Aktualności

Kolejne nowoczesne pociągi trafiły do Kolei Mazowieckich

2020.11.30 13:00 , aktualizacja: 2020.12.09 09:39

Autor: Biuro Prasowe KM, Wprowadzenie: Urszula Sabak-Gąska

Grupa siedmiu osówb (dwie kobiety i pięciu mężczyzn) stoi między składami nowych pociągów. Wszyscy mają maseczki Już od 13 grudnia z nowych...

Dwa odebrane pojazdy wyprodukowano w ramach drugiego zamówienia na dostawę 12 pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Nowe pociągi zostaną wdrożone do eksploatacji od nowej edycji rozkładu jazdy pociągów KM, tj. od 13 grudnia tego roku, i będą woziły pasażerów na trasie Łowicz–Warszawa–Celestynów.

 

Po Mazowszu kursuje już 15 z 30 zamówionych przez Koleje Mazowieckie jednostek. Sześć pojazdów z pierwszego zamówienia obsługuje trasę Warszawa–Działdowo. W kolejnych tygodniach do przewoźnika trafią jeszcze 3 pojazdy, co sfinalizuje drugą umowę wykonawczą. Spółka Stadler Polska rozpoczęła także realizację trzeciej umowy z Kolejami Mazowieckimi na dostawę kolejnych 12 EZT FLIRT, które mają obsługiwać trasę Skierniewice–Warszawa–Mińsk Mazowiecki.

 

Wyprodukowane na Mazowszu

Warto zaznaczyć, że wszystkie pojazdy dla Kolei Mazowieckich powstają w siedleckim zakładzie firmy Stadler przy zaangażowaniu lokalnych pracowników i udziale lokalnych dostawców. Aby podkreślić ten fakt, składy zostały opatrzone znakiem „FLIRT – wyprodukowano na Mazowszu”.

Pojazdy FLIRT KM to elektryczne zespoły trakcyjne najnowszej generacji – nowoczesne, lekkie, energooszczędne,  z pudłami wykonanymi ze stopów aluminiowych. Są jednoprzestrzenne, klimatyzowane, wyposażone w urządzenia informacji wizualno-dźwiękowej i bezprzewodowy dostęp do internetu. Pociągi osiągają prędkość 160 km/h. Mają wewnętrzny i zewnętrzy monitoring, platformę dla osób z niepełnosprawnościami ułatwiającą wejście na pokład, miejsce dla wózków inwalidzkich, dziecięcych i rowerów, nowoczesne toalety oraz interkom umożliwiający kontakt pasażera z maszynistą w sytuacji awaryjnej, a także defibrylatory AED. Wszystkie zakupione pojazdy FLIRT są w pełni zgodne z Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności (TSI).

 

Liczba wyświetleń: 152

powrót