Aktualności

Mazowsze na ITB 2011 w Berlinie

2011.03.14 10:30 , aktualizacja: 2012.02.29 10:44

Autor: oprac. Urszula Sabak (KM), Wprowadzenie: Monika Guzowska

  • Fot. arch. MROT-u
  • Fot. arch. MROT-u
  • Fot. arch. MROT-u
  • Fot. arch. MROT-u
  • Fot. arch. MROT-u
  • Fot. arch. MROT-u

Tegoroczne berlińskie Targi Turystyczne ITB, które odbyły się w dniach 9-13 marca br., były dla wszystkich polskich regionów wydarzeniem szczególnej rangi. Polska wystąpiła jako Kraj Partnerski tego najważniejszego i największego wydarzenia targowego. Stoisko eksponujące Mazowsze zachęcało do poznania jego kultury, tradycji, a także mazowieckiej kuchni. Odwiedził je także wicemarszałek Marcin Kierwiński oraz Sekretarz Województwa – Dyrektor Urzędu Marszałkowskiego Waldemar Kuliński.

 

W tym roku, na mocy umowy podpisanej pomiędzy Rafałem Szmitke, prezesem POT-u a Rajmundem Hosch, Dyrektorem Generalnym Messe Berlin oraz dr. Christianem Goke, dyrektorem ds. operacyjnych, Polska była tzw. Krajem Partnerskim. Dzięki temu były one niezwykłą okazją do szerokiej promocji. Polska zaistniała także jako gospodarz podczas ceremonii otwarcia, której przebieg był relacjonowany przez kilkadziesiąt stacji telewizyjnych. Oznaczało to również szereg imprez okołotargowych promujących nasz kraj, w tym wystawy i seminaria, wydarzenia sportowe i występy artystyczne.

 

Tegoroczne ITB rozpoczęło kampanię wizerunkowo-produktową Polski na rynku niemieckim, która w latach 2011/2012 będzie prowadzona przez Polską Organizację Turystyczną. POT we współpracy z Mazowiecką Regionalną Organizacją Turystyczną (MROT) zaprezentowali na stoisku mazowieckim, interesujące turystów niemieckich, propozycje spędzania czasu w naszym województwie, przekonując, że Mazowsze jest atrakcyjne i wyjątkowe.

 

Ekspozycja Mazowsza i Warszawy zajmowała 30 m2 i zlokalizowana była w środkowej części pawilonu narodowego. Stoisko składało się z dwóch części – promującej region oraz stolicę – stanowiących jednak integralną całość. Dominującymi elementami były fotogramy Żelazowej Woli i koncertu chopinowskiego w Łazienkach Królewskich w Warszawie, a także ekrany telewizyjne z wyświetlanymi nieustannie polskimi przedsięwzięciami, m.in. „Mazowsze Chopina” oraz „Opowieści z Narwi” (prezentujące atrakcje turystyczne, kulturowe i krajobrazowe regionu Narwi od Modlina, poprzez Jezioro Zegrzyńskie do Ostrołęki, aż do ujścia Pisy do Narwi).

 

W przygotowanie materiałów i wydawnictw z regionu Zalewu Zegrzyńskiego i Kurpiowszczyzny, a także filmów w niemieckiej wersji językowej „Mazowsze Chopina”, „Tajemnice Puszczy Kurpiowskiej” oraz spotów i fotogramów turystycznych włączyła się Kurpiowska Organizacja Turystyczna, powiat legionowski, Stowarzyszenie „Zalew Zegrzyński” oraz Lokalna Organizacja „W widłach Trzech Rzek”. Ważne miejsce zajmowało logo z przekazem „Mazovia. heart of Poland”.

 

Stoisko regionalne przyciągało też przeróżnymi materiałami promocyjnymi. Wśród nich mapa atrakcji turystycznych Mazowsza, folder „Atrakcje turystyczne Mazowsza i Warszawy”, foldery produktowe: „Turystyka aktywna na Mazowszu”, „Mazowsze dla dzieci”, „Mazowsze TOP 10” (najważniejsze imprezy), „Mazowsze Chopina”, a także publikacja „Szlakiem Jana Pawła II po Mazowszu”.

 

Jeśli chodzi o program artystyczny, tu najważniejszym progiem okazała się odległość oraz wielkość stoiska i, co równie istotne, możliwości finansowe. Postawiono więc na pokazy sztuki ludowej (rzeźbiarz z okolic Wieliszewa) i muzyki kurpiowskiej (akordeonista nożny). „Przez żołądek do… serc turystów” – taką maksymą kierowaliśmy się, proponując kontrahentom degustację potraw regionalnych. Nie zabrakło też zabawy i pozytywnych emocji. To za sprawą konkursów, w których zwycięzców nagradzano atrakcyjnymi gadżetami promocyjnymi.

Liczba wyświetleń: 1134

powrót