Aktualności
Samorząd Mazowsza wsparł budowę trasy N–S w Radomiu
2018.07.23 13:00 , aktualizacja: 2018.07.25 15:46
Autor: Biuro Prasowe UMWM, Wprowadzenie: Monika Gontarczyk
- Prace przy budowie trasy...
- Umowę podpisali marszałek...
- I etap inwestycji pochłonie...
- Inwestycja obejmuje odcinek...
- 10 mln zł przeznaczył na tę...
- Od lewej członek zarządu...
- Usprawnienie układu...
Samorząd Województwa Mazowieckiego przyznał 10 mln zł dotacji na realizację pierwszego etapu budowy trasy N–S. Dofinansowany odcinek obejmie śródmiejską część Radomia – od ul. Prażmowskiego do ul. Żeromskiego.
Umowę w tej sprawie podpisali marszałek Adam Struzik, członek zarządu województwa mazowieckiego Rafał Rajkowski oraz prezydent Radomia Radosław Witkowski. W spotkaniu uczestniczyli także wiceprzewodnicząca sejmiku Bożenna Pacholczak i radny województwa Zbigniew Gołąbek. Decyzję o przyznaniu dofinansowania radni województwa podjęli podczas lipcowej sesji sejmiku.
– Od lat pomagamy mazowieckim samorządom realizować ważne inwestycje. Przeznaczamy środki na budowę i remonty dróg czy wyposażenie szpitali i muzeów. Zmiany wyraźnie widać także w subregionie radomskim. Przypomnę, że na południe Mazowsza trafiło już 1,35 mld zł z naszego budżetu oraz 1,9 mld zł z UE. Teraz, na zasadzie pomocniczości, przekazujemy 10 mln zł na budowę trasy N–S. Chodzi o newralgiczny ciąg ulic w centrum Radomia. Zależy nam na zapewnieniu swobodnego przejazdu przez miasto, a także uruchomieniu stref aktywności gospodarczej – argumentuje marszałek Adam Struzik.
Zakres Prac
Trasa N-S będzie przebiegała przez ścisłe centrum Radomia. Swój początek ma na skrzyżowaniu z drogą krajową nr 12 łączącą ze sobą osiedla mieszkaniowe położone na południu, w śródmieściu i północnej części miasta. W ramach inwestycji przebudowie ulegnie istniejący fragment ul. Prażmowskiego. Powstanie skrzyżowanie z istniejącą ul. Słowackiego, a także nowy odcinek trasy na zamkniętych terenach kolejowych leżących wzdłuż torów linii kolejowej nr 8 Warszawa–Radom.
– To kolejne środki z budżetu Mazowsza, które trafiają do Radomia. Cieszę się, ponieważ trasa N-S jest miastu niezbędna, aby odciążyć komunikacyjnie centrum oraz zapewnić mieszkańcom komfort i bezpieczeństwo. To też impuls rozwojowy dla całego regionu – zaznacza Rafał Rajkowski, członek zarządu województwa mazowieckiego.
Przewidywane efekty
Usprawnienie układu komunikacyjnego w śródmieściu pozwoli na dogodny dojazd do radomskich przedsiębiorstw, dworca kolejowego, parkingu Park&Ride usytuowanego obok dworca PKS oraz do budowanej bazy utrzymania taboru Kolei Mazowieckich. W sąsiedztwie budowanej trasy N–S dawniej znajdowały się największe radomskie przedsiębiorstwa, m.in. Zakłady Metalowe „Łucznik”, Radoskór, Radomska Fabryka Telefonów czy Radomskie Zakłady Materiałów Ogniotrwałych. Pozostały po nich majątek w coraz większym stopniu jest wykorzystywany jako baza dla rozwoju nowych firm. Nowa trasa pozwoli jeszcze lepiej wykorzystać ten potencjał.
– Nikogo nie trzeba przekonywać jak ważny dla rozwoju gospodarczego jest przyjazny układ drogowy. Jestem przekonany, że trasa N-S, która ma być elementem Strefy Wygodnego Ruchu będzie znaczącym udogodnieniem podnoszącym atrakcyjność inwestycyjną terenów położonych w różnych częściach naszego miasta. Bardzo się cieszę ze wsparcia, jakie uzyskaliśmy od samorządu Mazowsza. Mam nadzieję, że równie dobrze nasza współpraca będzie się układała przy realizacji kolejnych etapów inwestycji – mówi prezydent Radomia Radosław Witkowski.
Prace przy budowie trasy N–S już trwają. Całkowity koszt I etapu inwestycji to około 34,5 mln zł.
Liczba wyświetleń: 368
powrót