Aktualności

Pobudzenie marki Mazowsze

2015.10.08 15:00 , aktualizacja: 2015.10.09 09:21

Autor: Milena Szymańska, WZ, Wprowadzenie: Agnieszka Stabińska

  • Członek zarządu województwa mazowieckiego Wiesław Raboszuk przemawia do uczestników kongresu fot.Milena Szymańska
  • Członek zarządu województwa mazowieckiego Wiesław Raboszuk wręcza nagrodzonym Certyfikaty za Najlepszy Produkt Turystyczny Mazowsza fot.Milena Szymańska
  • Członek zarządu województwa mazowieckiego Wiesław Raboszuk wraz z laureatami Certyfikatu fot.Milena Szymańska

O tym jak wykreować markę miejsca, zarządzać nią i ją pobudzać dyskutowali uczestnicy, organizowanego przez samorząd województwa, V Kongresu Promocji Mazowsza.

 

Dobre praktyki

Kongres to coraz lepiej rozpoznawalne spotkanie branży promocyjnej, zainicjowane w 2011 r. Pomysł jego organizacji zrodził się z chęci zbudowania trwałej platformy wymiany wiedzy i doświadczeń pomiędzy specjalistami zajmującymi się marketingiem terytorialnym, a przedstawicielami jednostek samorządu terytorialnego województwa mazowieckiego.

 

– W dzisiejszych czasach nie wystarcza już tylko nadążać za trendami, należy je kreować. Dlatego też uważam, że podejmowane przez nas inicjatywy, których ideą jest dzielenie się wiedzą na temat nowoczesnych metod marketingu czy zarządzania zasługują na szczególną uwagę – podkreślił członek zarządu województwa mazowieckiego Wiesław Raboszuk.

 

 

Optymalny wizerunek

Stworzenie niepowtarzalnego wizerunku gminy jest wyzwaniem dla lokalnych samorządów. Silna marka miejsca warunkuje bowiem sukces na wielu płaszczyznach. Wpływa nie tylko na atrakcyjność turystyczną i inwestycyjną okolicy, ale przekłada się również na satysfakcję mieszkańców.

Współcześnie chcąc się wyróżnić na tle innych, trzeba sięgać po nowoczesne narzędzia marketingowe. Nie wystarcza podejmowanie doraźnych akcji promocyjnych – coraz częściej jednostki samorządu terytorialnego zaczynają traktować marketing jako kompleksowe, spójne działanie. Zbudowanie silnej marki miejsca – gminy, miasta, powiatu czy regionu  ma  kluczowe znaczenie dla skutecznej promocji.

 

Podczas kongresu wręczono Certyfikat za Najlepszy Produkt Turystyczny Mazowsza 2015 dla „Air Show Radom” oraz projektu „Zielone Świątki na Urzeczu”.

Liczba wyświetleń: 710

powrót