

2010.01.29 00:00

Autor: Administrator, Wprowadzenie: Anna Groszyk-Książak

Mazowsze zaczyna świadomie budować swój wizerunek. Zaczyna od siebie, a właściwie od swoich mieszkańców, wedle zasady – aby polubili nas inni, musimy polubić się sami. Na ulicach Warszawy pojawiły się billboardy z zagadkową, kolażową palmą kurpiowską i pytaniem: „A Ty już wiesz?”. Od poniedziałku rusza druga część kampanii – czyli rozwiązanie zagadki.

PIERWSZY KROK – WZBUDZENIE ZAINTERESOWANIA

Aktualna kampania ma charakter regionalny i jest pierwszym etapem długofalowej kampanii promocyjnej Mazowsza. Badania przeprowadzone na potrzeby przygotowywanej w 2008 roku Strategii Promocji Województwa Mazowieckiego pokazały, że Mazowsze nie jest regionem jednolitym kulturowo ani historycznie, a mieszkańcy poszczególnych subregionów nie utożsamiają się z pozostałymi częściami województwa, co skutkuje m.in. stosunkowo małym ruchem turystycznym w obrębie województwa. Jest to w dużej mierze spowodowane niedawnymi zmianami administracyjnymi (obecny kształt Mazowsza nie pokrywa się z historycznym) oraz skalą regionu i dużym potencjałem stolicy, z którą głównie kojarzone jest Mazowsze.

Konieczne jest zatem wzmocnienie poczucia przynależności mieszkańców do regionu, wzbudzenie zaciekawienia historią, tradycją i zabytkami. Takie zadanie mają spełniać właśnie hasła, które pojawiają się na billboardach – powiedział Jerzy Lach, Dyrektor Departamentu Kultury, Promocji i Turystyki w urzędzie marszałkowskim. – Warto również pokazać, że Mazowsze to nie tylko Warszawa – dodał.

Celem pierwszego etapu kampanii jest również przekonanie mieszkańców o wartości i potencjale Mazowsza. Pokazanie, że jest tu szereg miejsc, które warto odwiedzić. Dlatego w pierwszej kolejności kierujemy kampanię do najważniejszych jej ambasadorów, czyli mieszkańców regionu – powiedziała Iwona Wujastyk, Kierownik Biura Marki i Wizerunku w urzędzie marszałkowskim.

Od 15 stycznia do 28 lutego br. trwa sześciotygodniowa, dwuetapowa, kampania wizerunkowa Mazowsza. Na 60 billboardach w stolicy przez ostanie dwa tygodnie można było zauważyć fragment palmy kurpiowskiej zbudowanej z kolażu nowoczesnych elementów. Na billboardzie pojawia się również hasło: „A Ty już wiesz?”.

W tym samym czasie pasażerowie metra czekający na peronach mogli zobaczyć 30-sekundowy fotokast, który w nowoczesny i dynamiczny sposób oddawał klimat i energię Mazowsza. Film również był dla widzów zagadką, ponieważ nie ujawniał autora przekazu. W ostatnim kadrze filmu pojawiało się także znane z billboardów pytanie: „A Ty już wiesz?”.

Ta sama zagadka w podobnym ujęciu graficznym pojawia się również na portalach internetowych – wp.pl i goldenline.pl.

Zabieg zastosowany w pierwszym etapie kampanii to tzw. teasing. Polega on na celowym prezentowaniu tylko części przygotowanej kreacji – niedokończonej historii, pytań bez odpowiedzi, tak aby wywołać efekt zaskoczenia. Odbiorca nie od razu orientuje się, jakiej marki dotyczy obserwowane przez niego działanie, ale zaciekawiony szuka informacji i czeka na rozwiązanie zagadki. Wykorzystywany element zaskoczenia, pojawia się równocześnie w różnych mediach.

Od poniedziałku rusza drugi etap kampanii, czyli rozwiązanie zagadki. Na 50 billboardach w Warszawie i 30 w regionie pojawi się cała palma kurpiowska, tym razem w towarzystwie jednego z pięciu haseł:

• A Ty już wiesz, gdzie na Mazowszu są najwyższe palmy? Na Kurpiach – w Łysych k. Ostrołęki
• A Ty już wiesz, gdzie jest jedyne w Polsce płótno pędzla El Greco? W Siedlcach
• A Ty już wiesz, gdzie Gombrowicz pisał „Ferdydurke”? We Wsoli k. Radomia
• A Ty już wiesz, gdzie Skłodowska-Curie była guwernantką? W Szczukach k. Ciechanowa
• A Ty już wiesz, skąd Chopin wysłał ostatni list przed emigracją? Z Płocka.

Hasła pojawią sie także na infoscreenach w metrze, w Internecie oraz w pociągach Kolei Mazowieckich i w prasie regionalnej. Pytania mają zainteresować mieszkańców Warszawy i Mazowsza mało znanymi faktami z życia regionu, zaintrygować, sprowokować do refleksji i rozbudzić ciekawość Mazowsza.

Ten etap to prezentacja marki i jej walorów oraz rozwiązanie zagadki. Odbiorcy zaciekawieni pierwszym etapem, wyczekują dalszych działań reklamowych. Badania pokazują, że kampanie teasingowe są bardzo skuteczne i angażują odbiorców. Są rekomendowane przy wprowadzaniu nowego produktu lub tak jak w przypadku Mazowsza – prezentacji nowego wizerunku.

Celem kampanii jest zaprezentowanie nowego, spójnego wizerunku Mazowsza – jako regionu silnego, prężnego, dynamicznego i innowacyjnego, a przy tym pełnego osobliwości oraz wyjątkowej tradycji i kultury. Kampania, ma także pomóc w repozycjonowaniu Mazowsza w stosunku do Warszawy. Tak by pokazać unikalne walory regionu, którego częścią jest stolica, a nie regionu, który stolicę jedynie otacza.


DRUGI KROK – KAMPANIA TURYSTYCZNA

Kolejnym krokiem w promocji województwa będzie kampania turystyczna. Po etapie „rozbudzenia ciekawości” pojawi się konkretna propozycja turystyczna dla mieszkańców regionu. Jej bezpośrednim celem będzie zwiększenie ruchu turystycznego wewnątrz Mazowsza. Jak wskazują dotychczasowe badania największą szansą Mazowsza w tym zakresie jest turystyka weekendowa. Dlatego kampania rozpocznie się w trzecim kwartale tego roku, gdy mieszkańcy województwa są jeszcze pod wrażeniem minionych urlopów i korzystając z dogodnej pogody, chętnie zaplanują kilkudniowy odpoczynek na terenie województwa.

Kampania finansowana będzie ze środków unijnych – projekt znalazł się na liście rankingowej w ramach Działania 6.2 Turystyka Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckie (RPO WM).

Marta Milewska
Rzecznik Prasowy
Urząd Marszałkowski
Województwa Mazowieckiego

Pliki do pobrania

Rozmiar: 3590 kB, Liczba pobrań: 347, Plik graficzny (JPG)
Rozmiar: 5734 kB, Liczba pobrań: 346, Plik graficzny (JPG)
Rozmiar: 825 kB, Liczba pobrań: 337, Adobe Acrobat Document
Rozmiar: 38 kB, Liczba pobrań: 232, Dokument programu Microsoft Word
Rozmiar: 228 kB, Liczba pobrań: 243, Dokument programu Microsoft Word
Rozmiar: 4156 kB, Liczba pobrań: 374, Plik graficzny (JPG)
Rozmiar: 3999 kB, Liczba pobrań: 273, Plik graficzny (JPG)

Liczba wyświetleń: 1139

powrót