Aktualności

I Kongres Promocji Mazowsza

2011.06.14 12:05 , aktualizacja: 2012.02.28 09:43

Autor: Biuro Prasowe, Wprowadzenie: Iwona Dybowska

Jak promować region, miasto, gminę? Jak powinna wyglądać atrakcyjna strona internetowa lokalnego samorządu? Dlaczego warto organizować eventy promocyjne? Jak skutecznie współpracować z dziennikarzami? Odpowiedzi na te i inne pytania można było uzyskać podczas I Kongresu Promocji Mazowsza, 13 czerwca br. Wzięli w nim udział eksperci z zakresu marketingu terytorialnego oraz przedstawiciele samorządów lokalnych odpowiedzialni za promocję swoich powiatów, gmin, miast i wsi.

 

Konferencja stwarza możliwość do dyskusji nie tylko na temat promocji województwa, ale przede wszystkim jest okazją do wymiany doświadczeń i porównania strategii promocji poszczególnych miast, wsi czy gmin. Służyć to ma budowaniu silnej marki Mazowsze w oparciu o bogatą ofertę turystyczną i kulturalną poszczególnych subregionów: Płocka, Ciechanowa, Ostrołęki, Radomia i Siedlec – powiedział, otwierając konferencję, wicemarszałek Marcin Kierwiński.

 

Eksperci zajmujący się ekonomiką miast i regionów twierdzą, że w XXI w. pozytywny i atrakcyjny wizerunek samorządu to jedno z najważniejszych zadań, jakie stoi przed samorządowcami. Aby ułatwić im to zadanie Samorząd Województwa Mazowieckiego wspólnie z Fundacją Best Place – Europejskim Instytutem Marketingu Miejsczorganizował I Kongres Promocji Mazowsza. Nie była to jednak zwykła konferencja poświęcona promocji regionu. Celem Kongresu było nawiązanie współpracy pomiędzy samorządami z Mazowsza oraz specjalistami zajmującymi się marketingiem terytorialnym i promocją regionalną. Pozwoli to w przyszłości na budowanie spójnego wizerunku naszego województwa.

 

Kongres miał charakter konferencyjno-warsztatowy. Podczas jego pierwszej części odbyły się prelekcje dotyczące promocji Mazowsza i sześciu największych miast regionu. Przedstawione zostały także najlepsze praktyki z zakresu promocji miejsc z Polski i ze świata. Odbył się także panel dyskusyjny z udziałem ekspertów. W drugiej części uczestnicy wzięli udział w warsztatach tematycznych: „Użyteczność i podstawy promocji samorządowych stron internetowych”, „Media, eventy, CCPR” oraz „Badania marketingowe na potrzeby promocji jednostek samorządu terytorialnego”.

 

Podczas warsztatów uczestnicy kongresu dowiedzieli się jak dużą rolę w promocji miasta czy też regionu odgrywają strony internetowe lokalnych samorządów. Poznali metody, które pomogą im poprawić swoje pozycjonowanie w Internecie oraz uczynić swój portal przyjaznym, dostępnym i atrakcyjnym dla odwiedzających. Oprócz tego samorządowcy poznali zasady budowania pozytywnych relacji z mediami. Dowiedzieli się również, co to są eventy, jak właściwie je planować i organizować oraz jak wizerunek celebrytów może pomóc w promocji gminy czy miasta. W programie znalazły się także ćwiczenia praktyczne, m.in. dotyczące wykorzystania badań marketingowych.

 

Jednym z celów I Kongresu Promocji Mazowsza była także promocja parasolowej marki Mazowsze w oparciu o wykorzystanie marek subregionalnych, którymi dla Mazowsza są byłe miasta wojewódzkie: Ciechanów, Ostrołęka, Płock, Radom, Siedlce, a także Warszawa. Należy pamiętać, że wszystkie te jednostki, realizując działania promocyjne, kształtują wizerunek Mazowsza. Z kolei to, jak postrzegany jest region, wpływa na wizerunek jednostek, które go tworzą. Dlatego tak ważne jest skoordynowanie działań promocyjnych na wszystkich szczeblach samorządowych. Efektywna promocja parasolowej marki Mazowsze wpłynie wzrost zainteresowania całym regionem zarówno turystów, jak i inwestorów.

  • fot. Irmina Szymska
  • fot. Irmina Szymska
  • fot. Irmina Szymska
  • fot. Irmina Szymska
  • fot. Irmina Szymska
  • fot. Irmina Szymska
  • fot. Irmina Szymska

Liczba wyświetleń: 1660

powrót