Aktualności

Można już jeździć Traktem Tarczyńskim

2010.11.15 10:00 , aktualizacja: 2012.04.23 09:50

Autor: oprac. Monika Guzowska, Wprowadzenie: Monika Guzowska

arch. GCI w Mszczonowie
arch. GCI w Mszczonowie
arch. GCI w Mszczonowie Budowa traktu
arch. GCI w Mszczonowie Budowa traktu
arch. GCI w Mszczonowie Budowa traktu
arch. GCI w Mszczonowie Budowa traktu

13 listopada br. uroczyście otwarto Trakt Tarczyński. Ponad 8 kilometrowy odcinek połączył nie tylko Mszczonów z Tarczynem, ale przede wszystkim dwie strategiczne trasy – katowicką i krakowską. W uroczystości wziął udział m.in. marszałek Adam Struzik.

 

Przedsięwzięcie zrealizowały wspólnie aż cztery samorządy: gminy – Mszczonów i Żabia Wola oraz powiaty – żyrardowski i grodziski. Marszałek Adam Struzik, gratulując realizacji inwestycji podkreślił, że tylko dobra współpraca pozwoliła na przeprowadzenie tak ważnej dla Mazowszan inwestycji i powinna być wzorem dla pozostałych jednostek samorządu.

 

Budowa traktu była jedną z najistotniejszych inwestycji drogowych, prowadzonych na terenie gminy Mszczonów. Jego realizacja pozwoliła na bardzo wygodne połączenie trasy katowickiej i krakowskiej. Stanowi także komunikacyjną alternatywę dla trasy nr 50 (na odcinku Mszczonów-Grójec).Długość wybudowanej drogi na odcinku Mszczonów-Grzegorzewice-Piotrkowice to ponad 8 kilometrów. Koszt inwestycji wyniósł 10,1mln.zł, z czego unijne dofinansowanie w ramach RPO WM – ponad 7,5 mln zł.

 

Trakt Tarczyński to same korzyści. Miasto, które leży na skrzyżowaniu szlaków komunikacyjnych zyskało dzięki niemu dodatkowe i bardzo istotne połączenie drogowe. Zwiększyła się również atrakcyjność podmszczonowskich terenów oraz dostępność do strefy przemysłowej, co z pewnością przyciągnie potencjalnych inwestorów.

 

Trakt Tarczyński to droga historyczna o niebywałym znaczeniu dla całego regionu. Nazywany był także Traktem Napoleońskim, bowiem na początku XIX wieku maszerowały tędy oddziały cesarskiej armii.

Liczba wyświetleń: 889

powrót