Aktualności
VII Kongres Promocji Mazowsza
2017.06.08 15:50 , aktualizacja: 2017.06.09 13:41
Autor: Biuro Prasowe, Wprowadzenie: Dorota Łucja Cichocka
Jak efektywnie zarządzać wizerunkiem, zbudować jego spójny obraz, ale też co robić w sytuacjach kryzysowych i jakie są największe wyzwania w promowaniu miast, gmin czy powiatów w XXI w.? Na te i inne pytania odpowiadali eksperci, praktycy marketingu oraz przedstawiciele mazowieckich jednostek samorządu terytorialnego podczas VII Kongresu Promocji Mazowsza.
Ja zarządzać marką
Temu zagadnieniu poświęcony jest tegoroczny Kongres Promocji Mazowsza. Cały czas uczymy się, jak tworzyć silną markę. Tworzenie jej wymaga bowiem współpracy wszystkich podmiotów działających na terenie danego regionu
– podkreśla zastępca dyrektora Departamentu Kultury, Promocji i Turystyki w UMWM Izabela Stelmańska.
W tym roku uczestnicy kongresu mogli wziąć udział w czterech blokach tematycznych. Podczas pierwszego poświęconego Zarządzaniu marką, uczestnicy dowiedzieli się, jak koordynować działania promocyjne oraz jak zarządzać wizerunkiem podczas kryzysu.
Budowanie marki to proces długi, wymaga współpracy i koordynacji na wielu płaszczyznach i pomiędzy wieloma podmiotami. Problem pojawia się, kiedy nadchodzi kryzys. Warto pamiętać, aby w takiej sytuacji nie popełniać kardynalnych błędów, którymi najczęściej są zamknięcie przed mediami, unikanie dialogu, brak otwartej i spójnej komunikacji, brak planu działania i ich koordynacji
– wymienia prezes zarządu Instytutu Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego dr hab. Dariusz Tworzydło,.
Zaistnieć w przestrzeni
Temat drugiego bloku to Marka w przestrzeni, w którym przedstawiono rolę systemu identyfikacji wizualnej i znaczenie architektury dla tożsamości marki miejsca. Blok trzeci to warsztaty dotyczące wykorzystania danych z monitoringu portali społecznościowych na potrzeby promocji samorządu czy komunikowania się przy pomocy Youtube’a.
Chcemy, aby warsztaty nawiązywały do nowych trendów pojawiających się w marketingu. W tym roku stawiamy na skuteczną komunikację i promocję w portalach społecznościowych i na kanale YouTube
– dodaje Izabela Stelmańska.
Spotkanie zamknęła dyskusja o promowaniu się miasta, gminy czy powiatu przez inicjatywy sportowe czy wydarzenia kulturalne w ramach bloku Kultura i sport.
Pliki do pobrania
Liczba wyświetleń: 695
powrót