Aktualności

Szybka budowa nowego mostu na Pisi

2017.08.01 09:40 , aktualizacja: 2017.08.01 10:14

Autor: Paweł Burlewicz, Wprowadzenie: Paweł Burlewicz

  • Samorządowcy koło budowy mostu rozmawiają z kierownikiem budowy Marszałek Adam Struzik...
  • Robotnicy kładący poziome belki na kratownicy mostu Budowa mostu na Pisi w...
  • Sala obrad, przy dużym stole samorządowcy Marszałek województwa...
  • Przez kratownicowy bok widać robotników na powierzchni nowego mostu Prace przy nowej przeprawie...
  • Widok drogi z tabliczką z numerem 705 i ronda na niej Droga wojewódzka nr 705 to...

Marszałek Adam Struzik był wczoraj świadkiem rozpoczęcia kolejnego etapu budowy nowego mostu na rzece Pisi w Sochaczewie, w ciągu drogi nr 705. To bardzo potrzebna inwestycja.

 

Ze względu na zły stan techniczny stary most przez Pisię trzeba było rozebrać. Od kwietnia mieszkańcy Sochaczewa i okolic korzystają z tymczasowej przeprawy.

 

Miejsce dla pieszych i rowerzystów

Trwa stawianie mostu z prawdziwego zdarzenia – za ponad 4,5 mln zł powstanie jednoprzęsłowa konstrukcja łukowa, wsparta na palach. Co ważne, nowa budowla będzie szersza. Dzięki temu korzystający z drogi zyskają wygodniejsze chodniki i przejazd rowerowy.

 

Inwestycja na drodze nr 705 to fragment szerszej strategii inwestycyjnej (w sumie ponad 15 mln zł), o której marszałek województwa mazowieckiego Adam Struzik opowiadał na spotkaniu z samorządowcami powiatu sochaczewskiego. Potem zwiedził kończone już fragmenty inwestycji, m.in. rozbudowę skrzyżowania ul. Licealnej i Piłsudskiego – najdroższy element realizowanego planu – bo wymagał również przebudowy linii kolejki wąskotorowej.

 

Ta konstrukcja wytrzyma tiry

Nowy most na Pisi w dzielnicy Boryszew (długości 52,4 m) pozwoli na bezpieczną przeprawę autobusom komunikacji miejskiej i innym ciężkim pojazdom. Będzie miał nośność aż 50 ton. To ważne, bo zły stan poprzedniej konstrukcji był spowodowany m.in. intensywną eksploatacją przez największe ciężarówki. Jak podaje Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich całkowity koszt inwestycji, począwszy od rozbiórki starego mostu, przekroczy 6 mln zł.

 

W tej chwili kierowcy cięższych samochodów korzystają z objazdów, wyznaczonych drogą krajową nr 92 w kierunku Łowicza i drogą krajową nr 70 w kierunku Skierniewic.

Liczba wyświetleń: 612

powrót