Aktualności

VIII Kongres Promocji Mazowsza

2018.05.23 11:20 , aktualizacja: 2018.05.29 15:20

Autor: Grzegorz Skolimowski (OR), Wprowadzenie: Dorota Łucja Cichocka

  • Pobierz: Organizatorzy przygotowali...
  • Ludzie siedzą w półokręgu, po środku marszałek Adam Struzik Pobierz: Ludzie siedzą w półokręgu, po środku marszałek Adam Struzik Marszałek Adam Struzik...
  • Wicemarszałek Janina Ewa Orzełowska stoi na tle banneru z logo Mazowsza Pobierz: Wicemarszałek Janina Ewa Orzełowska stoi na tle banneru z logo Mazowsza Kongres otworzyła...
  • Widok na salę i słuchaczy Pobierz: Widok na salę i słuchaczy Obszerna tematyka kongresu...

VIII Kongres został zorganizowany w Łochowie (powiat Węgrowski). W zabytkowym pałacu o turystyce, sposobach promocji i kreowaniu wizerunku rozmawiali uczestnicy kongresu. W Kongresie uczestniczyli marszałek Adam Struzik i wicemarszałek Janina Ewa Orzełowska.

 

– Promocja lokalnych atrakcji to dobry pomysł na ożywienie lokalnych społeczności. Ale do skutecznej promocji potrzebna jest wiedza. Dlatego zachęcam do aktywnego udziału w panelach. Mazowsze ma jeszcze wiele pięknych zakątków, o których wiemy za mało. Mam nadzieję, że dzięki uczestnictwu w kongresie wspólnie uda nam się je wypromować – mówiła otwierając kongres wicemarszałek Janina Ewa Orzełowska

 

Kiedy ostatnio zrobiliście coś po raz pierwszy w życiu?

Takie pytanie postawili organizatorzy kongresu uczestnikom. Był to również jeden z przewodnich motywów spotkań i rozmów. Omawiano proponowanie turystom nowych doświadczeń i unikalnych atrakcji jako sposób na promocję marek regionalnych.

 

Coś dla każdego

Tym razem wspólnie z samorządem Mazowsza imprezę organizował powiat węgrowski, który współfinansował przedsięwzięcie. Samorządowcy i eksperci, w tym specjaliści marketingu terytorialnego i praktycy w Łochowie dyskutowali o tym, jak kreować i doskonalić marki regionalne.

 

– Kongres to platforma wymiany praktyk i doświadczeń między ekspertami a samorządowcami, organizacjami pozarządowymi i wszystkimi tymi, którzy są zainteresowani budowaniem pozytywnego wizerunku marki Mazowsze. Zastanówmy się wspólnie co jeszcze możemy dla niej zrobić – zachęcała zastępca dyrektora Departamentu Kultury, Promocji i Turystki UMWM Izabela Stelmańska.

 

 

Nie zabrakło wystąpień dotyczących ekonomicznej wartości marki miejsca czy metod umiejętnego współtworzenia przestrzeni publicznej. Niezwykle cennym źródłem informacji i inspiracji okazały się eksperckie wykłady o pomysłach na budowanie aktywnego zaangażowanie mieszkańców. O języku marki w swoim wystąpieniu opowiedział dr Jacek Wasilewski, specjalista ds. komunikacji marek. Odpowiedzi na pytanie „Czy przestrzeń przyszłości to science fiction?” w swojej prelekcji udzieliła Justyna Król, ekspertka ds. inteligentnych miast przy Komitecie Gospodarki Miejskiej w Krajowej Izbie Gospodarczej. Z kolei uczestnicy warsztatów dr Agnieszki Szostak dowiedzieli się, jak myśleć pro-kliencko w projektowaniu usług, doświadczeń i przekazów niezależnie czy „klient” jest mieszkańcem, turystą, inwestorem czy dziennikarzem.

 

Marszałek Adam Struzik wziął udział w panelu, w którym rozmówcy, nawiązując do tegorocznego jubileuszu 20-lecia samorządu województwa, podjęli próbę podsumowania działań i prac na rzecz rozwoju turystyki na Mazowszu. Rozmawiano również o planach na przyszłość.

 

Nie tylko teoria

Organizatorzy przygotowali dla uczestników także zajęcia praktyczne – spływ kajakowy. Na siedmiokilometrowym odcinku Liwca między Łochowem a Julinem uczestnicy podziwiali piękno meandrującej rzeki i uroki okolicznej przyrody.

Liczba wyświetleń: 354

powrót