Aktualności

Znowu najlepsi

2016.07.12 15:20 , aktualizacja: 2016.11.15 14:44

Autor: Dorota Łucja Cichocka, Wprowadzenie: Dorota Łucja Cichocka

  • Elżbieta Lanc odbiera wyróżnienie Pobierz: Elżbieta Lanc odbiera wyróżnienie fot. Tomasz Stefański
  • Przedstawicielki UMWM Pobierz: Przedstawicielki UMWM fot. Tomasz Stefański
  • Laureaci wyróżnień Pobierz: Laureaci wyróżnień fot. Tomasz Stefański

Już po raz drugi Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie otrzymał znak jakości „Przyjazny Urząd”. To prestiżowe wyróżnienie w kategorii „urzędy marszałkowskie” przypada w udziale najbardziej otwartym na potrzeby klientów placówkom.

 

Efekt starań

Gala finałowa konkursu odbyła się w Pałacu Polskiej Akademii Nauk w Jabłonnie pod Warszawą. Urząd reprezentowały: członek zarządu Elżbieta Lanc oraz zastępcy dyrektora Departamentu Organizacji Tamara Borkowska i Wiesława Miecznikowska.

Misją naszego urzędu jest zapewnienie skutecznej realizacji zadań poprzez dostarczanie najwyższej jakości usług publicznych. Wszystkie zadania realizujemy mając na uwadze zrównoważony rozwój Mazowsza. Staramy się efektywnie gospodarować powierzonymi środkami oraz cały czas dążymy do dalszego rozwoju urzędu. Wyróżnienie ,,Przyjazny Urząd’’ jest dla nas zobowiązaniem do dalszej pracy na kolejne lata – zaznaczyła członek zarządu Elżbieta Lanc.

Rozwijamy się!

Organizatorem konkursu jest Instytut Zarządzania i Rozwoju Jakości. Konkurs, adresowany do jednostek sektora publicznego, wyróżnia i promuje placówki cechujące się wysoką jakością obsługi klienta, profesjonalizmem i rzetelnością w działaniu oraz nowoczesnymi rozwiązaniami związanymi z kulturą pracy. W konkursie oceniano m.in.: standardy obsługi klienta (np. rozwiązania usprawniające obsługę klienta, załatwianie spraw itp.), standardy dotyczące polityki jakości, kompetencje kadr odpowiedzialnych za obsługę interesanta, stosowane przez jednostkę mechanizmy komunikacji z otoczeniem wewnętrznym i zewnętrznym czy  metody zarządzania publicznego.

 

Przyjazny obywatelom i pracownikom

Jak podkreślają organizatorzy konkursu, sprawny, kompetentny i przyjazny obywatelom urząd musi starać się prowadzić otwartą politykę informacyjną, promować nowoczesne rozwiązania administracyjne i starać się zawsze szukać najlepszych dla klienta rozwiązań w ramach istniejących przepisów. Równie ważne jest zapewnienie urzędnikom właściwych warunków pracy i szkoleń, które pomagają im jak najlepiej wypełniać obowiązki. Po dwóch etapach oceny (m.in. ocena dokumentów, pozyskiwanie informacji z zewnętrznych źródeł czy sprawdzenie przez „tajemniczego klienta”, najlepszy w swojej kategorii okazał się Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie.

 

 

Liczba wyświetleń: 1136

powrót