Aktualności

Inauguracja kampanii społecznej „SyMfonia Serc”

2011.09.05 16:05 , aktualizacja: 2012.02.27 09:34

Autor: Łukasz Welenc (OR), Wprowadzenie: Monika Guzowska

  • fot. arch. PTSR
  • fot. arch. PTSR
  • fot. arch. PTSR
  • fot. arch. PTSR
  • fot. arch. PTSR
  • fot. arch. PTSR
  • fot. arch. PTSR

4 września br. Polskie Towarzystwo Stwardnienia Rozsianego obchodziło jubileusz 20-lecia działalności. Podczas uroczystej gali zainaugurowano także kampanię społeczną „SyMfonia Serc”. Jubileusz stał się okazją do uhonorowania organizacji Medalem Pamiątkowym "Pro Masovia" za aktywną działalność na rzecz drugiego człowieka. Odznaczenie wręczył Marszałek Województwa Mazowieckiego Adam Struzik.

 

Marszałek wyraził wielkie zadowolenie, że mógł zostać członkiem komitetu honorowego jubileuszowych obchodów i rozpoczynającej się kampanii informacyjno-edukacyjnej. Podkreślił, że Towarzystwo pomaga chorym oswoić się z nową sytuacją życiową, integruje ich ze społeczeństwem, przeciwdziała ich dyskryminacji i uczuciu wykluczenia. Wpływa także na kształtowanie świadomości społecznej dotyczącej SM oraz obalanie stereotypów. Przyczynia się również do wzrostu aktywności chorych w życiu społecznym, zawodowym, gospodarczym, kulturalnym i sportowym.                     

 

Gratulując pięknego jubileuszu, jubileuszu 20-lecia prężnej działalności, ciągłego rozwoju i osiągniętych sukcesów, marszałek Adam Struzik życzył dalszej owocnej pracy na rzecz pomocy chorym oraz wielu powodów do satysfakcji, dumy i radości. Wyraził głębokie przekonanie, że dzięki tak cennym i zakrojonym na szeroką skalę inicjatywom, jak rozpoczynająca się dziś ogólnopolska kampania społeczna „SyMfonia Serc”, wrażliwość i świadomość społeczna będą stale wzrastać, zaś osoby cierpiące na to schorzenie zaczną się czuć pełnoprawnymi obywatelami, a standard ich życia będzie się sukcesywnie podnosił.

 

"SyMfonia Serc" to ogólnopolska kampania, która ruszyła po raz czwarty. Akcja zwraca uwagę na problemy osób chorujących na stwardnienie rozsiane (SM), a tegoroczna edycja będzie przebiegać pod hasłem "SM – problem społeczny". Organizatorem kampanii jest Polskie Towarzystwo Stwardnienia Rozsianego (PTSR). Jej głównym celem są działania edukacyjne na temat stwardnienia rozsianego i pokazanie, z jakimi problemami codziennie borykają się chorzy. W ramach kampanii odbędą się liczne spotkania, koncerty charytatywne i zbiórki publiczne na rzecz Polskiego Towarzystwa Stwardnienia Rozsianego.

Liczba wyświetleń: 733

powrót