Aktualności

Poznajemy Mazowsze

2018.04.06 14:25 , aktualizacja: 2018.04.06 15:06

Autor: opr. WKZ, Wprowadzenie: Agnieszka Stabińska

dwójka dzieci odrabia lekcje źródło: pixabay.com

„Serce pełne Mazowsza”, „Śladami przeszłości, czyli twórcze spotkania z historią Mazowsza”, „Szkolny Mazowiecki Dom Zagadek” to niektóre z tematów zwycięskich scenariuszy drugiej edycji konkursu „Lekcje o Mazowszu”.

 

Projekt wprowadzenia lekcji regionalizmu w ramach zajęć pozalekcyjnych dla uczniów wszystkich typów szkół powstał z inicjatywy Samorządu Województwa Mazowieckiego. Konkurs na scenariusz lekcji o Mazowszu, organizowany wspólnie z Mazowieckim Samorządowym Centrum Doskonalenia Nauczycieli,  to element działań w ramach budowania więzi regionalnych i lokalnych oraz poczucia przynależności do regionu szczególnie wśród młodych Mazowszan.

 

Zainspiruj się

Nauczyciele z Mazowsza mają wiele ciekawych pomysłów na to, jak przeprowadzić szkolne lekcje o Mazowszu. Zwycięskie prace z pierwszej edycji zebrano w publikacji pt. „Lekcje o Mazowszu – scenariusze zajęć edukacyjnych”. W tym roku również można było liczyć na inwencję twórców – powstały kolejne ciekawe scenariusze, które mogą posłużyć jako baza do prowadzenia interesujących zajęć o naszym regionie.

 

– Jestem przekonany, że zwycięskie i wyróżnione scenariusze lekcji będą dla mazowieckich nauczycieli inspiracją do prowadzenia ciekawych zajęć o naszym regionie. Wyróżnia go  bogaty potencjał kulturowy, historyczny, gospodarczy i naukowo-badawczy. Gratuluję pomysłów autorom prac. Wszystkich zainteresowanych zachęcam do korzystania z gotowych scenariuszy – podkreśla marszałek Adam Struzik.

 

Najlepsze scenariusze

Do drugiej edycji konkursu zgłoszono 66 prac (2 odrzucono na etapie oceny formalnej). Ich autorzy rywalizowali w 3 kategoriach. Liczba scenariuszy poddanych ocenie merytorycznej w bieżącej edycji była taka sama jak rok temu, ale liczba uczestników wzrosła ze względu na podwójne autorstwo (w 15 przypadkach).  W tej edycji można było zgłosić do konkursu tylko jedną pracę. Wśród autorów pojawili się uczestnicy poprzedniej edycji (13 osób). Najwięcej propozycji przysłali nauczyciele, były też prace autorstwa bibliotekarzy czy muzealników. Najliczniejsze zgłoszenia wpłynęły z Warszawy – 17 i Płocka – 12. Dziesięć prac nadesłali autorzy z Ostrołęki, 9 z Ciechanowa, po 8 z Radomia  i Siedlec. Autorzy najlepszych projektów otrzymają również nagrody pieniężne. 

 

Pełna lista laureatów w zakładce Lekcje o Mazowszu.

 

Liczba wyświetleń: 437

powrót