Aktualności
Flirty coraz bliżej
Odbyło się tzw. „zestawienie” pierwszego elektrycznego zespołu trakcyjnego FLIRT dla Kolei Mazowieckich. Pudła wagonów pojazdu zostały połączone z wózkami jezdnymi. tworząc pięcioczłonowy skład. Przedtem człony pojazdu zostały zabudowane – rozprowadzono w nich okablowanie, wyposażono w elementy elektryczne, położono panele ścienne, sufity i podłogi, a także wklejono kabinę czołową pojazdu.
Rekordowy kontrakt
Realizacja dwóch pierwszych umów wykonawczych na dostawę kolejno sześciu i dwunastu nowoczesnych elektrycznych zespołów trakcyjnych typu FLIRT najnowszej generacji, zamówionych przez Koleje Mazowieckie przebiega zgodnie z planem. Zgodnie z harmonogramem pierwsze dwa pojazdy z pierwszego zamówienia, podpisanego w dniu 7 maja 2018 r., mają zostać dostarczone jeszcze w tym roku. Wcześniej przejdą testy dopuszczające do eksploatacji. Kolejne cztery pojazdy będą przekazywane systematycznie w pierwszym kwartale 2020 r. Pojazdy z tego zamówienia są dedykowane do obsługi połączeń na linii nr 9 Warszawa–Działdowo.
Umowy wykonawcze zostały zawarte w ramach rekordowego kontraktu ramowego na dostawę 71 pojazdów typu FLIRT podpisanego w styczniu 2018 roku, opiewającego na ponad 2 mld zł. Kontrakt jest zrealizowany przy wsparciu środków unijnych z RPO WM (dofinansowanie w wysokości 96,16 mln zł) oraz z POIiŚ (dofinansowanie w wysokości 580 mln zł).
Nowoczesne i wygodne
Pojazdy zamówione przez Koleje Mazowieckie to elektryczne zespoły trakcyjne typu FLIRT najnowszej generacji – nowoczesne, lekkie, energooszczędne pojazdy z pudłami wykonanymi ze stopów aluminiowych. Będą jednoprzestrzenne, klimatyzowane, wyposażone w urządzenia informacji wizualno-dźwiękowej
i bezprzewodowy dostęp do internetu. Będą miały wewnętrzny i zewnętrzy monitoring, platformę dla osób z niepełnosprawnościami, miejsce dla wózków inwalidzkich, dziecięcych i rowerów, nowoczesne toalety oraz interkom umożliwiający kontakt pasażera z maszynistą w sytuacji awaryjnej, a także defibrylatory AED. Wszystkie zakupione pojazdy FLIRT będą w pełni zgodne z Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności, a pociągi z nich zestawione będą mogły osiągać prędkość 160 km/h.
O firmie Stadler
Stadler, międzynarodowy dostawca pojazdów szynowych z siedzibą w Bussnang we wschodniej Szwajcarii, buduje pociągi od ponad 75 lat. Zatrudnia ponad 8,5 tys. pracowników w kilku zakładach produkcyjnych i ponad 40 lokalizacjach serwisowych. Posiada szeroką gamę produktów w segmentach pojazdów ruchu miejskiego i kolejowego: tramwajów, pociągów metra, pociągów regionalnych, podmiejskich, międzymiastowych oraz dalekobieżnych. Produkuje również wagony pasażerskie, a także lokomotywy liniowe i manewrowe – między innymi najmocniejszą elektryczno-spalinową lokomotywę w Europie. Stadler pozostaje światowym liderem w produkcji pojazdów szynowych z napędem zębatym.
O Kolejach Mazowieckich
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o. została powołana w 2004 r. przez Samorząd Województwa Mazowieckiego (51 proc. udziałów) i „PKP Przewozy Regionalne” sp. z o.o. (49 proc. udziałów). Od 2008 r., po odkupieniu udziałów od „PKP Przewozy Regionalne”, jedynym właścicielem spółki jest samorząd Mazowsza. Obecnie Koleje Mazowieckie to najnowocześniejszy regionalny przewoźnik kolejowy w kraju
i spółka z ponad 20 proc. udziałem w rynku przewozów pasażerskich. W 2017 r. z usług Kolei Mazowieckich skorzystało ponad 62 mln osób. W ciągu doby spółka uruchamia około 800 pociągów.
Liczba wyświetleń: 425
powrót