Aktualności

Sejmik dotuje radomską Trasę N-S

2018.07.10 14:55 , aktualizacja: 2018.07.12 08:39

Autor: Biuro Prasowe, Wprowadzenie: Urszula Sabak-Gąska

  • Marszałek Adam Struzik przemawia Marszałek Adam Struzik...
  • Za stołem siedzą radni Polskiego Stronnictwa Ludowego Radni Polskiego Stronnictwa...
  • Za stołem siedzą radni Platformy Obywatelskiej. Wśród nich członek zarządu Elżbieta Lanc Radni Platformy...
  • Za stołem siedzą radni Prawicy Rzeczpospolitej: Marian Piłka, Krzysztof Kawęcki, Piotr Strzembosz Radni Prawicy...
  • Radni Prawa i Sprawiedliwości; w tle przemawia skarbnik Marek Miesztalski Radni Prawa i...
  • Wicemarszałek Janina Ewa...
  • Radni Urszula Kierzkowska i Wojciech Bartelski Radni Urszula Kierzkowska i...
  • Przemawia wiceprzewodniczący sejmiku Tomasz Kucharski Przemawia...
  • Przemawia wiceprezydent Radomia Jerzy Zawodnik Przemawia wiceprezydent...
  • Przewodniczący sejmiku Ludwik Rakowsk Przewodniczący sejmiku...

Sejmik zdecydował o przekazaniu dotacji w wysokości 10 mln zł na budowę I etapu Trasy N-S w Radomiu.

 

– Postanowiliśmy wesprzeć środkami z budżetu województwa budowę trasy N-S. Jest to kluczowa inwestycja nie tylko dla rozwoju gospodarczego Radomia, ale także całego Mazowsza. Jestem przekonany, że rozładowanie ruchu głównej arterii centrum miasta zmniejszy codzienne korki, ale również zachęci inwestorów do ulokowania swoich firm właśnie w tej części naszego regionu – podkreśla marszałek Adam Struzik w wypowiedzi dla prasy.

 

Trasa N-S będzie przebiegała przez ścisłe centrum Radomia. Swój początek ma na skrzyżowaniu z drogą krajową nr 12, która łączy ze sobą osiedla mieszkaniowe zlokalizowane na południu, w śródmieściu i północnej części miasta. W ramach inwestycji przebudowany zostanie istniejący fragment ul. Prażmowskiego, powstanie skrzyżowanie z istniejącą ul. Słowackiego, a także nowy odcinek trasy na zamkniętych terenach kolejowych leżących wzdłuż torów linii kolejowej nr 8 Warszawa – Radom. Usprawnienie układu komunikacyjnego w śródmieściu pozwoli na dogodny dojazd do radomskich przedsiębiorstw, dworca kolejowego, usytuowanego obok dworca PKS parkingu Park & Ride oraz do budowanej bazy utrzymania taboru Kolei Mazowieckich. Wzdłuż planowanej trasy N-S dawniej znajdowały się największe radomskie przedsiębiorstwa, m.in. Zakłady Metalowe „Łucznik”, Radoskór, Radomska Fabryka Telefonów czy Radomskie Zakłady Materiałów Ogniotrwałych. Pozostały po nich majątek ma zostać wykorzystany jako baza dla siedzib nowych firm. Całkowity koszt inwestycji to około 34,5 mln zł.

 

Liczba wyświetleń: 440

powrót