Aktualności

Kolej do Zegrza – jest porozumienie

2015.10.19 09:50 , aktualizacja: 2015.12.01 08:48

Autor: Biuro Prasowe UMWM, Starostwo Powiatowe w Legionowie, Wprowadzenie: Małgorzata Wielechowska

  • przedstawiciele współpracujących samorządów na tle Fot. Starostwo Powiatowe w...
  • przedstawiciele Zarządu Województwa Mazowieckiego, PKP PLK S.A. i Pułtuska Fot. Starostwo Powiatowe w...
  • sygnatariusze listu intencyjnego o współpracy dotyczącej  linii kolejowej nr 28 Fot. Starostwo Powiatowe w...

Dobre wieści dla mieszkańców powiatu legionowskiego. Jest szansa na przywrócenie połączeń kolejowych na trasie Wieliszew–Zegrze.

 

Ważne decyzje

List intencyjny o współpracy dotyczącej rewitalizacji i utrzymania linii kolejowej nr 28 podpisali członek zarządu województwa mazowieckiego Wiesław Raboszuk oraz przedstawiciele powiatu legionowskiego, PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. (PKP PLK S.A.), Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie, powiatu pułtuskiego oraz gmin Legionowo, Nieporęt, Wieliszew, Serock, Pułtusk, Winnica i Pokrzywnica.

 

Poszczególni sygnatariusze deklarują swój udział w przedsięwzięciu stosownie do posiadanych kompetencji: PKP PLK S.A. w kwestii prac remontowych na linii, ZTM Warszawa do świadczenia usług przewozowych, zarząd województwa do umieszczenia zadania w Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Mazowieckiego, a samorządy lokalne do partycypowania w kosztach utrzymania linii na zasadach ustalonych przez strony porozumienia.

 

Konieczne działania

By przywrócenie pociągów na trasie Wieliszew–Zegrze Południowe stało się faktem, niezbędne są takie prace, jak:

  • odbudowa toru na stacji Zegrze na oczekiwanej długości peronu oraz na brakującym odcinku pomiędzy terenem P.P.H. Fermata a stacją oraz gruntowne uporządkowanie nieużywanego obecnie peronu,
  • ewentualna zabudowa czujników zbliżania pociągu, sygnalizacji świetlnej i półrogatek wraz z kablami teletechnicznymi i podglądem działania urządzeń na stacji Wieliszew dla skrzyżowania z DW nr 631 (działanie to nie jest konieczne, jednak w przypadku braku urządzeń przejazd pociągów przez skrzyżowanie będzie mógł się odbywać z prędkością 20 km/h),
  • regulacja i podbicie toru oraz wymiana uszkodzonych podkładów na całej długości linii,
  • remont toru stacyjnego, odbudowa sieci trakcyjnej oraz zabudowa elektrycznych napędów zwrotnicowych w rozjazdach prowadzących na tor 2 na stacji Wieliszew,
  • ewentualna odbudowa sieci trakcyjnej (uzupełnienie i wymiana brakujących słupów trakcyjnych i wywieszenie sieci jezdnej) dla wariantu obsługi linii jednostkami elektrycznymi.

Miejsce na przystanek dla pociągów jest już prawie gotowe.

Liczba wyświetleń: 524

powrót